Kaip teigiama „Susisiekimo paslaugų“ išplatintame pranešime spaudai, Vilniaus miesto tarybai bus siūloma keisti dviejų vietinės rinkliavos zonų tarifus: raudonosios zonos – iš 0,9 Eur į 1,5 Eur už valandos stovėjimą ir mėlynosios zonos – iš 1,8 Eur į 2,5 Eur už valandos stovėjimą.
Kaip planuojama, surinkta rinkliava bus tikslingai panaudojama parkavimo infrastruktūrai prižiūrėti ir gerinti – tvarkyti stovėjimo aikšteles, parkavimo vietas. Iš gautų pajamų taip pat ketinama finansuoti viešojo transporto sistemą, bus gerinama dviračių infrastruktūra, užtikrinamas didesnis eismo saugumas.
Ketinama išplėsti ir mėlynąją zoną, į ją įtraukiant šiuo metu raudonojoje rinkliavos zonoje esančias B.Radvilaitės, Islandijos, Vilniaus, Liejyklos, Totorių, L.Stuokos–Gucevičiaus, Pilies, Šv. Jono, Dominikonų, Benediktinių, Labdarių gatves ir S.Daukanto aikštę. Nauji rinkliavos nuostatai turėtų įsigalioti po galutinio tarybos sprendimo ir priimto teisės akto paskelbimo teisės aktų registre, tačiau ne anksčiau kaip vasario 1 d.
Pasak vietinę rinkliavą už automobilių stovėjimą Vilniaus mieste administruojančios SĮ „Susisiekimo paslaugos“ vadovės Modestos Gusarovienės, dabartiniai vietinės rinkliavos dydžiai Vilniuje paskutinį kartą buvo keičiami prieš 12 metų, išskyrus mėlynąją zoną, kuri įvesta 2011 m. Įmonės atlikta stovėjimo vietų užimtumo analizė atskleidė, kad tik viena iš dešimties stovėjimo vietų sostinės mėlynojoje ir raudonojoje zonose yra neužimta.
„Tai neatitinka užsienio mokslininkų patvirtinto ir Vilniaus miesto tarybos priimto efektyvaus stovėjimo vietų užimtumo rodiklio, kuris maksimaliai siekia 85 proc. visų stovėjimo vietų. Jeigu šis rodiklis viršijamas, parkavimas tampa neefektyvus, ir automobiliai statomi netvarkingai“, – sako M.Gusarovienė.
Palyginti su kitomis Baltijos valstybių sostinėmis, Rygoje pirma valanda stovėjimo Senamiestyje kainuoja 5 Eur, o kiekviena papildoma valanda – 8 Eur. Latvijos sostinėje nuo 2013 m. pereita prie kompleksinio tarifo, kur kiekviena papildoma valanda kainuoja brangiau už pirmąją. Taline 2015 m. nuo 4,8 Eur už valandos stovėjimą Senamiestyje pereita prie 6 Eur už valandą rinkliavos tarifo. Kaip teigia SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė, šiuose miestuose automobiliai statomi tvarkingai, o parkavimas – efektyvus.
Sostinės centrinės dalies prieigose taip pat numatomas didesnis laisvų parkavimo vietų skaičius. „Tikimasi, kad pasitelkus šias priemones pavyks gerokai sumažinti miesto Senamiesčiui tenkančias transporto apkrovas. Net ir negalintys keliauti be automobilio, pavyzdžiui, jauni tėvai ir pan., turės pakankamai galimybių palikti savo transporto priemones centro prieigose ir tęsti kelionę pėsčiomis“, – mano M.Gusarovienė.
Net ir negalintys keliauti be automobilio, pavyzdžiui, jauni tėvai ir pan., turės pakankamai galimybių palikti savo transporto priemones centro prieigose ir tęsti kelionę pėsčiomis, – mano M.Gusarovienė.
Vilniaus miesto tarybai ketinama siūlyti keisti ir kitų rinkliavos zonų ribas. Žaliojoje zonoje esanti likusi Konstitucijos prospekto, Lvovo ir Linkmenų gatvių dalis būtų įtraukta į geltonąją zoną. Siekiant užtikrinti tolygų stovėjimo vietų apmokestinimą žalioji rinkliavos zona Naujamiestyje būtų išplėsta iki Panerių gatvės. Gyventojų patogumui, naujai apmokestintose stovėjimo vietose Raugyklos ir Šv. Stepono gatvėse suvienodinamos rinkliavos zonos – ten atsirastų geltonoji rinkliavos zona.
Siekiant užtikrinti tvarkingą automobilių statybą M.Dobužinskio gatvės ir Užupio dalyje būtų praplėstos geltonosios zonos ribos. Tuo tarpu Žvėryno rajonas, Vingio parko prieigos, bei netoli „Siemens arenos“ esanti Geležinio Vilko gatvės dalis ir kitos aplinkinės gatvės būtų įtraukta į žaliąją rinkliavos zoną. Joje valanda stovėjimo kainuoja 0,3 Eur.
Planuojamu Vilniaus miesto savivaldybės tarybos sprendimu taip pat tikimasi įtvirtinti ir į rinkliavos zonas patenkančių gyvenamųjų kiemų apmokestinimo tvarką, kuri apribotų pašalinio transporto patekimą į kiemus. Namų gyventojams bus užtikrinta aiški ir palanki leidimų kainodara.