Jei važinėjate dviračių sostinėje, tai nestebina situacijos, kuomet vos tik įsibėgėjus dviračių takas dingsta į...niekur ir tenka galvoti, kaip suktis iš padėties. Dviratininkams yra gerų naujienų – padėtis greitu metu turi pradėti keistis į gerą.
„Pirmiausiai tai kelionės pėsčiomis, antroje vietoje – dviračiai, kitas prioritetas – viešasis transportas ir galiausiai – dalijimosi automobiliais paslauga bei kiti judėjimo būdai, kurie leidžia sutaupyti ir patogiai jaustis mieste“, – tokius naujus judėjimo mieste prioritetus dėlioja Vilniaus meras Remigijus Šimašius.
Savivaldybės įmonės (SĮ) „Susisiekimo paslaugos“ plėtros projektų vadovas Antonas Nikitinas teigia, kad ruošiamas planas, kaip Vilniaus gatvės būtų draugiškesnės dviratininkams.
„Dviračiams, kaip transporto rūšiai, dėmesio bus skirta ir rengiamame darnaus judrumo plane, be to, iškeltas tikslas, kad iki 2020 metų didžioji dalis – apie 90 proc. – vilniečių nuo dviračių tako gyventų ne toliau nei 1 km, o naujai įrengiamiems takams būtų keliami tokie standartai, kokie priimti tokiose šalyse kaip Olandija ar Danija“, – permainomis dalinasi A.Nikitinas.
Iki šiol buvusi praktika – atbrėžti dviračių taką ant šaligatvio – nebėra tinkamas sprendimas. Siekiame, kad Vilniuje atsirastų saugūs, tinkamos kokybės, asfaltuoti dviračių takai ir būtų sukurtas bendras dviračių takų tinklas.
Optimizuojant dviračių srautus ir skirstant darbų prioritetus gegužės mėnesį planuojama išmatuoti, kur dviratininkų srautai didžiausi ir kur didžiausias poreikis dviračių takams. Tai bus daroma pasitelkiant išmaniąsias programėles ir kviečiant dviratininkus prisidėti prie eismo sąlygų gerinimo.
Kokios permainos laukia
Planai ambicingi ir miesto valdžių buvo ne kartą užsibrėžti, tai galime paklausti, kokiomis priemonėmis jie bus pasiekti?
„Iki šiol buvusi praktika – atbrėžti dviračių taką ant šaligatvio – nebėra tinkamas sprendimas. Siekiame, kad Vilniuje atsirastų saugūs, tinkamos kokybės, asfaltuoti dviračių takai ir būtų sukurtas bendras dviračių takų tinklas. Tam paruoštos kokybinės rekomendacijos projektuotojams bei darbų vykdytojams – jose aiškiai apibrėžta, kokio rezultato miestas reikalauja dviračių infrastruktūroje – su aiškiu kontroliniu sąrašu, į ką būtina atkreipti dėmesį: pradedant dangos kokybe, baigiant saugumo reikalavimais. Šis dokumentas artimiausiu metu bus pateiktas svarstyti miesto Taryboje“, – aiškina A.Nikitinas.
Planai planais, o kaip su finansavimu – gi iš entuziazmo dviračių takų nenutiesi. SĮ „Susisiekimo paslaugos“ plėtros projektų vadovas aiškina, kad miestas tam panaudos Europos Sąjungos finansinius išteklius – jau dėliojami kitų metų planai naujiems dviračių takams. Turėtų pagerėti susisiekimas palei Neries upės krantines, palei Linkmenų gatvę, Žirmūnuose, Paupio teritorijoje ir kitose vietose.
„Šiemet planuojama pagerinti sąlygas esamose atkarpose – kur reikia užtaisyti duobes ar nuleisti bordiūrus ar kitaip pagerinti sąlygas, kad esama infrastruktūra būtų geriau pritaikyta. Šiemet taip pat ketiname rasti galimybių pagerinti susisiekimą dviračiais Naujamiestyje, Žvėryne bei Šnipiškėse – esamose plačiose gatvėse atskiriant dviračių eismą“, – dėsto A.Nikitinas.
Daugėjant dviračių takų vis svarbesnis darosi saugumo aspektas. Nurodoma, kad infrastruktūros permainos didins saugumą, tačiau dėmesys bus kreipiamas ir į eismo dalyvių sąmoningumą. Didžiąja dalimi nuo to priklauso avaringumas. Miestas planuoja įgyvendinti šviečiamojo pobūdžio akcijų, taip pat prisidės prie įmonių ir bendruomenių iniciatyvų, kurių Vilniuje kyla vis daugiau.
Ragina įsitraukti bendruomenę
SĮ „Susisiekimo paslaugos“ projektų vadovas pabrėžia, kad miestas ne vienašališkai inicijuoja dviračių infrastruktūros pertvarkas, tačiau tai daro su dviratininkų bendruomenės pagalba.
„Vis daugiau siekiame įtraukti į svarstymus dviračių bendruomenę, tad netrukus paskelbsime parengtus projektinius pasiūlymus naujai infrastruktūrai“, – pasakoja A.Nikitinas.
Jau minėta, kad pavasario pabaigoje planuojama su dviratininkų pagalba sužymėti dviračių eismo srautus. Pernai kartu su savanorių pagalba miestas sužymėjo apie 400 probleminių vietų dviračių takuose, apie pusę jų planuojama išspręsti šiemet.