„Planuojami nauji autobusai bus jau antrasis ekologiško viešojo transporto plėtros etapas Vilniuje. Pirmajame etape ES lėšomis nupirkti 18 autobusų sostinę pasiekė šį mėnesį ir artimiausiu metu išvažiuos į miesto gatves. Taigi ES parama gerokai pakeis sostinės viešojo transporto kokybę ir leis atnaujinti daugiau kaip dešimtadalį kasdien sostinės gatvėmis važiuojančių autobusų – jau iki šių metų pabaigos Vilniuje pradės kursuoti 37 nauji ekologiški autobusai“, – sakė susisiekimo ministras R.Sinkevičius.
Viešojo transporto priemonėms Vilniuje atnaujinti iš viso skiriama 23,45 mln. Lt ES sanglaudos fondo parama. Už šias lėšas įsigyjami nauji autobusai bus modernūs, draugiški aplinkai, varomi suspaustomis gamtinėmis dujomis. Juos įsigijus Vilniuje bus galima atsisakyti senų, aplinką teršiančių autobusų, todėl sumažės transporto priemonių keliamas triukšmas, į orą bus išmetama mažiau teršalų, be to, mažiau kainuos autobusų remontas ir priežiūra. Viešasis transportas taps patrauklesnis, pagerės autobusų vairuotojų darbo sąlygos.
Ministras pabrėžė, kad naujų ekologiškų autobusų ES paramos lėšomis įsigyja visi penki didžiausi Lietuvos miestai – Vilnius, Kaunas, Klaipėda, Šiauliai ir Panevėžys. Nuo praėjusių metų Kaune jau važinėja 24, Šiauliuose – 8 suspaustas gamtines dujas naudojantys autobusai. Panevėžys įsigijo 6 hibridinius elektra ir dyzelinu varomus autobusus. Klaipėdoje 12 ekologiškų autobusų turėtų pradėti kursuoti šių metų gegužę.
Iš viso 2007–2013 metais Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio miestų viešojo transporto parkus papildys 87 ekologiškos transporto priemonės. Be to, miestuose bus atnaujinama viešojo transporto infrastruktūra, nutiesta arba rekonstruota beveik 22 km dviračių takų. Šiam tikslui suteikiama ES sanglaudos fondo parama sieks apie 75 mln. Lt.
Minėti projektai įgyvendinami pagal 2007–2013 m. Sanglaudos skatinimo veiksmų programos priemonę „Kompleksinė ekologiško viešojo transporto plėtra“. Atliekami darbai ir investicijos miestuose pagerins susisiekimą, sudarys palankesnes sąlygas naudotis viešuoju transportu, važiuoti dviračiais. Tikimasi, kad tai padės spręsti transporto spūsčių ir oro taršos problemas, kurios dažniausiai kyla dėl nepakankamos viešojo transporto plėtros ir nuolat augančio individualių transporto priemonių skaičiaus.