Kaip 15min sakė „Lietuvos pašto“ tinklo direktorius Jonas Sadauskas, visi trys visuomenei parodyti mažieji elektromobiliai iš karto iškeliauja bandymams realiomis sąlygomis: didžiausias „Ligier“ į Klaipėdą, o du mažesni „Paxter“ – į Vilniaus ir Kauno senamiesčius. Plačiau - filmuotame reportaže, kuriame kalba LP tinklo vadovas Jonas Sadauskas ir Transporto skyriaus projektų vadovė Miglė Dromantė, taip pat Susisiekimo ministras Marius Skuodis.
„Lietuvos paštas“ planuoja įsigyti 100 tokių transporto priemonių, skirtų vežioti siuntas siauromis senamiesčio gatvėmis. Kol kas elektromobiliai bus bandomi realiomis sąlygomis, o vėliau skelbiami viešieji pirkimai. Preliminari tokių transporto priemonių kaina gali svyruoti tarp 20-30 tūkst. EUR, priklausomai nuo modelio ir komplektacijos.
Įmonė laikosi Žaliojo ES kurso, tad tokiu būdu stengiasi sumažinti anglies dvideginio emisijas. Jau nebe už kalnų tie laikai, kai į miestų senamiesčius gali būti nebeįleidžiami automobiliai su vidaus degimo varikliais.
Toks „Lietuvos pašto“ žingsnis yra puiki iliustracija, kaip netolimoje ateityje atrodys Lietuvos miestų centrų transportas. 15min jau rašė apie Prancūzijos įmonę („Renault“ grupė) „Mobilizer“, kuri jau siūlo panašaus dydžio elektromobilius netolimos ateities dalijimosi automobiliais (angl. – car sharing) paslaugoms.
„Transporto sektoriaus dekarbonizacija sparčiai vyksta visame pasaulyje, siekiant sumažinti neigiamą poveikį aplinkai. Kroatijos, Italijos, Švedijos ir Danijos paštai jau dabar sėkmingai naudoja įvairias elektrines transporto priemones, pristatant siuntas klientams. Sveikinu Lietuvos pašto sprendimą toliau judėti tvaresnių sprendimų linkme ir kasdienėje veikloje išbandyti mažiau taršias, inovatyvias elektrines transporto priemones bei ieškoti „žalių“ sprendimų ir kitose įmonės veiklose“, – teigia Lietuvos Respublikos Susisiekimo ministras Marius Skuodis.
„Aplinkai draugiškesnių sprendimų diegimas yra vienas iš strateginių Lietuvos pašto veiklos tikslų. Esame užsibrėžę iki 2025 m. ketvirtadaliu sumažinti šilumos efektą sukeliančių dujų emisijas, lyginant su 2020 m. Elektra varomas bendrovės transportas didžiuosiuose šalies miestuose tiesiogiai prisidės prie mažesnės taršos ir į atmosferą išmetamo anglies dvideginio kiekio, o taip pat žemesnio triukšmo lygio gatvėse. Elektrinis laiškininkų transportas jau prigijo ir pas kolegas kitose šalyse.“, – sako Lietuvos pašto Tinklo vadovas Jonas Sadauskas.