Grąžinti metams
Padidėjusios spūstys Vilniaus mieste ir savivaldybės raginimai leisti pačiai spręsti, kur lentelių tebereikia, suveikė – Susisiekimo ministerija bent laikinai antradienio rytą pasiūlė dalį rodyklių grąžinti. Vilniaus savivaldybės meras Remigijus Šimašius su pavaduotoju Vytautu Mitalu antradienį taip pat surengė spaudos konferenciją dėl šviesoforų lentelių su žaliomis rodyklėmis Vilniuje.
Kalbėdamas apie tai J.Narkevičius vis dėlto nesusilaikė nepaminėjęs, kad skundai plaukia tik iš Vilniaus, o sostinė esą pati tinkamai nepasiruošė.
„Mes vertiname tai, kad savivaldybės, kaip atsakingos institucijos už saugų eismą ir visos kelių infrastruktūros, turėtų judėti į priekį užtikrinant ne tik pralaidumą, bet ir pėsčiųjų saugumą. Dėl to [jos] turės atlikti ir toliau tam tikrus veiksmus, kuriuos galbūt kai kurios savivaldybės – probleminė Vilniaus miesto savivaldybė – iki šiol nepakankamai atliko“, – pažymėjo J.Narkevičius.
Vilniaus savivaldybei tenka greituoju būdu surankioti tas sankryžas, kuriose ji norėtų vėl matyti žalias rodykles. Ministras teigė, kad ministerija tokio sąrašo lauks jau artimiausiomis dienomis. Jam antrino ir policijos vadovas R.Požėla, kurio manymu sprendimas naikinti žaliąsias rodykles ydingas ir jis nematąs objektyvių veiksnių, kodėl jis buvo priimtas.
„Statistika, kad dėl žalių rodyklių būtų įvykę tragiški įvykiai, kiti eismo įvykiai, kuomet būtų sužeisti asmenys, policija nedisponuoja, todėl mes tikrai žiūrime pozityviai į žaliąsias rodykles. Bet vėlgi turi būti tam tikri saugikliai, ekspertų vertinimas per saugumo prizmę“, – tikino R.Požėla.
Tokio sprendimo sako neprašę
Vilniaus meras R.Šimašius tikina, kad siūlymas grąžinti žaliąsias rodykles metams miesto netenkina, esą sostinėje yra sankryžų, kuriose rodyklių reikėtų visą laiką. Jis neigiamai įvertino ir J.Narkevičiaus pasakymą, kad galutinį sprendimą priims ne savivaldybė, o ministerija su savo ekspertais.
„Gerai, kad Susisiekimo ministerija reaguoja į situaciją ir ruošiasi persvarstyti KET pakeitimus, kurie sukėlė daugybę nepatogumų visiems eismo dalyviams. Kita vertus, ką ir sakiau ministrui vakar, noriu pakartoti, kad termino nukėlimas metams nėra joks sprendimas. Mes to nesiekėme, neprašėme ir tai nebūtų sprendimas. To blaškymosi ir eismo dalyvių erzinimo nereikia niekam. Ko reikia miestų eismo dalyviams, tai saugaus ir sklandaus judėjimo mieste“, – kalbėjo R.Šimašius.
Jo teigimu, miesto savivaldybė kasdien nagrinėjo judėjimo mieste duomenis. O dabar esą tiek sostinėje, tiek kituose miestuose situacija yra tokia, kokia tegali būti, kai sprendimai priimami remiantis „2014 metų pseudo tyrimu“, be jokių duomenų, statistikos iš policijos ir sudarant įspūdį, kad tai ES direktyvos reikalavimai.
Vilniaus savivaldybė, anot mero, tikisi, kad vis dėlto bus priimtas sprendimas leisti pačioms savivaldybėms nuspręsti, kur palikti žalias rodykles, o kur vis dėlto jų atsisakyti. Jo teigimu, sostinė pasiruošė šiems pokyčiams tiek, kiek galėjo pasiruošti, todėl nepateisinami ir ministro priekaištai dėl to.
Sąrašo kol kas nepateikė
V.Mitalo teigimu, kol kas nėra galutinio sąrašo, kur skubiausiai reikia grąžinti lenteles, tai dar svarstoma. Kai kuriose sankryžose vairuotojams tenka laukti po keliolika ar net keliasdešimt minučių. O ir pėsčiųjų situacija kai kur tikrai nepagerėjo, jie, atvirkščiai, turėtų jaustis dar nesaugiau, nes kai jiems užsidega žalia, toks pat šviesoforas dega ir vairuotojams.
„Turime preliminarų sąrašą, tikriname kai kada po keturis kartus per dieną tas sankryžas ir kai turėsime galutinį, pateiksime ministerijai, kad ir koks tas reguliavimas, jų nutarimu, bus – ar kartu su komisija nutarti, ar jiems pateikti patvirtinti. Pateiksime tą sąrašą, jame yra keliolika sankryžų, kur matome, kad joks kitas eismo reguliavimas nebūtų geresnis“, – kalbėjo vicemeras.
Paprašytas nurodyti bent kelias sankryžas, V.Mitalas tikino dar nevardysiąs jų – duomenis teberenkami. Bet tai tos sankryžos, kuriose galima išvengti pėsčiųjų ir vairuotojų srautų susikirtimo.
Anksčiau skelbta, kad žaliųjų rodyklių pašalinimas kartu su sankryžų eismo reguliavimo ir valdymo darbais, naujais infrastruktūros sprendimais sankryžose Vilniui jau kainavo daugiau nei 103 tūkst. eurų. Iš viso iki pertvarkos sankryžų su žaliomis rodyklėmis Vilniuje buvo apie 120.