Darbai vakarinio aplinkkelio teritorijoje vyksta intensyviai. Pasak statytojų, iš viso nudirbta kiek daugiau nei pusė visų numatytų darbų, o kai kurių – tarkim, inžinerinių tinklų darbų, jau padaryta net 90 proc.
Lenkia grafikus
„Matome, kad rezultatas gimsta tiesiog mūsų akyse. Su darbais ne tik pagal grafiką einama, bet ir viršijami nustatyti terminai. Jeigu viskas vyks sklandžiai, turėtų šiemet būti ir šio etapo atidarymas“, – dairydamasis po statybvietę kalbėjo Vilniaus meras Remigijus Šimašius.
Mero teigimu, jau išspręsti finansavimo klausimai, teismuose artėjama prie pabaigos ir dėl žemės paėmimo visuomenės reikmėms.
„Kalbama apie rinkos kainą. Ta diskusija yra turbūt amžina, bet akivaizdu, kad žmonės, kurie įsigijo sklypus tuo metu, kai čia buvo žemės ūkio paskirties žemė ir laukai, turi pagal tą paskirtį ir gauti atlygį, o ne pagal tai, kas įvyksta po to, kai kažką savivaldybė suplanuoja toje vietoje. Natūralu, kad teismai ir vertina pagal tai“, – kalbėjo meras.
Šiuo metu aplinkkelio statybvietėje kartu su partneriais dirbanti bendrovė „Kauno tiltai“ laikosi numatyto darbų grafiko ir kai kur netgi jį lenkia 3 mėnesiais. Projekto III etape yra tiesiama gatvės atkarpa nuo Ozo gatvės iki Ukmergės gatvės, šiame etape bus nutiesta 5,4 km ilgio greito eismo kelio, pastatyti 6 viadukai ir vienas pėsčiųjų tiltas.
55 proc. darbų
Iki rugpjūčio planuojama pastatyti Ukmergės g. šiaurinės jungties viaduką. Šiuo metu jau beveik baigiamas statyti pėsčiųjų viadukas ties Gineitiškių gyvenamųjų namų kvartalu. Iki rugsėjo 1-osios taip pat bus užbaigtas ir Rygos gatvės viadukas. Jau atlikta beveik 90 proc. inžinerinių tinklų darbų. Vienai svarbiausių Vilniaus struktūrinių gatvių (A1) bus panaudota 178 tūkst. kub. m asfaltbetonio dangos.
„Šiuo metu yra atlikta apie 55 proc. visų aplinkkelio statybos darbų. Jau baigiama iškelti 110 kV aukštos įtampos elektros linija, paklota apie du kilometrai asfaltbetonio dangos, baigiami žemės darbai, per 90 proc. atlikta inžinerinių darbų, statomi visi viadukai“, – apie atliktus darbus kalbėjo A.Rusevičius.
Pagal projektą darbai turėjo būti baigti kitų metų pirmą ketvirtį, tačiau, nors vėlavę pradėti dėl konkurentų bylinėjimosi teismuose, kelininkai žada ankstesnes įkurtuves – anot A.Rusevičiaus, per Kalėdas eismas tikrai aplinkkeliu pajudės, gal net anksčiau.
Praėjusią savaitę paskelbta, kad Europos Komisijos (EK) techninės pagalbos priemonės JASPERS ekspertai teigiamai vertina Vilniaus vakarinio aplinkkelio III etapo projektą, todėl šiam infrastruktūros projektui bus skiriamos Europos Sąjungos (ES) investicijos.
Bendra transeuropinio tinklo jungties – Vilniaus vakarinio aplinkkelio III etapo darbų vertė – 94,5 mln. eurų. Trečiadienį susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius pasirašė įsakymą, kuriuo Vilniaus vakarinio aplinkkelio III etapui skiriama 84,06 mln. eurų iš ES fondų. Dar 21 mln. eurų pridės savivaldybė. Šiuo metu „Kauno tiltai“ yra gavę iš savivaldybės penkis milijonus eurų.
Kai pasirašėme sutartį, deja, iki konkurso paskelbimo nebuvo išspręsti visi klausimai, kurie turėtų būti išspręsti, – sakė R.Šimašius.
Pasak R.Šimašiaus, koją darbų pradžioje šiek tiek kišo ir tai, kad iki konkurso paskelbimo nebuvo numatytos kai kurios išlaidos.
„Kai projektas buvo pradėtas, prieš metus, kai pasirašėme sutartį, deja, iki konkurso paskelbimo nebuvo išspręsti visi klausimai, kurie turėtų būti išspręsti. Ir tai techniniai klausimai, susiję su kabeliavimu, elektros tinklų oro linijų. Tuo metu neturėjome atsakymo, ar tai yra finansuotinas iš ES lėšų darbas, ar ne. Skyrėsi institucijų traktavimas ir savivaldybė nebuvo to išsprendusi“, – problemas projekto pradžioje prisiminė meras.
Sostinės vakarinis aplinkkelis sujungs transeuropinio transporto tinklui TEN-T priklausančias magistrales A1 (E85) Vilnius–Kaunas–Klaipėda ir A2 (E272) Vilnius–Panevėžys.
Šis aplinkkelio etapas itin svarbus daugumai gyvenančių šiaurės vakariniuose Vilniaus rajonuose: Viršuliškėse, Justiniškėse, Pašilaičiuose, Fabijoniškės. Užbaigus trečiąjį Vakarinio aplinkkelio etapą, šioje miesto dalyje iki 50 proc. sumažės transporto srautai ir pagerės eismo saugumas Laisvės prospektu, Justiniškių ir Ukmergės gatvėse, kuriose nebeliks tranzitinio eismo, bus atlaisvinta važiuojamoji gatvių dalis, skirta viešajam transportui.
Atskirais etapais eismas paskutine vakarinio aplinkkelio atkarpa nebus paleidžiamas, nes tai ne miesto gatvė su daug nuvažiavimų, todėl tokios galimybės nėra.