Ar šie pažadai išsipildys, paaiškės iki 2030 metų. Visgi verta pažymėti, kad per pastaruosius 10 metų Vilniuje buvo nutiesta viso labo tik 12,4 km viešajam transportui skirtų juostų.
„A“ juostų trūkumas prisideda prie to, kad mieste viešasis transportas nesulaukia tokio didelio populiarumo, kaip lengvieji automobiliai. Nes jeigu yra spūstis ir nėra „A“ juostos – viešasis transportas greičiau nevažiuoja ir kartu su kitais eismo dalyviais stovi spūstyje. Tuo tarpu piko metu ir žmonių autobuse būna daugiau negu sėdimų vietų – tai ir komfortas smarkiai nukenčia.
„A“ juostos įrengiamos tam, kad viešasis transportas galėtų keliaujančius pervežti greičiau ir turėtų prioritetą kelyje. „A“ juostų numatyta nemažai, visgi pirmiausia – T. Narbuto gatvėje, V. Kudirkos gatvėje, dalyje Kareivių gatvės“, – sako Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktorius Adomas Bužinskas.
Informacijos, kiek „A“ juostų buvo nutiesta 2023-2024 metais savivaldybė nepateikia.
Dar 2022 metais SĮ „Susisiekimo paslaugos“ (toliau: JUDU) žadėjo, kad Vilniuje iki 2025 m. įrengus visas numatytas papildomas atkarpas, viešojo transporto eismo juostų tinklas turėtų siekti 47 kilometrus. Remiantis naujausiais duomenimis, Vilniuje šiuo metu yra 43,2 kilometrai „A“ juostų, skirtų viešajam transportui.