„Kiekvieną kartą įlipus į autobusą reikės pasižymėti bilietą. Jeigu keleivis turės trumpalaikį bilietą, (...) niekas nesikeis. Turint ilgalaikį bilietą, jį reiks pasižymėti kiekvieną kartą įlipus į viešąjį transportą“ , – BNS nurodė savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ komunikacijos specialistė Greta Vasiliauskaitė.
Įdiegus naują sistemą, turimą bilietą – trumpalaikį, ilgalaikį ar esantį mobiliosiose programėlėse – reikės pažymėti, nepriklausomai nuo to, ar turimas bilietas yra aktyvuotas ar neaktyvuotas.
Jei bilietas arba vilniečio kortelė bus neaktyvuoti, sistema bilietus tuo pačiu metu ne tik pažymės, bet ir aktyvuos, ketvirtadienį išplatiname pranešime nurodo „Susisiekimo paslaugos“.
„m.Ticket“ turės QR kodą ir lygiai taip pat keleivis, nusipirkęs trumpalaikį bilietą, (...) atsidarys programėlę, pasispaus ant dinaminio kodo, prieis prie naujojo komposterio ir prie kameros pridės tą kodą ir tuo pačiu metu įvykis ir bilieto aktyvavimas, ir žymėjimas“, – teigė G. Vasiliauskaitė.
Sistemą planuojama įdiegti gegužės pabaigoje. Pasak įmonės, ji leis išvengti dabartinės e. bilieto sistemos dažno susidūrimo su gedimais ir techniniais sutrikimais.
Projektas vykdomas pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą. Įrangos ir montavimo darbų kaina siekia per 4,5 mln. eurų, apie 3,7 mln. eurų iš jų yra finansuojami Europos regioninės plėtros fondo lėšomis.
Pasak JUDU, sistemos ir jos diegimo suma siekia 1,9 mln. eurų, bendra viso projekto vertė – virš 7 mln. eurų.
Pažymima, jog įdiegus naują sistemą bilietų įsigijimo procesas bei bilietų kainos nesikeis. Turimi trumpalaikiai ir ilgalaikiai bilietai automatiškai persikels į naują sistemą.
„Faktas, mes suprantame, kad nepatogumų kils, nes formuosis naujas įprotis. Duosim šiam įpročiui susiformuoti pusę metų, jeigu matysime, kad neužteks pusmečio, duosime ilgesnį laikotarpį“, – kalbėjo JUDU atstovė.
Pasak G.Vasiliauskaitės, naujoji sistema leis tiksliau planuoti autobusų, troleibusų maršrutus bei tvarkaraščius.
„Tas žymėjimas suteiks daugiau galimybių ateityje, nes pats žymėjimas kaups, rinks duomenis apie keleivių keliavimo įpročius“, – sakė ji.
Šiuo metu darbai atliekami naktimis, anot pranešimo, vyksta naujos įrangos montavimas, autobusuose ir troleibusuose tiesiami nauji elektros kabeliai, kabinami komposterių laikikliai, diegiami borto kompiuteriai ir patys komposteriai.
„Kai gegužės pabaigoje pasileis nauja sistema mes suteiksime pereinamąjį laikotarpį. Bus laikotarpis, kada mes nebausime už tai, kad nepažymėtas“, – teigė G.Vasiliauskaitė.
Anot įmonės, naujos sistemos diegimas vykdomas etapais: šiuo metu sistema programuojama. Balandžio mėnesį prasidės duomenų migracija, jos metu duomenys iš senosios sistemos persikels į naują ir toliau tęsis įrangos montavimo darbai.