Vilnius.lt galima rasti peticiją, kurią kviečiami pasirašyti visi, nepritariantys Pavilnionių gatvės ir Ukmergės bei L.Zamenhofo gatvių sankryžos Vilniuje projekto sprendiniams.
„Šia peticija nepritariama Pavilnionių gatvės sujungimui su Ukmergės gatve iš esmės, nes rajonas, esantis ties Pavilnionių gatve, yra tankiai apgyvendintas – ten tiesiog nėra vietos gatvei. Tuo labiau, kad ir būtinybės neliks atidarius visą Vakarinį aplinkkelį“, – rašoma peticijos pristatyme.
Nepatenkinti kaimynyste
Gyventojai priekaištų dėl projekto turi ne vieną ir visi jie surašyti rašte, kuris pridėtas kartu su peticija.
Tarkim, „Pavilnionių gatvė bus tiesiama labai arti daugiabučių (ypač Gabijos g. 38, 40, 42, Pavilnionių g. 10, Ukmergės g. 306, 300 H) – šioje gatvės atkarpoje nėra pakankamai vietos projektuojamo pločio gatvei. Ji bus tiesiama iš esmės tarp daugiabučių kiemų. Šiose daugiabučiuose gyvena daug šeimų su mažais vaikais, kurie žaidžia šalia namų, keliauja į mokyklas, todėl judri gatvė jiems keltų pavojų, nes važiojamoji gatvės dalis bus labai plati, ją bus sunku greitai ir saugiai pereiti, joje numatomas didelis transporto priemonių srautas ir greitis, todėl bus sunku užtikrinti pėsčiųjų (ypač vaikų) saugumą.“
Anot gyventojų, projektuojant gatvę nenumatyta juos apsaugoti ir nuo triukšmo bei taršos, nes 4 m akustinė siena esą apsaugoti galėtų nuo triukšmo tik cokolinio ir 1-2 aukštų gyventojus, nėra pateikti detalūs srautų, triukšmo ir taršos skaičiavimai. Be to, Gabijos gatvėje automobilių statyti negalintys gyventojai baiminasi prarasti parkavimo vietas ir Pavilnionių gatvėje. Vadinasi, tai būsianti tik tranzitinė gatvė, o šalia esančių namų gyventojams pablogins gyvenimo ir susisiekimo nuosavais automobiliais sąlygas.
Nenori dar vieno šviesoforo
Dar viena gyventojų pastaba: „Numatoma Pavilnionių g. sankryža su Ukmergės g. mažins Ukmergės g. pralaidumą, nes ji bus labai arti sankryžos, esančios prie „BIG“ ir „Domus Pro“ prekybos centrų, tankiai sustatyti šviesoforai (kas 200 m) stabdys srautą“.
Numatoma Pavilnionių g. sankryža su Ukmergės g. mažins Ukmergės g. pralaidumą, tankiai sustatyti šviesoforai (kas 200 m) stabdys srautą.
Šviesoforai Ukmergės gatvės pabaigoje daugeliui vairuotojų atrodo būtent ta priežastis, kodėl eismas šioje miesto dalyje rytinio ir vakarinio piko metu yra itin komplikuotas. Rytais Vilniaus priemiesčių, Perkūnkiemio, Pašilaičių, Fabijoniškių, Šeškinės gyventojai į sostinės centrą Ukmergės gatve priversti važiuoti itin ilgai ir lėtai. Kaip pastebi vairuotojai, juk vien atkarpoje nuo Vilniaus ribos iki viaduko virš Ateities gatvės yra bent 5 šviesoforai. O atidarius aplinkkelį veiks ir dar vienas – jį reikės įveikti sukant iš aplinkkelio miesto link.
Tačiau Vilniaus savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento vadovas Virginijus Pauža ramina – tai nebus dar vienas papildomas šviesoforas. „Suprojektavus Pavilnionių gatvę ir jos jungtį su Ukmergės gatve, planuojama naikinti esamus šviesoforus minėtoje gatvėje, pvz. sankryžoje su Gabijos gatve. Šie eismo pakeitimai ne tik suteiks daugiau saugumo, bet kartu padidins eismo pralaidumą“, – teigė 15min V.Pauža.
Žada pagerinimus eisme
Pavilnionių gatvė buvo patvirtinta Vilniaus miesto savivaldybės Bendrajame plane dar 2007 metais. Šiuo metu savivaldybės įmonė „Vilniaus planas“ rengia Pavilnionių gatvės techninį projektą.
„Tarp Fabijoniškių ir Pašilaičių rajonų, numatyta ne tik Pavilnionių, bet ir L.Zamenhofo gatvių statyba. Šios gatvės bus skirtos viešojo ir lengvojo transporto eismui tarp Justiniškių ir L.Giros gatvių. Pavilnionių gatvės jungtis yra būtina, nes ši gatvė sujungs Justiniškių ir Ukmergės gatves, todėl transporto priemonių srautas judės pagrindinėmis gatvėmis, bus sumažintas eismo srautas Medeinos, Žemynos, Gabijos bei Pašilaičių gatvėmis.
Šie eismo pakeitimai ne tik suteiks daugiau saugumo, bet kartu padidins eismo pralaidumą, – teigė V.Pauža.
Nutiesus Pavilnionių gatvę keisis laikini važiavimo maršrutai: pvz., bus panaikintas arba pakeistas eismo organizavimas Leičių g. jungtyje su Gabijos g., panaikinta esama reguliuojama sankryža Ukmergės gatvėje ties įvažiavimu į Gabijos gatvės rajoną, viešojo transporto žiedas perkeltas į Skalvių žiedą ir pan.“, – aiškino V.Pauža.
Pasak Miesto ūkio ir transporto departamento direktoriaus, rengiant techninį projektą bus atlikti triukšmo ir oro taršos skaičiavimai ir pagal gautus rezultatus sprendžiama dėl taršą mažinančių priemonių: želdinių juostų ar prieštriukšminių sienelių įrengimas.
Į pastabas atsižvelgs
„Pagal gyventojų pateiktus pastabas techninio projekto stadijoje pagal galimybes bus galima koreguoti sprendinius, tiek kiek leidžia statybos techniniai reglamentai ir kiti gatvių projektavimą reglamentuojantys dokumentai“, – tiek gyventojams pažadėjo direktorius.
V.Paužos teigimu, daugiau kaip kilometro ilgio, 23 metrų pločio, 4 eismo juostų Pavilnionių gatvės statyba planuojama 2018-2020 metais. Taip pat šioje gatvėje, šalia važiuojamosios dalies, bus nutiestas dviračių takas, pakloti šaligatviai. Norint užtikrinti pėsčiųjų saugumą sankryžose bus įrengtas šviesoforas. Ties sankryžomis bus įrengtos viešojo transporto stotelės su įvažomis, papildomos saugumo salelės pėstiesiems ir dviratininkams.