Vairuojantieji Vilniuje tikriausiai patvirtintų, kad tai viena bjauriausių eismo situacijų: norintieji sukti kairėn dažnai sunkiai sulaukia momento, kada nebereikės praleidinėti važiuojančiųjų tiesiai.
Dega žalia – srautas priešpriešiais juda. Žalia ima mirksėti – judėjimas nesustoja. Geltona – tačiau tiesiai judantys vairuotojai ir toliau jaučiasi teisūs, todėl skuba „prašokti“ sankryžą. Kartais kelių ereliams ir raudonas šviesoforas tokioje situacijoje – ne rodiklis. O ką daryti tiems, kas vis dar laukia šanso pasukti? (šis klausimas retorinis).
Filmuotą medžiagą anonimiškai redakcijai atsiuntęs skaitytojas kategoriškai konstatuoja: „Tai pareigūnų važiavimas per raudoną.“
Situacija užfiksuota ketvirtadienį, balandžio 28 d. sostinės Naujamiestyje, T.Ševčenkos gatvėje, sankryžoje su Švitrigailos gatve.
Tenka pripažinti, kad vaizdas nėra tiek aiškus, kad galėtum kategoriškai konstatuoti šioje situacijoje pažeidimą.
Juolab Kelių eismo taisyklės (KET) numato keletą išimčių, kuomet galima ir netgi primygtinai patariama kirsti sankryžą degant draudžiamam šviesoforo signalui.
Tačiau šių eilučių autoriui įspūdis susidaro toks: tarnybiniu automobiliu vykę pareigūnai praleido progą pabūti kelių džentelmenais ir parodyti pavyzdį kitiems eismo dalyviams.
Filmuotoje medžiagoje matyti, kad policija dar tik artėja prie STOP linijos, kai žalia šviesa pradeda mirksėti. Tuo metu posūkį į kairę ruošėsi daryti BMW visureigio vairuotojas. Teisingai įvertinęs, kad jau pats metas pasukti, vilnietis saugiai atlieka šį manevrą.
Pasirodo, kad ir patruliai nutaria dar tęsti kelionę. Registratoriaus filmuke užfiksuota, kad tarnybinis automobilis sankryžą baigti įveikti jau degant raudonam signalui.
KET 73.7. punktas skelbia, kad geltonas signalas draudžia eismą (išskyrus Taisyklių 29 ir 166 punktuose nurodytus atvejus) ir įspėja, kad šviesoforo signalai pasikeis; jeigu signale yra juodo kontūro rodyklės, jos informuoja, kuriomis kryptimis bus leidžiama važiuoti įsijungus žaliam signalui; jeigu signale yra dviračio simbolis, signalas galioja tik dviračiams;
Išimtis KET punkte 29-ame skamba taip: jeigu šviesoforo arba reguliuotojo signalai draudžia važiuoti per pėsčiųjų perėją, vairuotojas privalo sustoti prieš kelio ženklą „Stop“ linija“ ir (ar) „Stop“ liniją, šviesoforą, o jeigu jų nėra, – prieš pėsčiųjų perėją. Vairuotojams, kurie užsidegus geltonam šviesoforo signalui arba reguliuotojui pakėlus ranką aukštyn galėtų sustoti nurodytose vietose tik staigiai stabdydami, leidžiama važiuoti toliau.
166-ame nurodyta išimtis šiuo atveju, regis, nėra aktuali: vairuotojui, kuris užsidegus geltonam šviesoforo signalui arba reguliuotojui pakėlus ranką aukštyn galėtų sustoti Taisyklių 165 punkte nurodytose vietose tik staigiai stabdydamas, leidžiama važiuoti toliau.
Policijos komentaras
Kaip šią situaciją mato patys policijos pareigūnai?
„Spręsti sunku, nes abejonių dėl galimo KET pažeidimo kelianti situacija nufilmuota iš toli, neįmanoma tiksliai nustatyti policijos tarnybinio automobilio buvimo vietos konkrečiu metu ir matytą jo važiavimą kertant T.Ševčenkos ir Švitrigailos gatvių sankryžą įvardinti kaip pažeidimą.
Mūsų vertinimu, degant žaliam šviesoforo signalo, tarnybinis automobilis jau buvo kirtęs STOP liniją, todėl užsidegus geltonai šviesai turėjo baigti manevrą ir išvažiuoti iš sankryžos, antraip būtų likęs stovėti joje trukdydamas eismui“, – rašoma iš Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Komunikacijos poskyrio atsiųstame komentare.
O kaip pakomentuotumėte jūs? Nuomonėmis galite pasidalyti komentarų rubrikoje po šiuo straipsniu.