Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vilniuje keleivius autobusais veš du privatūs vežėjai

Vilniuje pagaliau baigėsi konkursas, kurio laimėtojai veš keleivius autobusais nustatytais maršrutais. Tarptautinį vežėjų parinkimo konkursą privežamųjų maršrutų grupei aptarnauti laimėjo ūkio subjektų grupė – dvi bendrovės „Rigas mikroautobusų satiksme“ ir „Transrevis“.
Autobusas
Autobusas / Sauliaus Žiūros nuotr.

Šie vežėjai Vilniuje aptarnaus apie 10 proc. visų maršrutų ir atnaujins šeštadalį (daugiau kaip 15 proc.) dabartinio viešojo transporto autobusų parko. Savivaldybė skaičiuoja, kad privačių vežėjų pasiūlyta 1 km kaina miestui leis kasmet sutaupyti iki 500 tūkst. eurų keleivių vežimo paslaugoms apmokėti.

„Vykdome savo pažadą ženkliai atnaujinti viešąjį transportą Vilniuje, padaryti jį patrauklesniu naudotis. Autobusai ir troleibusai turi būti patogūs, tvarkingi ir atvykstantys laiku. Šis konkursas – tik dalis viešojo transporto atnaujinimo strategijos, kurią įgyvendinsime ir toliau. Pagal šio konkurso sąlygas transporto priemonės negalės būti senesnės nei vienerių metų, juose turės būti įrengti kondicionieriai, keleivių skaičiavimo sistemos, vaizdo stebėjimo kameros, autobusai bus patogūs neįgaliesiems ir tėvams su kūdikių vežimėliais“, – sako Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius.

Teigiama, kad konkurso laimėtojai į Vilnių atveš 52 vidutinės talpos, ekologiškus EURO6 emisijos standarto autobusus, talpinančius iki 70 keleivių, kurie pagrinde bus skirti į miesto pakraščius nusidriekusių maršrutų aptarnavimui.

Konkursas buvo skelbiamas dviem maršrutų grupėms, tačiau pagrindinių keturių maršrutų, aptarnaujamų didelės talpos sudvejintais autobusais, konkurso laimėtojas bus nustatytas vėliau.

Po konkurso, pasirašius sutartį, bet ne vėliau kaip per 7 mėnesius, konkursą laimėję vežėjai pradės vežti keleivius numatytais maršrutais. Sutartis ilgalaikė – septyneriems metams, su galimybe ją pratęsti dar trims metams.

Konkurse buvo vertinama 1 km savikaina ir perkamas tam tikras kilometrų skaičius. Atsižvelgus į ridą, parinkti maršrutai, kuriuose važiuos vežėjų parinkimo konkurso nugalėtojų autobusai. Mieste iki šiol buvę visi maršrutai nesikeis, tik dalyje jų važiuos naujos transporto priemonės. Atrinktų vežėjų autobusų metinė rida sudarys apie 4 mln. km, arba dešimtadalį sostinėje nuvažiuojamų viešojo transporto kilometrų. Vilniaus viešasis transportas per metus iš viso nuvažiuoja apie 40 mln. km.

Vilniaus viešasis transportas per metus iš viso nuvažiuoja apie 40 mln. km.

„Konkurso būdu atrinktų vežėjų atėjimas neturės įtakos bilietų kainai. Keleiviams savo įpročių keisti taip pat nereikės: galios tos pačios bilietų rūšys bei atsiskaitymo būdai už keliones vilniečio kortele ir mobiliąja programėle m.Ticket. Šių vežėjų autobusuose išliks galimybė įsigyti vienkartinius popierinius bilietus iš vairuotojų“, – tvirtino bendrovės „Susisiekimo paslaugos“ vadovė Modesta Gusarovienė.

Vežėjų parinkimo konkurse nugalėjusių bendrovių autobusai važiuos pagal iš anksto jau sudarytus tvarkaraščius. Viešojo transporto tvarkaraščiai bus reguliariai peržiūrimi ir koreguojami atsižvelgiant tiek į eismo sąlygas, tiek į keleivių srautus ir istorinius duomenis, tiek ir į vežėjų pasiūlymus. SĮ „Susisiekimo paslaugos“ atliks atrinktų vežėjų darbo kontrolę ir stebės, kaip jų vairuotojai laikosi tvarkaraščių.

Žygimanto Gedvilo/15min nuotr./Vilniaus viešasis transportas
Žygimanto Gedvilo/15min nuotr./Vilniaus viešasis transportas

Tai – ne vienintelis šiemet numatytas viešojo transporto atnaujinimas – savivaldybės taryba neseniai pritarė UAB „Vilniaus viešasis transportas“ valdybos sprendimui lizingo būdu įsigyti dar 150 naujų – 100 dviašių ir 50 triašių – žemagrindžių autobusų. Taip pat per ateinančius keletą metų planuojama atnaujinti troleibusų parką.

Atnaujinus tiek būsimų vežėjų, tiek „Vilniaus viešojo transporto“ parką, Vilniaus gatvėse kasdien važiuos daugiau kaip pusė naujų (53 proc.) viešojo transporto priemonių. Vežėjų parinkimo konkurse dalyvavo penkios bendrovės iš Lietuvos ir Latvijos. Naujais, šiuolaikiškais ir patogiais autobusais vilniečiai ir miesto svečiai galės važiuoti jau kitų metų pradžioje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?