Labiausiai sprendimas paveiks centrinę miesto dalį, bus išplėstos brangiausios mėlynoji ir raudonoji zonos – jose statyti automobilius atitinkamai kainuoja 2,5 euro ir 1,5 euro valandai.
Sprendimas priimtas iš trečio karto – pirmus du kartus taryba siūlymą atmetė, tačiau merui Remigijui Šimašiui pasigedus savo balso, galiausiai politikai klausimui pritarė.
Mėlynąja zona pažymėtų stovėjimo vietų kitąmet padaugės beveik keturis, raudonojoje – beveik tris kartus.
Mėlynoji zona apims visą iki šiol raudonai pažymėtą teritoriją ir dalį geltonos kairiajame Neries krante. Jos ribos apims visą Gedimino prospektą, taip pat Pamėnkalnio, Pylimo, Rūdninkų, Etmonų, Didžiąją gatves, drieksis palei Vilnią iki Arsenalo gatvės, palei Nerį Žygimantų, Goštauto gatvėmis iki Žvėryno tilto.
R.Šimašius žurnalistams tvirtino, kad savivaldybė „nesiekia pasipinigauti“, o taip bandoma valdyti automobilių transporto srautus, ypač centrinėje miesto dalyje, kur nėra galimybės plėsti stovėjimo aikštelių.
„Aišku, lėšų bus daugiau surinkta, jos bus nukreiptos į parkavimo ir į kitas darnaus judumo priemones – pėsčiųjų infrastruktūrą, viešojo transporto gerinimą. Bet ten, kur neišsitenkama ir kur apribojimai natūralūs (senamiesčio gatvės, aikštelės prie ežerų), mes tikrai nesiruošiame kirsti medžių ar griauti pastatų, kad būtų daugiau parkavimo vietų“, – kalbėjo jis.
Raudonoji zona drieksis per Šnipiškes, Naujamiestį, Užupį. Išplėstos ir pigiausios geltonoji bei žalioji zonos, jose automobilį valandai galima palikti atitinkamai už 60 ir 30 euro centų.
Taip pat bus apmokestintos stovėjimo aikštelės prie miesto paplūdimių Valakampiuose prie Neries, prie Balsio, Balžio, Tapelių ežerų. Čia nustatyta geltonoji zona.
Po diskusijų atsisakyta „Susisiekimo paslaugų“ idėjos iš esmės didinti kainas minėtose zonose euru – grąžinti šį siūlymą ragino „valstiečiai“, tačiau tam taryba nepritarė.
Taip pat atmesti valdančiųjų Lietuvos lenkų rinkimų akcijos – Krikščioniškų šeimų sąjungos (LLRA-KŠS) raginimai sekmadieniais vieną valandą leisti automobilius senamiestyje statyti nemokamai. LLRA motyvavo, kad ši lengvata būtų aktualiausia poilsiaujančioms šeimoms su vaikais. Sekmadieniais taip pat vyksta katalikų mišios.
Labiausiai sprendimas paveiks centrinę miesto dalį, bus išplėstos brangiausios mėlynoji ir raudonoji zonos – jose statyti automobilius atitinkamai kainuoja 2,5 euro ir 1,5 euro valandai.
Nepritardamas siūlymui kelti tarifus euru, R.Šimašius tikino, kad, savivaldybės tyrimų duomenimis, vidutiniškai miesto centre būna užimta 85 proc. vietų, o padidinus tarifus šis procentas esą sumažėtų iki 50-ies.
„Tai būtų netinkamas viešųjų vietų išnaudojimas, nes tai vistiek būtų parkavimo vieta, tiesiog ji būtų neužimta, bet nebūtų draugiška pėstiesiems, dviratininkams“, – sakė jis.
Projekto nepalaikė dalis opozicijos, opoziciniai Lietuvos laisvės sąjungos (liberalų) atstovai sakė, kad kompromisai nedidinti tarifų, bet išplėsti brangiausias zonas, yra „gyventojų apgaudinėjimas“.
Pakeitimams pritarė 23 tarybos nariai, „prieš“ balsavo arba susilaikė 21 politikas. Projekto nepalaikė valdantieji LLRA–KŠS, „darbiečiai“, kai kurie konservatoriai, opozicija. Opoziciniai Lietuvos laisvės sąjungos (liberalų) atstovai sakė, kad kompromisai nedidinti tarifų, bet išplėsti brangiausias zonas, yra „gyventojų apgaudinėjimas“.
„Politikams yra nepatogu kainas didinti, tada jie sako, tai bus „tarpinė stotelė“. Ką tai reiškia? Jei daryti, tai daryti ir nereikia kalbėti apie tarpines stoteles“, – teigė Žilvinas Šilgalis.
„Susisiekimo paslaugų“ duomenimis, Vilnius išlieka mažiausius automobilių stovėjimo tarifus taikančia sostine tarp Baltijos valstybių: Rygoje valanda stovėjimo senamiestyje kainuoja 5 eurus (nuo antros valandos – 8 eurus), Taline – 6 eurus.