Vilniuje pristatytas 250 tūkst. eurų kainuojantis savavaldis automobilis

Vilniečiai trečiadienį popiet stebėjo neįprastą reginį: Katedros aikštėje važinėjosi nedidukas, autobusą primenantis, automobilis, kuriame – jokio vairuotojo. Tai – bene pirmasis Lietuvos keliuose atsiradęs savavaldis „Navya Arma“ automobilis.
Savaeigio automobilio pristatymas Vilniaus centre
Savaeigio automobilio pristatymas Vilniaus centre / Vidmanto Balkūno / 15min nuotr.

Jį išbandęs miesto meras Remigijus Šimašius pažadėjo, kad Vilnius taps vienu pirmųjų miestų Europoje, kuriame važinėsis savavaldės transporto priemonės.

Dainius Diska, UAB „Viltechna“ generalinis direktorius, kalbėdamas apie „Navya Arma“, pabrėžė, kad automobilis galėtų vežioti keleivius 8 valandas. Didžiausia kliūtis, šyptelėjo D.Diska, Lietuvoje vyraujanti eismo kultūra.

VIDEO: Vilniuje važinėjo autobusą primenantis savavaldis automobilis

„Automobilis labai jautrus, ypač jautriai reaguojama į atstumą. Tai jeigu tik jis pajunta, kad greta yra kažkas, jis tuojau stoja ir stovi tol, kol kliūtis nepasitraukia, – kalbėjo pašnekovas, pabrėžęs, kad tokio tipo savavaldis transportas galėtų be jokių sunkumų važinėti, pavyzdžiui, Vilniaus senamiestyje, jei šiame nebeliktų kitų transporto priemonių. – Miesto vadovai yra ne kartą kalbėję apie planus, kad Senamiestis turėtų būti užtvertas transportui.“

Anot D.Diskos, Lietuvoje galėtų ne tik važinėtis savavaldžiai automobiliai – būtų įmanoma pradėti ir jų gamybą.

„Turime labai stiprių aukštojo mokslo įstaigų, Lietuvoje yra tokie projektai daromi, ruošiamasi pristatyti pirmąjį lietuvišką elektrinį autobusą. Manau, po penkerių metų mes galėtume matyti gamybą Lietuvoje“, – tikino specialistas.

Kol kas – tik kelių dienų bandymas

Visgi kol kas savavaldis automobilis, kainuojantis apie 250 tūkst. eurų, Vilniuje bus tik bandomas, mat išleisti savavaldžius automobilius į šiandienį eismą, D.Diskos nuomone, dar per anksti.

Jis akcentavo ir tai, kad kol kas tokių automobilių atsiradimą riboja ir esama įstatyminė bazė. Įstatymas, numatantis, kad savavaldžiai automobiliai galės važinėtis Lietuvoje, rengiamas, tačiau turi būti apibrėžta, ar tokie automobiliai privalės būti su vairuotojais, kur jie galės važinėti ir pan.

„Turime daug neišspręstų klausimų, pavyzdžiui, toks automobilis, sutikęs kliūtį, tol stovės, kol kliūtis nepasitrauks, turime Senamiestyje itin siaurų, sunkiai įveikiamų pravažiavimų. Visa tai reikia išspręsti“, – akcentavo R.Šimašius.

Vilniuje pristatytas „Navya Arma“ automobilis – 4,75 m ilgio, 2,11 m pločio ir 2,65 m aukščio. Tuščias automobilis sveria 2,4 t, o jame esančio variklio galingumas – 15 kW.

Las Vegase pateko į avariją

„Navya“ gamintojas prieš kelias savaites pristatė savavaldį autobusiuką ir Las Vegase, JAV. Tiesa, ten bandymas nebuvo toks ramus kaip Vilniuje.

Sustojusio autobusiuko buferį nubrėžė pro šalį važiavęs sunkvežimis. Tad dėl avarijos kaltas ne išmanus automobilis, o žmogus.

„Autobusiukas padarė tai, ką turėjo padaryti: jis sustojo, kad išvengtų susidūrimo, – internetinėje platformoje „Tumblr“ pranešė Las Vegaso miesto pareigūnai. – Deja, siuntų pristatymo sunkvežimis nesustojo ir apgadino priekinį autobusiuko buferį.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų