Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vilniuje pristatyti elektriniai autobusai: gatvėse išvysime jau netrukus, tačiau ne visus

Penktadienį sostinės širdyje, Katedros aikštėje, pristatyti pirmieji elektriniai „Karsan Jest Elektric“ autobusai, kurie nuo sekmadienio riedės Vilniaus gatvėmis. Autobusai keleivius veš 89-uoju maršrutu. Planuojama, kad tinkamiausi jie bus būtent siauroms senamiesčio gatvėms. Į vieną autobusą tilps 23 žmonės, taip pat numatyta vieta vienam neįgaliajam. Vieno tokio autobuso kaina – apie 240 tūkstančių eurų.
Elektrinių Vilniaus autobusų pristatymas
Elektrinių Vilniaus autobusų pristatymas / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Užteks vieno įkrovimo

Nors autobusų gamintojai teigia, kad po vieno pilno įkrovimo autobusai galės nuvažiuoti 210 kilometrų, tačiau atsižvelgus į realias sąlygas, manoma, kad jam prireiks bent vieno įkrovimo dienos metu.

„Numatyta, kad du vairuotojai dirbs visą dieną, tad susidaro apie 280 kilometrų. Dienos metu teks pasikrauti, bet esame sutarę, kad mieste esančiose elektromobilių pakrovimui skirtose vietose, galėsime pakrauti šiuos autobusus. Viena pakrovimo stotelė bus prie Halės turgaus, o kita Goštauto gatvėje“, – sako „Vilniaus viešojo transporto“ generalinis direktorius Rimantas Markauskas.

Dienos metu tvarkaraštyje bus numatyta valandos trukmės prastova, per kurią jis pasikraus iki 80 procentų ir galės dirbti iki dienos pabaigos. Pilnai įkraunami bus nakties metu autobusų parke.

Gatvėse važinės ne visi

Nors įsigyti penki autobusai, tačiau sostinės gatvėmis važinės ne visi.

„Šiai dienai numatyta, kad sostinės gatvėse trys autobusai važinės reguliariai. Jei keleivių daugės, tuomet išriedės ketvirtasis. Esame numatę, kad visada reikia vieną turėti kaip atsarginį. Juk būna ne tik gedimai, tačiau ir techninės apžiūros“, – tikina R.Markauskas.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Elektrinių Vilniaus autobusų pristatymas
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Elektrinių Vilniaus autobusų pristatymas

Autobusams numatytas 12 metų eksploatavimo laikotarpis.

Juose įrengta šiuolaikinė keleivių informavimo sistema su LCD TFT ekranais salone, vaizdo stebėjimo kamerų sistema autobusų viduje ir išorėje, keleivių skaičiavimo sistema. Tai pat veikia keleivių salono ir vairuotojo darbo vietos šildymo ir vėdinimo sistemos su atskiru vairuotojo darbo vietos ir keleivių salono valdymu.

Kaip ir kituose sostinėse naujuose autobusuose, juose bus galimybė naudotis nemokamu belaidžiu internetu. O savo išmaniuosius įrenginius keleiviai galės įkrauti pasinaudodami specialiomis USB jungtimis. Tiesa, kyla klausimas, kiek papildomas elektros energijos naudojimas leis nuvažiuoti vienu įkrovimu. Ne ką mažiau svarbu ir oro sąlygos.

„Gali būti, kad vienu įkrovimu žiemą nuvažiuojamas atstumas dar labiau sumažės, kadangi nuo šalčio baterijos senka. Skaičiuojame, kad šaltuoju metu turėtų nuvažiuoti 140-150 kilometrų“, – sako R.Markauskas

Pritaikytas siauroms gatvėms

Kovo 15 dieną patvirtinto sandorio vertė – 1 510 957 eurai, o pats pirkimas finansuojamas UAB „Vilniaus viešasis transportas“ lėšomis.

Sostinėje važiuosiančiuose 88 kWh galingumo elektriniuose autobusuose sumontuoti varikliai, išvystantys 290 Nm sukimo momentą ir turintys dvigubas ličio jonų baterijas.

Autobuso ilgis – 5,8 metro, o tai užtikrins galimybę keleivius vežti siauromis senamiesčio gatvėmis – planuojama, jog pirmieji elektriniai autobusai važiuos būtent centro ir jo prieigų maršrutuose.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?