Vilniaus gatvėse šis autobusas riedės iki birželio 27 d., o vėliau bus sprendžiama, ar būtent šių hibridinių autobusų partija papildys parką.
„Savo autobusų parke šiuo metu iš viso turime 58 MAN modelio autobusus. Šie vokiški autobusai pasižymi patikimumu, erdvumu ir tiek keleiviams, tiek vairuotojams patogiomis vietomis. Naujajame „MAN Lion‘s City“, kurį Vilnius turi galimybę išbandyti pirmasis iš visų Baltijos šalių miestų, įdiegta nemažai naujovių.
Viena jų – naujas variklis, kuris yra lengvesnis ir ekonomiškesnis, tad, lyginant su ankstesnio modelio varikliu, šis sunaudoja 6 proc. mažiau dyzelino. Taip pat svarbu paminėti, kad naujos kartos hibridinė sistema naudoja 48 voltų įtampą, kai tuo tarpu senosios kartos hibridinės sistemos naudojo iki 1000 voltų. Tad pastarųjų autobusų techniniam aptarnavimui ir remonto darbams reikėjo specialiai apmokytų darbuotojų“, – teigė „UAB „Vilniaus viešasis transportas“ technikos direktorius Mindaugas Žalkauskas.
Jis pasakoja, kad bendrovė nuolat vykdo naujų autobusų testavimus – įvertinus testavimo rezultatus sprendžiama, kurios viešojo transporto priemonės yra tinkamiausios ir efektyviausios važinėti Vilniuje.
Be to, M.Žalkauskas pridūrė, kad šis naujos kartos hibridinis autobusas unikalus dar ir tuo, kad yra pirmasis rinkoje. Serijinė „MAN Lion‘s City“ hibridinių autobusų gamyba bus pradėta tik rugpjūčio mėnesį. Tad vilniečiai ir miesto svečiai turi unikalią galimybę išbandyti jį pirmieji.
Gaminant šį naujos kartos MAN autobusą didelis dėmesys buvo skirtas ne tik jo ekologiškumui, efektyvumui, komfortui ar ergonomikai, bet ir dizainui. Viešojo transporto keleivius jis turėtų nustebinti šviesiu salonu, dideliais langais, patogesniu sėdynių išdėstymu ir nauja ovalo formos turėklų sistema.
Šiame autobuse įdiegta naujausia hibridinė sistema leidžia iki 16 proc. sumažinti degalų sąnaudas. Be to, autobuso pagaminimo savikaina yra žymiai mažesnė nei senesnės kartos hibridinių autobusų.
Šiuo metu Vilniuje važinėja beveik 300 naujų viešojo transporto priemonių – 250 autobusų (skaičiuojant abiejų vežėjų transportą) ir 41 naujas troleibusas. Planuojama, jog iki 2020 m. sostinės autobusų parkas pasipildys dar 135 naujais autobusais – jau pasirašytos ne tik 10 mažos talpos dyzelinių autobusų, tačiau ir 5 elektra varomų pirkimų sutartys, o 70 hibridinių (20 triašių ir 50 dviašių) ir 50 triašių suspaustomis gamtinėmis dujomis varomų autobusų dar bus perkami. Įgyvendinus šį sostinės viešojo transporto atnaujinimo etapą, parke neliks senesnių nei 7 metų autobusų, o Vilnius taps vieną jauniausių autobusų parkų turinčia ES sostine.