Avarija įvyko, kai autobusas „Volvo“, važiuodamas Savanorių prospekto link, nusileido nuo S.Dariaus ir S.Girėno g. į Tūkstantmečio gatvę, trenkėsi į kelio atitvarus, o tada išvažiavo į priešpriešinę eismo juostą ir užblokavo kelią. Autobusas kliudė kitą automobilį, tačiau skaudžių pasekmių išvengta, autobuse nebuvo keleivių. Tik susiformavo didelė spūstis važiuojantiems nuo Lazdynų pusės.
Užsiblokavo autobuso ratas
„Susisiekimo paslaugų“ viešųjų ryšių ir komunikacijos specialistas Tomas Šiuškus išplatintame komentare tuoj po įvykio teigė, kad autobusas į avariją pateko važiuodamas į autobusų parką.
„Avarija kilo užsiblokavus autobuso ratui. Be to, esant slidžiai kelio dangai, autobusas tapo nevaldomas ir užlėkė ant skiriamosios žalios juostos bei kelio atitvarų. Keleiviai nenukentėjo, nes jų šiame autobuse ir nebuvo – šis autobusas, kaip minėta, važiavo į autobusų parką. Kiti eismo dalyviai taip pat nenukentėjo. Viešojo transporto eismas dėl šios avarijos nesutriko“, – teigiama komentare.
Tačiau UAB „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) darbuotojų profesinė sąjunga rado kaltus dėl įvykio.
Kaltas taupymas?
„UAB „Vilniaus viešasis transportas“ darbuotojų profesinė sąjunga pabrėžia, kad šis incidentas yra Vilniaus miesto savivaldybės ir UAB „Vilniaus viešasis transportas“ „efektyvaus“ taupymo pasekmė.
Šiemet įmonė džiaugėsi, kad gegužės mėnesį savo vienintelei akcininkei (Vilniaus miesto savivaldybei – aut. past.) išmokėjo 360 tūkst. eurų dividendų. Tačiau akivaizdu, kad tai yra transporto priemonių detalių ir atleistų remonto darbuotojų sąskaita. Naujų ir kokybiškų detalių trūkumas verčia naudoti naudotas detales ir ieškoti kitų – nesaugių remonto būdų“, – tvirtina šios profesinės sąjungos pirmininkas Algirdas Markevičius.
Jo teigimu, profesinė sąjunga prieš dvi dienas kreipėsi į įmonės vadovybę dėl šio autobuso oro stabdžių sistemos: „Šiuo atveju problema yra techniškai susidėvėję plastmasiniai vamzdeliai ir jų sujungimo vietos. Tačiau laiku nebuvo sureaguota, pagal įmonėje nusistovėjusią taupymo programą to ir reikėjo tikėtis. Daug yra kalbama apie kokybišką ir saugų keleivinį transportą, tačiau tai lieka tik politikų deklaracijos.“
Priežastis tiria
VVT vadovybė profesinių sąjungų atstovų kritiką atmeta. Esą autobusui sustojus Naujininkų stotelėje dėl oro nuotekio užsiblokavo autobuso stabdžiai, tad VVT techninės pagalbos darbuotojai pašalinę problemą lydėjo tuščią autobusą į parką. Pakeliui, įvažiavus į aplinkkelį, vairuotojas nesuvaldė autobuso ir kirto skiriamąją juostą atsidurdamas priešpriešinėje. Dėl kokių priežasčių tai atsitiko – šiuo metu tiriama, teigia bendrovės atstovai.
„Toks gedimas įvyksta dėl žinomų priežasčių – sukietėjusių plastikinių vamzdelių įtrūkimų. Jie laipsniškai pakeičiami visuose autobusuose ir tai niekuo nesusiję nei su detalių trūkumu, nei su jų kokybe. Kokybiškų detalių VVT dirbtuvėms netrūksta, o į darbuotojų ekspertinius vertinimus visuomet atsižvelgiame“, – sakė Rimantas Markauskas, laikinai einantis VVT generalinio direktoriaus pareigas.
Jis taip pat pridūrė, kad šiuo metu su VVT profesinėmis sąjungomis vyksta intensyvios derybos dėl naujos kolektyvinės sutarties.