Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vilniuje – unikalus projektas „Garažas 9:11“: kolekcijoje – „Porsche“, kuris niekada nebus parduotas

Žinomas automobilių entuziastas, lenktynininkas Aurelijus Rusteika Vilniuje įkūrė „Porsche“ muziejų. Tarp daugybės eksponatų Užupio g. 24 Vilniuje – devyni labai reti šios markės atstovai. Kiekvienas jų atstovauja skirtingoms „Porsche“ kartoms, atnaujinamoms kas 7–10 metų. Šį projektą A.Rusteika pavadino „Garažas 9:11“.
„Garažas 9:11“ : Aurelijaus Rusteikos sportinių „Porsche“ automobilių kolekcija
„Garažas 9:11“ : Aurelijaus Rusteikos sportinių „Porsche“ automobilių kolekcija / V.Pilkausko nuotr.

Visus automobilius žymi RS, GT3RS arba GT2RS simboliai. Pirmąsyk panaudota santrumpa RS reiškia „Rennsport“ (vok.) arba „Racing Sport“ (angl.).

Tai - patys sportiškiausi šios giminės atstovai. RS serija atsirado 1972 metais, o GT3 serija debiutavo 1999 metais Ženevos automobilių salone. Kuriant šį modelį „Porsche“ konstruktoriams talkino du kartus pasaulio ralio čempionas Valteris Riolis (Walter Rohrl).

Keletas įdomesnių kolekcijos automobilių:

• Porsche 911 GT2 RS Club Sport
Serija – 200 vienetų. Tai greičiausias 2019 metų serijinis, lenktynių trasoms skirtas „Porsche“ automobilis, kurio galia 700 AG. Aurelijus Rusteika šiuo automobiliu lenktyniavo „GT2 European Series“ 2021 metais (iškovota 3 vieta „Pro–Am“ klasėje).

• 911 GT3 RS
2018 metais pristatytas automobilis sukėlė sensaciją Niurburgringo trasoje, ją įveikęs per 6:56.4 minutės. Tik 3 „Porsche“ automobiliai buvo įveikę 7 minučių barjerą.

• 993 Carrera RS, 1995 m.
Tai vienas gražiausių ir mėgėjų labiausiai vertinamų egzempliorių, paskutinis oru aušinamų „Porsche“ modelių mohikanas.

• 964 RS America
Amerikiečiai nusprendė, kad paskutinis „Carrera RS“ modelis yra pernelyg agresyvus ir neatitinka jų saugumo reikalavimų. Tad 1993 metais „Porsche“ pristatė „RS America“, specialiai JAV skirtą versiją.

• 964 RS
1992 metais „Porsche“ pristatė ypač lengvą 1240kg (lengviausias serijinis 911), vien tik galiniais ratais varomą RS versiją Europos rinkai. 260 AG buvo neprasta galia tam laikotarpiui.

Itin retas „Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25“

Naujausias GARAŽAS 9:11 kolekcijos eksponatas – „Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25“. Tai rečiausias pastaraisiais metais „Porsche“ sukurtas automobilis, pagaminta tik 30 tokių automobilių. Automobilis sukurtas „Porsche Motorsport“ ir lenktynių partnerio „Manthey Racing“ bendradarbiavimo 25-mečiui. Kol kas internete neteko rasti žinių, kad toks automobilis būtų viešai pristatytas visuomenei ar žiniasklaidai. Kolekcijos įkūrėjas Aurelijus Rusteika kviečia susipažinti su šiuo retu technikos kūriniu.

„Kai sužinojau, kad „Porsche“ ketina išleisti šią ypatingą ir ribotą seriją, kreipiausi į atstovybę Lietuvoje, tačiau čia man pasakė, kad šiuos automobilius pardavinės pats gamintojas, – pasakoja Aurelijus Rusteika. – Tuomet parašiau laišką „Porsche“ ir išdėsčiau savo argumentus: kad lenktyniauju šios markės automobiliu GT2 European Series (tuo metu tai buvo vienintelis Porsche markės automobilis) ir renku retų RS serijos automobilių kolekciją. Po mėnesio gavau atsakymą, kuris mane labai nudžiugino – jie suteikė galimybę įsigyti vieną šių retų egzempliorių. Šiaurės Amerikai atiteko tik 6 tokie automobiliai, nemaža dalis automobilių iškeliavo į Aziją, tad Europoje liko vos keliolika šių automobilių.“

Automobilis skirtas važinėti tik uždaroje trasoje. Jame yra viskas, ko reikia lenktynėms. Telieka užsidėti šalmą, spausti kairėje vairo pusėje esantį starto mygtuką ir, pabudinus už nugaros tupintį žvėrį, vairuoti bolidą į trasą. Ar tokį automobilį gali suvaldyti eilinis vairuotojas, o gal jis paklusnus tik labai patyrusiam lenktynininkui?

„Porsche“, norėdama, kad jų sportiniai automobiliai būtų kuo labiau prieinami didesniam vairuotojų ratui, ėmė tobulinti jų sukibimą, – pasakoja Aurelijus Rusteika. – Ankstesni GT2 serijos automobiliai kuluaruose buvo vadinami „našlių“ automobiliais, mat juos buvo sunku suvaldyti mažiau patyrusiems pilotams, buvo daug avarijų. Tad pastarojo meto GT2 ir GT3 serijos mašinos tapo lengviau valdomos bei saugesnės. Pavyzdžiui, su savo „GT2 Clubsport“ nesu nė karto apsisukęs trasoje. Jis važiuoja lyg bėgiais, elektronika, reguliuojanti galinės ašies praslydimą, veikia nejuntamai, bet patikimai. Tad, manau, kad ir naujasis modelis bus toks pat saugus. Žinoma, prie jo vairo negali sėsti bet koks žmogus, tačiau gali bet kuris, bent šiek tiek lenktynių duonos ragavęs vairuotojas.“

Automobilio techninės savybės įspūdingos: galinėje dalyje įmontuotas šešių cilindrų, 3,8 litro, 700 arklio galių variklis. Visą šią galią transmisijai perduoda septynių laipsnių PDK pavarų dėžė. Kaip ir kiti „Clubsport“ serijos automobiliai, šis turi reguliuojamą sportinę pakabą su „Porsche“ stabilumo valdymo sistema (PSM), anglies pluošto kėbulą.

Pagerintos automobilio aerodinaminės savybės – variklio gaubte yra platūs ortakiai, kurie aušina priekinėje dalyje esančius radiatorius. Pastarieji nuo automobilio priekio atitraukti labiau į vidurį, kad aušinimo sistema susidūrimo metu mažiau nukentėtų. Platūs šoniniai ortakiai prispaudžia galinę automobilio dalį.

Automobilio salonas yra minimalistinis ir labai panašus į „GT2 RS Clubsport“. Jame yra vienintelė vairuotojo sėdynė, saugos lankai, priekiniame skyde – valdiklių blokas.

Pasak Aurelijaus Rusteikos, šis modelis turi daugybę naujovių, kurios bus įdiegtos tik būsimuose GT2 ir GT3 serijos automobiliuose. Lenktynininko nuomone, tai maža paslaptis, kurią gamintojas atskleidė tik trisdešimčiai vairuotojų.

Automobilio kėbulas, papuoštas ryškiai žaliais akcentais, pabrėžiančiais jo funkcinę aerodinamiką, įkvėptas „Manthey GT3 R“ modelio, kurį dėl šios spalvų schemos Niurburgringo lenktynių gerbėjai pavadino „Grello“.

Kolekcijos savininkas Aurelijus Rusteika šio automobilio dar neišbandė, nes jis į Lietuvą atkeliavo tik lapkričio pabaigoje. „Nekantrauju sėsti prie vairo, užvesti motorą ir išlėkti į lenktynių trasą, – atvirauja Aurelijus Rusteika. – Tikiuosi, kad tai pavyks padaryti kurioje nors Pietų Europos trasoje“.

Pasak A. Rusteikos, šie automobiliai niekada nebus parduodami skelbimų portaluose. Niekas nežino, kam pavyko juos įsigyti ir dauguma niekada neišvažiuos iš garažo į dienos šviesą, nebent tik po daugelio metų pamatysime aukcione. Šis automobilis, kaip ir kiti kolekcijos eksponatai, bus padovanotas viešosios įstaigos kolekcijai, kuri bus atvira visuomenei. Lietuvos benzingalviai gali didžiuotis, kad vienas toks unikalus bolidas yra ir Lietuvoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais