Pirmieji 50 tokio tipo troleibusų bus perkami iš Aplinkos projektų valdymo agentūros skirtų 10 mln. eurų, jie į sostinės gatves išriedės 2023 metais.
Vilniaus viešasis transportas naujų troleibusų pirkimui skelbs tarptautinį konkursą ir kreipsis į visus didžiausius troleibusų gamintojus.
Autonominės ridos troleibusai gali dalį maršruto važiuoti nenaudojant kontaktinio elektros tinklo.
„Šiuo metu atliekama rinkos konsultacija, analizuojama esama situacija bei planuojama iki šių metų galo paskelbti viešąjį konkursą. Troleibusų parkas ilgą laiką nebuvo atnaujinamas, vidutinis troleibusų amžius siekia 22 metus“, – pranešime sakė Vilniaus viešojo transporto direktorius Darius Aleknavičius.
„Mūsų tikslas ne tik atnaujinti viešojo transporto parką, bet tai padaryti pasirinkus tvarias ir Vilnių bei keleivių poreikius orientuotas technologijas, kurios tiktų dinamiškam miestui“, – sako jis.
Anot įmonės, naujos technologijos troleibusai galės apvažiuoti kelyje pasitaikančias kliūtis ir taip taupyti keleivių laiką.
Naujuose troleibusuose vietoje galinio vaizdo veidrodėlių bus įrengtos specialios galinio vaizdo stebėjimo kameros, kurios transliuos išorės vaizdą į monitorius. Troleibuso vairuotojui bus ne tik paprasčiau įvertinti situaciją, bet ir galės greičiau sureaguoti į pėsčiųjų perėją netikėtai įžengus pėsčiajam ar kelyje staigiai atsiradus nenumatytai kliūčiai.
Pranešime teigiama, kad artimiausiu metu populiariausiuose troleibusų maršrutuose planuojama įrengti naujus kontaktinių tinklų iešmus. Jie leis sklandžiau įveikti sankryžas, kuriose susikerta troleibusų linijos. Tai reiškia, kad prieš įvažiuojant į sankryžą, troleibusas taip žymiai nemažins greičio, kaip yra iki šiol, o tai padės pagreitinti keliones.
Perkami nauji troleibusai turės atitikti papildomas saugumo normas ir turės tą patvirtinančius sertifikatus. Įprastą apšvietimą troleibusuose pakeis LED šviesos, kurios užtikrins keleiviams papildomą saugumą transporto priemonės viduje, o vairuotojams neblaškys dėmesio, teigiama pranešime.
Naujieji troleibusai taip pat turės vėdinimo sistemą, kuri, anot Vilniaus viešojo transporto, padės pristabdyti koronaviruso plitimo riziką.