Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vilnius planuoja įsigyti 159 naujus troleibusus: nebeliktų visų senųjų

Tęsdamas viešojo transporto atnaujinimą, Vilnius svarsto papildyti troleibusų parką net 159 naujais troleibusais, kurie pakeistų visus senuosius miesto troleibusus. Miesto Tarybai pritarus, „Vilniaus viešasis transportas“ planuotų įsigyti autonominės ridos priemonių po Vilnių judėti darniai ir patogiai. Į gatves nauji troleibusai išriedėtų jau kitąmet – 2023-iaisiais, rašoma savivaldybės pranešime žiniasklaidai.
Troleibusai
Troleibusai / Sauliaus Žiūros nuotr.

„Viešasis transportas turi tapti pirmuoju pasirinkimu kelionėms mieste, kai keliauti pėsčiomis yra per toli. Praėjusiais metais vilniečiai viešąjį transportą įvertino net 8,06 balų ir tai buvo geriausias įvertinimas istorijoje. Įsigijus 159 naujus troleibusus nebeliktų visų senųjų troleibusų, o tai neabejotinai dar pagerintų miesto kelionių kokybę ir pritrauktų daugiau keleivių į viešąjį transportą. Na, o autonominė rida suteiktų galimybių pasiūlyti naujų, patogesnių maršrutų, tuo pačiu saugant aplinką“, – sako Vilniaus vicemeras Tomas Gulbinas.

Sauliaus Žiūros nuotr./Tomas Gulbinas
Sauliaus Žiūros nuotr./Tomas Gulbinas

Svarstoma pirkti tokius troleibusus, kurie dalį maršruto galėtų nuvažiuoti nenaudodami kontaktinio tinklo – įkrauta baterija leidžia įveikti iki 30 kilometrų, o baterijos vėl pakraunamos važiuojant kontaktiniu tinklu. Kelionės pagreitėtų beveik 7 procentais.

Autonominės ridos privalumai padeda sklandžiai įveikti kelyje pasitaikančias kliūtis, o prireikus, ir aplenkti jas gatvėmis, kuriose nėra kontaktinio tinklo, nestabdant sklandžių ir greitų kelionių po miestą.

Sauliaus Žiūros nuotr./Troleibusai
Sauliaus Žiūros nuotr./Troleibusai

Pasinaudojus naujų troleibusų galimybe dalį maršruto įveikti nenaudojant kontaktinio tinklo, atsirastų galimybė ne tik pratęsti maršrutus, bet ir besidubliuojančiuose maršrutuose dyzelinius autobusus pakeisti troleibusais, dėl ko nauji troleibusai per metus galėtų įveikti apie 750 tūkst. kilometrų didesnį atstumą nei iki šiol.

Naujieji troleibusai pakeistų iki šiol Vilniaus gatvėse važinėjančius „Škoda“ troleibusus, kurių vidutinis amžius – 22 metai. Troleibusų parkas jaunėja – per pastaruosius penkerius metus į sostinės gatves išriedėjo 41 naujas troleibusas. Per metus jie sostinės gatvėmis įveikia apie 11 mln. kilometrų.

Sauliaus Žiūros nuotr./Troleibusas
Sauliaus Žiūros nuotr./Troleibusas

Tarybai apsisprendus, „Vilniaus viešasis transportas“ skelbtų tarptautinį viešąjį konkursą ir kreiptųsi į visus didžiausius troleibusų gamintojus. Norima įsigyti keleivių lūkesčius labiausiai atitinkančias transporto priemones ir pritraukti į Vilnių užsienio įmonių.

Pirmieji 50 tokio tipo troleibusų būtų perkami iš Aplinkos projektų valdymo agentūros skirtų 10 mln. eurų. Galutinį sprendimą miesto Taryba priims kitame posėdyje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai