Entuziasto idėja
Kuriamas kompiuterinis žaidimas, leisiantis lenktyniauti Lietuvos sostinės gatvėmis. Nemanykite, Vilniumi nesusidomėjo jokia didelė, garsi kompiuterinius žaidimus kurianti studija, kuri investuotų milijonus eurų programuotojams, dizaineriams, maketuotojams. Šio darb ėmėsi vilnietis, grafikos dizaineris Pavelas Suckelas, prieš pusantrų metų mėgėjiškai pradėjęs kurti virtualias sostinės gatves.
„Idėja kurti lenktynių žaidimą Vilniaus gatvėmis atsirado iš „Grand Theft Auto San Andreas“ žaidimo, kur buvo sukurtas Vilniaus papildas su keliomis gatvėmis, katedros varpinės bokštu, televizijos bokštu, keliais Vilniaus kioskeliais. Pamaniau, kad galima sukurti atskirą žaidimą, kur būtų galima lenktyniauti Vilniuje,“ – idėją pristatė Pavelas.
Žaidimą pradėjo kurti „Unity“ programa, kuria galima modeliuoti žaidimo žemėlapius, trasas, automobilius. Nusipirko žaidimo fizikos papildą. Tai daug pigesnis variantas, nei viską kurti nuo nulio, kuris kainavo 100 eurų. Nors išties nuo nulio reikėjo kurti labai daug – visą Vilniaus miestą.
„Iš pradžių pasiimdavau fotoaparatą ir važinėdavau senamiesčio gatvėmis, fotografuodavau. Vėliau iš nuotraukų kompiuteryje kurdavau gatves, trimačius pastatus. Pavyzdžiui, norint sukurti vieną detalų pastatą, reikia bent keturių valandų,“ – pasakojo dizaineris.
Užkrėtė bendraminčius
Darbai kaip hobis pačioje pradžioje vystėsi labai lėtai, tačiau į feisbuko „Vilnius Racing“ profilį dedamos nuotraukos pritraukė vis daugiau gerbėjų. Dabar jų ten – 8,5 tūkstančio. Atsirado daugiau kompanijų, sutikusių savanoriškai prisidėti prie šio projekto.
„Pavyzdžiui, pagrindinio programuotojo, kuris įdėjo daugiausiai darbo kuriant žaidimo fiziką ir pastaruoju metu prie kūrybos prisideda netgi daugiau nei aš, net gyvai nesu matęs, žinau tik internetinį slapyvardį. Bendraujame su juo internetu,“ – nusijuokė Pavelas.
Padeda ir kiti pavieniai internautai. Kas kokį mėgstamą trimatį automobilio modelį sukuria, kas pastatą įdomesnį pastato. P.Suckelas skaičiuoja, kad iš viso prie šio žaidimo kūrybos prisidėjo dešimtis žmonių.
Dabar „Vilnius Racing“ žaidimo kuriamieji darbai jau pusiaukelėje. Sukurtos dvi teritorijos –centras, senamiestis ir Lazdynai, kuriamas Pilaitės mikrorajonas. Gatvės su skirtingomis dangomis: plytelių, asfalto, Lazdynuose – su atsikišusiais ar prasmegusiais šuliniais ant kelio. Garaže – 7 realūs Vilniaus gatvėse sutinkami automobiliai: „Audi 80“, „Audi Quattro“, BMW E30, BMW E36, „Nissan 300 ZX“, „Subaru Impreza WRX Sti“ ir „Volkswagen Passat“.
„Vilnius Racing“ žaidėjams siūlys lenktynes laikui arba su kompiuterio kontroliuojamais varžovais, driftą. Pavelas tikina, kad valdymas bus tikroviškas. Fizikos varikliuką, kaip ir žaidimo platformą, kūrėjai pirko. Daug paprastesnis ir labiau patikimas būdas pagaminti gerą žaidimą. Automobilių fizika programuojama suvedus svorį, mašinos galingumus ir daugybę kitų parametrų, susijusių ne tik su automobiliais. Taigi skirtingos mašinos turės skirtingas valdymo, važiavimo ir dinamines savybes, skirsis valdymas ant skirtingos kelio dangos, o išlėkus iš trasos ant žolės automobilis slidinės kaip karvė ant ledo. Visai kaip realybėje.
Kuria savo jėgomis
Vaikinai „Vilnius Racing“ žaidimą kuria už savo lėšas, darbo valandų jiems niekas neapmoka. Žaidimo puslapyje yra paramos sistema, tačiau per gerus metus buvo surinkta vos 200 eurų. Pakako žaidimo platformai ir fizikos varikliui nupirkti. Negi tai bus labdaringas kompiuterininkų projektas Lietuvos žaidėjams? O gal jis labai brangiai kainuos?
Pavelas sako nesitikintis iš jo daug uždirbti, tačiau bandys tą padaryti. Bus pardavinėjamos reklamos, planuojama, kad „Vilnius Racing“, jei sulauks daugiau dėmesio, bus platinamas per „Steam“ žaidimų sistemą. Kiek kainuos galimybė saugiai palakstyti Vilniaus gatvėmis, kūrėjai nedrįsta sakyti. Dar reikia daug nuveikti. „Vilnius Racing“ vartotojams turėtų būti prieinamas ne greičiau nei po metų, nors bandomoji Beta versija galėtų pasirodyti dar šiemet.
„Nerizikuosime ir nepaleisime nebaigto žaidimo. Bijome neigiamų komentarų. Paleidus bandomąją versiją daug žaidėjų net neatkreips dėmesio, kad duodame pabandyti vis dar kuriamą produktą, ir išdės jį į šuns dienas. Norime iki galo sutvarkyti grafiką, fiziką, sukurti galimybę žaisti su kitais oponentu internetu“, – darbų sąrašą vardija P.Suckelas.
Grafikos dizaineris tikisi, kad per metus dar pridės vieną kitą rajoną, planuoja net ir kokį įdomesnį užmiesčio kelią įterpti į žemėlapį. Sėkmės atveju šis projektas entuziastų dėka galėtų būti pastoviai pildomas ir plečiamas, kuriami nauji mikrorajonai ar rajoniniai keliai. Tik pripažįsta, kad norint paskubinti darbus reikėtų paramos.