Paskutinės akcijos dienos! Prenumerata vos nuo 0,49 Eur/mėn.
Išbandyti

Vitoldas Milius automobiliu be variklio alyvos bandys apvažiuoti Lietuvą

Penktadienį, liepos 23 dieną Vitoldas Milius bandys automobiliu be alyvos apvažiuoti Lietuvą. Šiuo važiavimu kartu su Antanu Pociumi bandys pagerinti du kartus savo paties užfiksuotą rekordą. Prieš mažiau nei metus Vitoldas dyzeliniu automobiliu be variklio alyvos nuvažiavo nuo Vilniaus iki Klaipėdos, šių metų pavasarį – iš Vilniaus iki Klaipėdos ir atgal, o šį kartą bandys apvažiuoti visą Lietuvą, rašoma pranešime.
Kelionės akimirka
Kelionės akimirka / Kamilės Miliūtės nuotr.

Automobiliai be alyvos vis tik važiuoja

Automobiliai su vidaus degimo varikliais be alyvos važiuoti negali. Jei jau važiuoja – tai labai trumpai ir netoli. O tada laukia itin brangus remontas. Tačiau technologinė pažanga leidžia tokias nusistovėjusias tiesas paneigti. Tą jau du kartus padarė žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius Vitoldas Milius, per pastaruosius metus du kartus užfiksavęs važiavimo be alyvos rekordą. Praėjusį rudenį jis „Volkswagen Touran“ automobiliu be alyvos per 5 val. 23 min. nuvažiavo 307 km, o šį pavasarį su „Opel Astra“ per 8 val. 54 min. įveikė 626 km atstumą.

Penktadienį, liepos 23 dieną Vitoldas Milius kartu su Antanu Pociumi mėgins dar kartą pagerinti rekordą važiuojant automobiliu be alyvos naudojant „RVS Master“ technologiją. Tik šį kartą keisis maršrutas. Vyrai važiuos ne magistrale, o aplink Lietuvą.

Laukia sudėtingesnis maršrutas

„Pirmyn ir atgal važinėti magistrale nėra įdomu, tad važiuosime maršrutu aplink Lietuvą, kuris yra aprašytas Lietuvos rekordų knygoje. Jo ilgis – apie 1 200 km, bandysime važiuoti bent dalį jo ir pagerinti esamą rekordą“, – sakė Vitoldas Milius.

Pasirinktas maršrutas bus ne tik ilgesnis, bet ir sudėtingesnis nei kelias Vilnius – Klaipėda. Važiuojant automobiliu be alyvos svarbu neapkrauti variklio. Magistralėje palaikyti tolygų greitį yra daug lengviau nei važiuojant per miestelius, kur reikia lėtinti, greitėti. Bėgėjantis varikliui tenka didžiausia apkrova, jis labiausiai dyla, o tai pavojinga važiuojant be alyvos.

„Greitkeliais važiuodavome apie 90 km/val greičiu, kaip sunkvežimiai. Tad šis važiavimas bus gerokai sudėtingesnis, tiek automobiliui, tiek vairuotojui. O tai – daugiau įdomumo. Greitėjant reikės stengtis neapkrauti variklio, galvoti į priekį. Šis maršrutas taip pat mūsų važiavimus be alyvos priartins prie tikrų sąlygų. Jis bus sunkesnis, bet gerokai vertingesnis“, – būsimą kelionę įvertino Vitoldas Milius.

Kaip automobilis gali važiuoti be alyvos?

Kartu su Vitoldu važiuosiantis „RVS Master“ atstovas Antanas Pocius neabejoja, kad automobilis išgyvens iššūkius be variklio alyvos. Prieš važiavimą į variklį bus įpilta „RVS Master“ produkto, kurio pagrindą sudaro specialūs mineralų mišiniai, kurie veikiami trinties išvalo variklį ir apsilipdo aplink sueižėjusias vietas.

Žiūrint per mikroskopą variklio vidinės dalys būna pašiauštos, jose yra nišos, užsikimšusios nuodegomis ir kitomis medžiagomis, nešvariose nišose nevyksta jokios reakcijos. Polimerų pagalba surenkami mineralai „RVS Master“ priemonėje išvalo visas nišas ir į jas įsėda. Mineralų dulkės lydosi ir padengia nusidėvėjusias variklio dalis sugebėdamos panaikinti netgi cilindro elipsės formą, kuri atsiranda smarkiai susidėvėjus varikliui. Tokiu būdu produktas gali iki gamyklinių parametrų atstatyti variklio parametrus ir sumažinti variklio dilimo procesą.

Šias produktų galimybes įrodo rekordiniai Vitoldo Miliaus važiavimai.

Į naują bandymą trečiąjį kartą sumušti savo rekordą Vitoldas ir Antanas važiuos tuo pačiu „Volkswagen Touran“ automobiliu, kuriuo pirmą kartą vyrai be alyvos variklyje nuvažiavo iš Vilniaus į Klaipėdą. Klaipėdoje į variklį buvo supilta ta pati alyva, kurią išpylė išvažiuodami ir grįžo namo. Antanas po rekordinio važiavimo išardė 1,9 litro dyzelinį variklį, meistrai patikino, kad variklis visiškai nėra paveiktas pasivažinėjimo be alyvos.

Taktika – santūri

Paskutinius metus „Touran“ buvo eksploatuojamas kiekvieną dieną. Penktadienį jis vėl važiuos be variklio alyvos. Tik gerokai toliau.

„Neplanuojame perspausti, kelių eismo taisyklių tikrai nepažeidinėsime, važiuosime optimaliu tempu. Jeigu išgirsime keistus garsus – nežudysime motoro. Bandysime nuvažiuoti daugiau nei 626 km, galbūt pavyks ir apvažiuoti visą Lietuvą“, – apie taktiką kalbėjo Vitoldas Milius.

Lietuvos rekordas bus fiksuojamas atsižvelgiant į nuvažiuotą atstumą ir kelyje sugaištą laiką.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Televiziniai „Oskarai“ – išdalinti, o šiuos „Emmy“ laimėtojus galite pamatyti per TELIA PLAY
Progimnazijos direktorė D. Mažvylienė: darbas su ypatingais vaikais yra atradimai mums visiems
Reklama
Kodėl namui šildyti renkasi šilumos siurblį oras–vanduo: specialisto atsakymas