Vokietijoje, visoje Europoje ir visame pasaulyje „rinkų nuomukio dydis ir pasaulinis mastas neturi precedento“, teigė įtakingos automobilių pramonės federacijos VDA prezidentė Hildegard Mueller.
Remiantis VDA duomenimis, visos Europos keleivinių automobilių rinka sausį–birželį sumažėjo 43 proc., palyginti su 23 proc. JAV ir 27 proc. Kinijoje.
Gamyba pačioje Vokietijos sumažėjo 40 proc., palyginti su tuo pačiu laikotarpiu prieš metus, iki „žemiausio lygio per 45 metus“. Buvo pagaminta mažiau nei 1,5 mln. transporto priemonių, o eksportas sumažėjo iki 1,1 milijono.
Iki šiol krizės poveikis automobilių pramonės maždaug 814 000 darbo vietų Vokietijoje buvo nedidelis ir palietė vos 3 procentus.
Visgi VDA pažymėjo, kad maždaug pusei vis dar dirbančių darbuotojų taikomos vyriausybės remiamos trumpesnių darbo valandų schemos.
„Smarkiai sumažėjusi gamyba ne tik sukelia rimtų padarinių gamintojams, bet ir daugeliui mažų ir vidutinių bendrovių, tiekiančių automobilių komponentu“, – pažymėjo H.Mueller, prognozuodama, kad metų pabaigoje bus prarasta daugiau darbo vietų.
VDA prognozuoja, kad per visus 2020 metus pasaulinė automobilių rinka susitrauks 17 proc. iki 65,9 mln. transporto priemonių.
Organizacija prognozuoja „ypač stiprų“ 24 proc. kritimą Europoje, 23 proc. vien Vokietijoje, 18 proc. JAV ir 10 proc. Kinijoje.