Lietuvoje šiuo metu parduodami du „Volkswagen“ elektromobiliai: „e-Golf“ ir „e-Up!“. Abu jie buvo sukurti pagal priešingą elektromobiliams filosofiją: „Nissan“, BMW, „Peugeot“ ar „Mitsubishi“ savo elektra varomas transporto priemones kuria nuo tuščio popieriaus lapo, o „Volkswagen“ perdarė jau egzistuojančius populiarius modelius.
Iš vienos pusės, tai yra šiokios tokios sėkmės garantas. Pravežkit 100 žmonių su dyzeliniu „Volkswagen Golf“ ir tuos pačius – su „Nissan Pulsar“, o po to paklauskit, kurio gamintojo elektromobilį jie norėtų turėti? „Das auto, folkswagenast“.
Realybė nuviltų ne vieną iš to šimto. Elektra varomas „Volkswagen e-Golf“ nėra tas pats geriausias pasaulyje hečbekas, kaip kad dyzelinis ar benzininis jo giminaitis. „e-Golf“ sveria daugiau, yra prasčiau valdomas, jo pakaba dirba garsiau, o garso izoliacijai, siekiant sumažinti bendrą svorį, pataupyta. Jeigu lygintume su kitais elektromobiliais, „e-Golf“ kortos neblogos.
Visų pirma – nuvažiuojamas atstumas. Į „e-Golf“ montuojamas 115 AG ir 270 Nm išvystantis variklis, o juo nuvažiuoti galima 190 km. Įsibėgėjimas iki 100 km/val. trunka 10,4 sek., o iki 60 km/val. – 4,2 sek. Visi šie parametrai yra labai panašūs į elektromobilių karaliaus „Nissan LEAF“.
Gali pasirodyti, kad tai yra gerai – juk „e-Golf“ turi tokius pačius parametrus kaip populiariausias pasaulio elektromobilis LEAF. Bet LEAF jau nėra naujas automobilis – 2016-aisiais turėtų pasirodyti naujas modelis, kurio visi šie techniniai parametrai bus geresni. Tad geriausio elektromobilio vardą „e-Golf“ suteikinėti reiktų labai atsargiai.
Antras „e-Golf“ privalumas – tai yra golfas. Vien dėl pavadinimo šių automobilių bus nupirktas ne vienas tūkstantis, o kur dar kiti „Golf“ privalumai? Juk viduje, jeigu nežiūrėsi į prietaisų skydelį, „e-Golf“ neatskirtum nuo paprasto „Golf“. Jis turi tą patį erdvų saloną, navigaciją, šildomą priekinį stiklą, klimato kontrolės sistemą, erdvią bagažinę ir t.t.
Vis tik esminis privalumas – kaina. Eksploatacijos. 100 km įveikti elektriniu „e-Golf“ kainuoja 3 eurus. Tai atspindi ir didžiausią minusą – pradinę jo kainą, 34 900 eurų.
„e-Up!“ – idealus mieste
Ne ką mažiau įdomesnis egzempliorius yra „e-Up!“. Paprastas „Up!“ yra smagi transporto priemonė, skirta miestui, tad elektrinė jo versija gali turėti pasisekimą. Pilnai įkrautas toks modelis gali įveikti iki 150 km, o jo variklis išvysto 82 AG ir 210 Nm.
Jis lėtesnis už „e-Golf“ – iki 100 km/val. „e-Up!“ įsibėgėja per 14 sek. Bet jis gerokai manevringesnis ir lengvesnis – sveria tik 1 185 kg.
„e-Up!“ iš esmės yra tas pats „Up!“ – elektrinė versija tik yra aerodinamiškesnė bei turi kitokio tipo LED žibintus.
Lietuvoje toks automobilis turi didelį privalumą – nedidelę konkurenciją. Jis kainuoja nuo 26 900 eurų, o vienintelis potencialus Lietuvoje parduodamas konkurentas „Mitsubishi i-MiEV“ gali lygintis tik pagal technines savybes - jo kaina artimesnė „e-Golf“ ar LEAF modeliams.