„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

„Volkswagen“ elektromobiliai bando suderinti ekonomiją su populiarumu

„Volkswagen“ Lietuvoje nereikia pristatinėti – tai yra geriausiai žinomas automobilių gamintojas. O ar kas žino apie „Volkswagen“ gaminamus elektromobilius?
„Volkswagen e-Golf“ ir „e-Up!“
„Volkswagen e-Golf“ ir „e-Up!“

Lietuvoje šiuo metu parduodami du „Volkswagen“ elektromobiliai: „e-Golf“ ir „e-Up!“. Abu jie buvo sukurti pagal priešingą elektromobiliams filosofiją: „Nissan“, BMW, „Peugeot“ ar „Mitsubishi“ savo elektra varomas transporto priemones kuria nuo tuščio popieriaus lapo, o „Volkswagen“ perdarė jau egzistuojančius populiarius modelius.

Iš vienos pusės, tai yra šiokios tokios sėkmės garantas. Pravežkit 100 žmonių su dyzeliniu „Volkswagen Golf“ ir tuos pačius – su „Nissan Pulsar“, o po to paklauskit, kurio gamintojo elektromobilį jie norėtų turėti? „Das auto, folkswagenast“. 

„Volkswagen e-Golf“
„Volkswagen e-Golf“

Realybė nuviltų ne vieną iš to šimto. Elektra varomas „Volkswagen e-Golf“ nėra tas pats geriausias pasaulyje hečbekas, kaip kad dyzelinis ar benzininis jo giminaitis. „e-Golf“ sveria daugiau, yra prasčiau valdomas, jo pakaba dirba garsiau, o garso izoliacijai, siekiant sumažinti bendrą svorį, pataupyta. Jeigu lygintume su kitais elektromobiliais, „e-Golf“ kortos neblogos.

Visų pirma – nuvažiuojamas atstumas. Į „e-Golf“ montuojamas 115 AG ir 270 Nm išvystantis variklis, o juo nuvažiuoti galima 190 km. Įsibėgėjimas iki 100 km/val. trunka 10,4 sek., o iki 60 km/val. – 4,2 sek. Visi šie parametrai yra labai panašūs į elektromobilių karaliaus „Nissan LEAF“. 

Gali pasirodyti, kad tai yra gerai – juk „e-Golf“ turi tokius pačius parametrus kaip populiariausias pasaulio elektromobilis LEAF. Bet LEAF jau nėra naujas automobilis – 2016-aisiais turėtų pasirodyti naujas modelis, kurio visi šie techniniai parametrai bus geresni. Tad geriausio elektromobilio vardą „e-Golf“ suteikinėti reiktų labai atsargiai.

„Volkswagen e-Golf“
„Volkswagen e-Golf“

Antras „e-Golf“ privalumas – tai yra golfas. Vien dėl pavadinimo šių automobilių bus nupirktas ne vienas tūkstantis, o kur dar kiti „Golf“ privalumai? Juk viduje, jeigu nežiūrėsi į prietaisų skydelį, „e-Golf“ neatskirtum nuo paprasto „Golf“. Jis turi tą patį erdvų saloną, navigaciją, šildomą priekinį stiklą, klimato kontrolės sistemą, erdvią bagažinę ir t.t. 

Vis tik esminis privalumas – kaina. Eksploatacijos. 100 km įveikti elektriniu „e-Golf“ kainuoja 3 eurus. Tai atspindi ir didžiausią minusą – pradinę jo kainą, 34 900 eurų. 

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Volkswagen e-Up!“
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Volkswagen e-Up!“

„e-Up!“ – idealus mieste

Ne ką mažiau įdomesnis egzempliorius yra „e-Up!“. Paprastas „Up!“ yra smagi transporto priemonė, skirta miestui, tad elektrinė jo versija gali turėti pasisekimą. Pilnai įkrautas toks modelis gali įveikti iki 150 km, o jo variklis išvysto 82 AG ir 210 Nm.

Jis lėtesnis už „e-Golf“ – iki 100 km/val. „e-Up!“ įsibėgėja per 14 sek. Bet jis gerokai manevringesnis ir lengvesnis – sveria tik 1 185 kg.

„e-Up!“ iš esmės yra tas pats „Up!“ – elektrinė versija tik yra aerodinamiškesnė bei turi kitokio tipo LED žibintus.

Lietuvoje toks automobilis turi didelį privalumą – nedidelę konkurenciją. Jis kainuoja nuo 26 900 eurų, o vienintelis potencialus Lietuvoje parduodamas konkurentas „Mitsubishi i-MiEV“ gali lygintis tik pagal technines savybes - jo kaina artimesnė „e-Golf“ ar LEAF modeliams. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“