„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

„Volkswagen“ ėmėsi gudrybių ir taip išvengė šimtų milijonų eurų baudos už taršą

Jei keptumėte bandeles, tikriausiai savo produkcijos nepirktumėte – kokia iš to nauda? Tačiau gali būti, kad „Volkswagen“ pirko savo automobilius. Ir ne šiaip, kad galėtų pasigirti geresne pardavimų statistika, o tam, kad šiek tiek sutaupytų.
Kaip atrodys elektromobilis „Volkswagen ID. 1“
Kaip atrodys elektromobilis „Volkswagen ID. 1“ / Gamintojo nuotr.

„Volkswagen“ 2020 metais nepasiekė iškeltų emisijų mažinimo tikslų. Nors Vokietijos automobilių gamintojo parduoti automobiliai kartu teršia mažiau nei ankstesniais metais, vidutinė jų CO2 tarša, skaičiuojama pagal specialią Europos Sąjungos metodiką, siekė 99,8 g/km. Tai yra, 0,5 g/km daugiau nei turėjo, siekiant išvengti baudų. „Volkswagen“, kaip ir kiti gamintojai, turi neblogą pasiteisinimą – COVID-19 pandemija pakoregavo žmonių pirkimo įpročius. Ar tikrai norėtumėte pirkti brangų automobilį, kai abejojate, ar turėsite darbą kitais metais?

Bet kuriuo atveju, „Volkswagen“ turės sumokėti baudą. Skaičiuojama, kad kiekvienas kiekvieno automobilio CO2 gramas vienam kilometrui, peržengiantis numatytą tikslą, bus įvertintas 95 eurų bauda. Rezultatas – daugiau nei šimto milijonų eurų bauda „Volkswagen“ koncernui.

Tokiai korporacijai kaip „Volkswagen“ tai nėra nematyti pinigai. Tačiau nevyriausybinė organizacija „Greenpeace“ teigia, kad bauda būtų buvusi dar 140 milijonų didesnė, jei „Volkswagen“ nebūtų pardavusi 65 tūkstančių elektrinių ir hibridinių automobilių savo atstovybių tinklui. „Greenpeace“ teigia, kad ir pati „Volkswagen“ įsigijo nemažai savo elektromobilių, kad tik mokėtų mažesnę baudą.

„Volkswagen“ žurnalui „Der Spiegel“ teigė, kad automobilių pardavimas atstovams yra normalus dalykas, o tokie dideli skaičiai 2020 metais buvo dėl to, kad tie hibridiniai ir elektriniai modeliai būtent pernai ir pasirodė. Norint skatinti žmonių susidomėjimą naujais „Volkswagen“ modeliais, reikia jais važinėti ir patiems.

Be to, atstovybės perka tuos automobilius bandomiesiems važiavimams, žurnalistų testams, įvairiems renginiams. Taigi, net jei tie pardavimai ir padėjo „Volkswagen“, jie nebuvo skirti baudai sumažinti – tiesiog naujų modelių automobiliai parduodami kompanijos partneriams.

„Greenpeace“ vis tiek mano, kad „Volkswagen“ turėtų tapti išskirtinai tik elektromobilių gamintoju ir nutraukti dyzelinių bei benzininių automobilių gamybą. Juk yra rinkų (Pietų Amerika, Afrika, Okeanija ir net JAV), kur „Volkswagen“ net nesiūlo savo elektromobilių – nėra baudų, nereikia ir elektromobilių?

Tačiau labai tikėtina, kad elektromobiliai, ES politika ir naujos ekologijos tendencijos tiesiog atkreipė „Greenpeace“ dėmesį į automobilių rinką, kurios organizacija šiaip jau nepažįsta.

„Volkswagen“ pardavimai ir bendravimas su pardavimo atstovais 2020 metais nebuvo išskirtinai keistas. O gal buvo? „Volkswagen“ juk nepripažins, kad saviems pardavinėjo savo elektromobilius, kad kišenėje išsaugotų daugiau nei šimtą milijonų eurų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs