Tokiu būdu VW kompensuos patirtus finansinius nuostolius dėl nekorektiškos koncerno dyzelių politikos, praneša BBC
Praėjusių metų rugsėjį „Volkswagen“ prisipažino, kad savo dyzeliniuose automobiliuose įdiegė programinės įrangos, kuri leido klastoti taršos duomenis. Bendrovė jau anksčiau pranešė, kad išlaidoms, susijusioms su šiuo skandalu, atidėjo 16,2 mlrd. eurų (17,9 mlrd. JAV dolerių).
Panašu, kad bent kol kas mokėti reikės šiek tiek mažiau: 10 mlrd. kainuos JAV rinkos probleminių automobilių remontas arba jų išpirkimas (beveik 480 000 automobilių). Bendra suma su baudomis sieks ne mažiau nei 14,7 mlrd. dolerių.
Tačiau VW gimtinėje Vokietijoje yra trigubai daugiau (1 200 000) probleminių koncerno automobilių, juos taip pat reikės remontuoti.
Advokatai, atstovaujantys nukentėjusiems, oficialiai pasirašė Taikos sutartį su bendrove. Iš viso pasaulyje „dyzelgeitas“ pasaulyje paveikė apie 11 mln. automobilių. Turimi omeny dyzeliniai 1,2, 1,6 ir 2,0 litro varikliai.
Kurie automobiliai turi nelegalią VW įrangą
Štai šie „Volkswagen“ kontroliuojamų prekės ženklų automobiliai turi nelegalią programinę įrangą: „Volkswagen“ (5 mln.), „Volkswagen Commercial“ (1,8 mln.), „Audi“ (2,1 mln.), SEAT (0,7 mln.) ir „Škoda“ (1,2 mln.)
Įdomu tai, kad išmokas arba nemokamas taisymo paslaugas gaus tik JAV ir ES šalių gyventojai. Nes, pavyzdžiui, Rusijoje nustatyti tokie žemi taršos standartai, kad klastoti duomenų šioje rinkoje nereikėjo, tad nukentėjusių nėra.
Kaip tai vyks Lietuvoje
Bendrovė jau anksčiau yra pranešusi, kad planuoja nemokamai koreguoti programinę įrangą 1,2, 1,6 ir 2 litrų darbo tūrio EA189 varikliams.
Be to, 1,6 litro darbo tūrio varikliams priešais įsiurbimo kolektorių būtina įrengti srauto keitiklį. Šių darbų atlikimo laiko normatyvas, įskaitant programinės įrangos atnaujinimą – mažiau, nei 45 minutės.
Įdiegus šias priemones, automobiliai visiškai atitiks galiojančius taršos standartus ir nebus jokios neigiamos įtakos variklio galiai bei degalų sąnaudoms. Lietuvoje tokių automobilių – apie 7 000.
Norite pasitikrinti savo automobilį, ar jis tapo „dyzelgeito“ auka? Daugiau informacijos rasite čia.