„Volkswagen“ paskelbti skaičiai šokiruoja: automobilių pramonėje gali prasidėti kompanijų bankrotai

Esamų gamyklų pertvarkymas bei visiškai naujų gamyklų statyba automobilių gamintojams kainuoja. Ir kainuoja labai daug. Bet pasirodo, kad priverstinis veiklos nutraukimas yra dar brangiau.
„Volkswagen“ Cvikau gamykloje diegia robotus ir į šią gamyklą jau investavo 1,2 mlrd. eurų
„Volkswagen“ Cvikau gamykloje diegia robotus ir į šią gamyklą jau investavo 1,2 mlrd. eurų / Gamintojų nuotr.

„Volkswagen“ koncerno vadovas Herbertas Diessas Bloombergas tvirtina, kad dėl pasaulį sukausčiusio koronaviruso teko uždaryti kompanijos gamyklas bei nutraukti automobilių gamybą. Ir VW koncernui veiklos sustabdymas neša didžiulius nuostolius.

VW vadovas tvirtina, kad kompanijai savaitė laiko be darbo kainuoja net 2,2 mlrd. dolerių arba po maždaug 13 mln. kas valandą.

„Automobilių pardavimai Europoje ir Šiaurės Amerikoje sustojo“, – teigia VW vadovas ir priduria, kad nors Kinijos rinka po truputi atsigauna, bet ji dar net nepasiekė pusės to lygio, kuriame buvo iki prasidedant koronaviruso pandemijai.

Volkswagen nuotr./Cvikau gamykla
Volkswagen nuotr./Cvikau gamykla

Norint lengviau suvokti tokių prastovų nešamą žalą, tereikia prisiminti, kad VW kardinaliai rekonstruoti Cvikau automobilių gamyklą ir ją paversti iš tradicinių automobilių į elektromobilius gaminančią prireikė 1,2 mlrd. eurų.

Primename, kad Cvikau gamykloje buvo atlikta daugybė modernizacijos darbų ir dabar ji gali per metus pagaminti 330 000 elektromobilių.

Priverstinis veiklos sustabdymas per savaitę kainuoja 2,2 mlrd. dolerių arba 2 mlrd. eurų. Tik viena savaitė, o 2 mlrd. eurų nuostolių. Už tiek „Tesla“ planuoja Berlyne pastatyti „Gigafactory 4“ gamyklą, kurioje gamins elektromobilius ir baterijas.

Herbertas Diessas teigia, kad „Volkswagen“ koncernas yra tokioje padėtyje, kad kelių savaičių automobilių gamybos ir pardavimų stagnacija kompanijos neprives prie bankroto, tačiau jei tai užsitęs dar ilgiau – „prireiks struktūrinių priemonių“.

Labai tikėtina, kad su tokiais pačiai iššūkiais ir didesniais ar mažesniais nuostoliais susiduria ir kitos automobilių kompanijos. Ir toms, kurioms ir iki šiol trūko grynųjų pinigų – koronaviruso sukeltos pasekmės gali atnešti bankrotą arba priversti tarpusavyje susijungti.

Kol kas daryti toli siekiančių išvadų dar negalima ir situacija automobilių pramonėje paaiškės per artimiausias savaites bei mėnesius. Viskas labai priklausys nuo to, kaip pavyks susidoroti su koronaviruso pandemija ir kuo greičiau grįžti prie įprasto ritmo.

Akivaizdu viena – pelningų metų automobilių pramonėje tikėtis neverta. Bus gerai jei situacija netaps dar blogesnė ir pavyks iš jos išbristi su kiek įmanoma mažesniais nuostoliais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų