„Volkswagen AG“ valdyba pirmadienį nutarė... atlikti pirminį viešąjį „Porsche AG“ privilegijuotųjų akcijų pasiūlymą, siekiant jas įtraukti į Frankfurto vertybinių popierių biržos reguliuojamąją rinką... 2022 metų rugsėjo pabaigoje arba spalio pradžioje“, – teigiama pranešime.
„Refinitiv“ skaičiavimais, šis IPO gali tapti didžiausiu Vokietijos istorijoje ir didžiausiu Europoje nuo 1999 metų.
„Volkswagen“ apie „Porsche“ IPO planus oficialiai pranešė vasario 24-ąją, tai yra pirmąją Rusijos invazijos į Ukrainą dieną. Prasidėjęs karas pasėjo netikrumą finansų rinkose, dėl kurio nuvertėjo akcijos ir aptemo ekonomikos perspektyvos. Tačiau prabangus prekės ženklas ir toliau traukia investuotojų dėmesį, kurie „Porsche“ vertina 60-85 mlrd. eurų, skelbia „Bloomberg“.
Naujienų agentūros duomenimis, susidomėjimą aukščiausios klasės automobilių gamintoju yra išreiškę tokie pretendentai kaip Kataro valstybinis turto fondas bei prabangių prekių ženklų grupė LVMH.
„Volkswagen“ ir „Porsche“ vadovas Oliveris Blumas pasveikino koncerno stebėtojų tarybos sprendimą tęsti IPO planą ir pavadino jį „istoriniu momentu“, pridurdamas, kad „Porsche“ galės būti „labiau nepriklausoma“ ir tapti viena „turtingiausių sportinių automobilių gamintojų pasaulyje“.
Ruošiantis įtraukimui į biržos sąrašus, „Porsche“ akcinis kapitalas bus padalintas į 50 proc. paprastųjų akcijų ir 50 proc. privilegijuotųjų akcijų be balso teisės. Pusę pastarųjų, užtikrinančių didesnius dividendus, planuoja pasiūlyti privatiems investuotojams per IPO.
Antrasis žingsnis – „Porsche“ įkūrėjo šeima, kuriai priklauso kontrolinis „Volkswagen“ akcijų paketas, per investicinį fondą „Porsche Automobil Holding SE“ įsigytų 25 proc. plius vieną paprastąją „Porsche“ akciją, ji tokiu būdu įgytų blokuojančią mažumą, kuri leistų valdyti jų vardo kompanijos ateitį.
Jei IPO bus sėkmingas, 49 proc. pritrauktų lėšų „Volkswagen“ ketina paskirstyti savo akcininkams per specialiuos dividendus. Tikėtina, kad tai įvyks 2023-ųjų pradžioje.
Kultinio prabangių automobilių gamintojo atskyrimas nuo didesnės grupės padėtų „Volkswagen“ finansuoti savo perėjimą prie elektrinių transporto priemonių. Volfsburge įsikūrusi grupė šiai strategijai įgyvendinti skiria dideles sumas, be kita ko, statydama baterijų gamyklas Europoje ir JAV.