„Volkswagen“ pavasarį savo ID serijos elektromobiliams pasiūlys programinės įrangos atnaujinimą. Jame numatytos geresnės valdymo balsu galimybės, taip pat patobulinta navigacijos sistema, autopiloto atnaujinimai. Tačiau 77 kWh bateriją turinčių elektromobilių savininkai galės džiaugtis ir laimėtu laiku.
„Volkswagen“ padidins maksimalią įkrovimo galią nuo 125 iki 135 kW. 10 kW (8 proc.) galbūt neatrodo kaip žymus proveržis, bet tai iš tikrųjų yra laiko dovana. Dabar 77 kWh bateriją nuo 5 iki 80 proc. galima įkrauti per 38 minutes. Žinoma, šis laikas pasiekiamas idealiomis sąlygomis. Tačiau po atnaujinimo tokią įkrovą bus galima pasiekti per 29 minutes. Marketingo kalboje pokytis tarp „38 minutes“ ir „mažiau nei pusvalandį“ yra didžiulis.
Tokie programinės įrangos atnaujinimai kelia klausimų. Kodėl 135 kW įkrovimo galia nebuvo siūloma nuo pat pradžių? Įkrovimo galia yra ribojama programine įranga, siekiant pagerinti skirtingų komponentų tarnavimo laiką. Optimizuojant procesus ir vykdant bandymus galima surasti erdvių patobulinimams. Ir šįkart jie buvo žymūs.
Skirtumas tarp 135 ir 125 kW yra tik 8 proc., bet skirtumas tarp 38 ir 29 minučių yra visi 23 proc. Beveik ketvirtadalis! Tai „Volkswagen“ pasiekė patobulindama įkrovimo spartos kreivę. Ne visi žino, kad maksimali įkrovimo galia pasiekiama tik trumpam. Sparčiausiai baterijos įkraunamos tada, kai yra tuštesnės.
Tiesą sakant, tai yra viena iš priežasčių, kodėl specifikacijose įprastai nurodomas laikas, per kurį pasiekiama 5-80 proc. įkrova – paskutiniai 20 proc. įkraunami itin lėtai. „Volkswagen“ sugebėjo patobulinti įkrovimo galios kreivę taip, kad jos viršūnė pasiektų 135 kW ir ilgiau būtų palaikoma aukštesnė galia.
Šiuo atnaujinimu „Volkswagen“ dar nepasiūlys dvipusio krovimo. Bet jis jau pakeliui – kitais metais ID elektromobiliai galės tapti atsarginėmis baterijomis namams.