Pastarasis šeimoje įsitaisęs kiek žemiau nei „Tiguan“, mat už šį modelį yra kiek mažesnis (25 cm trumpesnis), taip pat – pigesnis. Jei pigiausia „Tiguan“ versija kainuoja maždaug 21 900 eurų, už mažesnį jo brolį „T-Roc“ teks pakloti apie 18 500 eurų.
Viltys, dedamos į šį modelį, itin didelės. Anot Aleksandros Kostjukovič, „Volkswagen“ viešųjų ryšių vadovės Baltijos šalims, praėjusiais metais pristatytas naujas „Tiguan“ modelis buvo perkamas kur kas geriau nei tikėtasi, tad rinkoje trūksta maždaug 5 000 šio modelio vienetų. Esamą paklausą tikimasi patenkinti kiek mažesniu, tačiau ryškiu, visureigiu, tad pardavėjams iškelti tikslai išties nemaži.
Bandymams – galingiausi modeliai
Šeimos jaunėlį 15min leidosi bandyti Portugalijoje, Lisabonos apylinkėse. Čia esančioje koncerno gamykloje, beje, šis modelis ir bus gaminamas. Nors automobilio variklių gamą sudaro bent 6 turbinas turintis dyzeliniai ir benzininiai varikliai, vakariausiame Europos krašte, Portugalijoje, bandymus surengę „Volkswagen“ specialistai atsivežė modelius dviem esamais galingiausiais (ir pirmais, atsiradusiais prekyboje) varikliais: 2 l turbobenzininiu, 140 kW, ir 2 l darbinio tūrio turbodyzeliniu, 110 kW.
Dvilitris turbobenzininis variklis iki 100 km/val. leidžia įsibėgėti per 7,2 sek., o jo sukimo momentas siekia 320 Nm. Dvilitris turbodyzelinis variklis iki 100 km/val. leidžia įsibėgėti per 8,4 sek., o maksimalus sukimo momentas siekia 340 Nm.
Be šių, „Volkswagen“ siūlo 1 l darbinio tūrio 85 kW turbobenzininį variklį. Pastarojo maksimalus sukimo momentas siekia 200 Nm, o iki 100 km/val. „T-Roc“, turintis tokią „širdį“, pagreitėja per 10,1 sek. 85 kW turbobenzininis variklis skirtas bazinei šio visureigio versijai, turinčiai tik priekinius varančiuosius ratus.
Galiausiai po kurio laiko prekyboje atsiras ir modeliai, turintys 1,5 l darbinio tūrio turbobenzinius 110 kW galios, taip pat – 1,6 l turbodyzelius, 85 kW galios variklius. Atsiras ir galingesnis , dvilitris turbozydelinis variklis, kurio galia sieks 140 kW.
Bandyti teko modelius su keturiais varančiaisiais ratais, tačiau pigesnieji „T-Roc“ turi priekinius varančiuosius ratus. Pasirinktinai automobilyje montuojamos 6 laipsnių mechaninės arba 7 laipsnių automatinės pavarų dėžės.
11 spalvų ir trys versijos
„T-Roc“ tvirto stoto, savo bruožais panašus į didesniuosius „Volkswagen“ visureigius. Automobilio šonai, slenksčiai, arkos, priekinis ir galinis buferiai apsaugoti papildomai, kad neapsitrintų ir neapsidraužytų važiuojant žvyrkeliais.
Koncerno teigimu, išskirtinis „T-Roc“ bruožas yra priekinė visureigio dalis, kuri iš karto išduos, kad priešais – naujasis visureigis. Labiausiai dėmesį čia atkreipia neįprasti dienos šviesos LED žibintai, kurie gerokai didesni nei buferio apačioje esantys rūko žibintai, ir, beje, ypatingai ryškūs. Jie kiek primena tuos, kurie buvo sumontuoti „T-Cross Breeze“ koncepciniame modelyje. Iš pastarojo, beje, nemažai bruožų būtent ir paveldėjo „T-Roc“.
„Volkswagen“ visureigį siūlosi dažyti 11 skirtingų kėbulo spalvų, visgi priklausomai nuo pasirinktos komplektacijos, kėbulas gali būti vienspalvis, o gali – dvispalvis, mat pasirinkus „T-Roc Style“ įrangą, gamintojas stogą ir priekinius statramsčius dažys vienokia spalva, likusią kėbulo dalį – kitokia.
„Style“ ir „Sport“ įrangos versijos nuo bazinės skiriasi ne tik spalvų pasirinkimu. Šių dviejų įrangos versijų modeliams montuojami didesni – 17 colių skersmens – lengvojo lydinio ratlankiai, LED žibintai, įvairūs chromo akcentai tiek kėbulo išorėje, tiek interjere. „Style“ versijoje puošnesnis ir interjeras, mat priekinė dalis, durų apdaila gali būti keturių skirtingų spalvų.
Kuo skiriasi nuo „Tiguan“?
Kalbant apie interjerą, šis – akivaizdžiai pigesnių medžiagų nei, pavyzdžiui, „Tiguan“. Ten, kur didesniajame modelyje sudėtos minkštos detalės – čia kietos, o daug kur sudėtas paprasčiausias plastikas. Geriau atrodo tik „Style“ versija, turinti spalvotą priekinę dalį. Žinoma, dėl tokios apdailos daug stebėtis nereikia – jei ši būtų tokia pati kaip „Tiguan“, greičiausiai ilgo svarstymo, ar pirkti kiek brangesnį visureigį, ar pigesnį – nebūtų.
Ne kitaip atrodo ir sėdynės: nors pasirinkimo iš medžiagų, jų derinių netrūksta, visgi žvelgiant į vidų pirmas į galvą šaunantis apibūdinimas – paprasta. Gal net pernelyg paprasta, atsižvelgiant į skambų automobilio pavadinimą ir dideles gamintojo viltis.
Prabangos ir modernumo suteikia skaitmeninis prietaisų skydelis tiesiai vairuotojui prieš akis, „Volkswagen“ pavadintas „Active Info Display“. 11,7 colio skersmens ekrane gali būti viskas, ko reikia vairuotojui – nuo tachometro ir spidometro iki spalvoto navigacijos žemėlapio. Kainoraštyje nurodoma, kad toks papildomai pasirenkamas „Style“ versijoje, jo kaina – apie 350 eurų. Papildomai centre montuojamas 6,5 (standartinėje versijoje) arba 8 colių skersmens ekranas, skirtas informacijai bei pramogų sistemoms.
Vokiškai tvarkingas
Įsėdus į vidų erdvės per akis. Gale mažiau vietos tik tuo atveju, jeigu priekinės sėdynės stumiamos atgal kiek tik įmanoma. Tad krepšininkų būrys čia gal ir neįsipatogins, tačiau šeimai – pats tas. Užteks ir bagažinės, kurios talpa nenulenkus sėdynių – 445 l. Galines sėdynes nulenkus (nusilenkia santykiu 60 ir 40), bagažinės talpa išauga iki 1 290 l.
Sėdame vairuoti pirmojo, turbodyzelinio, 110 kW galios, „T-Roc“. Pavarų dėžė automatinė, visi ratai varantieji, o tiesiai po dešine ranka – važiavimo režimų valdiklis, leidžiantis rinktis nuo „Street“, „Snow“ arba „Offroad“ režimus.
Apibūdinti, kaip važiuoja „T-Roc“, galima vienu žodžiu – vokiškai. Taip, kaip ir kone bet kuris „Volkswagen“ modelis. Ganėtinai standi važiuoklė, neįsilinguojanti net esant didžiausiems nelygumams, sklandžiai pavaras keičianti automatinė pavarų dėžė, ganėtinai tikslus vairas, reaguojantis į vairuotojo norus. Viskas taip tvarkinga, kad nori nenori imi ieškoti, kas kliūva. Ir randi.
Trūkumų nedaug ir juos pastebės tik priekabiausieji. Pavyzdžiui, norėtųsi geresnės garso izoliacijos galinėje dalyje, mat triukšmo, ypač esant grublėtesniam keliui, iš galinių ratų arkų – per daug. Minusų turi ir dyzelinis variklis (arba garso izoliacija tarp variklio skyriaus ir salono), mat šio burzgimas erzinančiai garsus. Būtent dėl šios priežasties 140 kW galios dvilitriu turbobenzininiu motoru apginkluotas modelis paliko geresnį įspūdį nei tas, kuris, be jokios abejonės, Lietuvoje bus pardavimų lyderis.
Viską apibrėžiant – „T-Roc“ yra dar vienas vokiškai tvarkingas visureigis, patiksiantiems didesnę prošvaisą (ir keturis varančiuosius ratus) turinčių automobilių mėgėjams. Nors segmentas, į kurį spraudžiasi „Volkswagen“, gausus konkurentų, visgi VW ženklas ant automobilio kapoto turi atskirą gerbėjų, kurie dažniausiai nesižvalgo po kitų markių gamintojų salonus, ratą.