Į 15min rankas šis modelis pakliuvo vasaros pradžioje, netrukus po debiuto Lietuvoje. Šalyje jis turi bent keliolika konkurentų bei vieną pusbrolį – platforma „Tiguan“ dalijasi kartu su „Audi Q3“. Tik pastarasis turi kur kas didesnį komforto įrangos ir apdailos medžiagų pasirinkimą.
Kadangi „Tiguan“ surėdytas ant naujosios „Volkswagen“ grupės MQB platformos, kaip ir naujasis „Passat“ bei dar keli modeliai, jis turi tą pačią problemą – garsiai dirbančią pakabą. Miesto gatvėse to nejusti, tačiau pabandykite pervažiuoti per „gulintį policininką“ 20 km/val. greičiu – nemalonius „dunkst“ išgirsite kliūtį pervažiuojant tiek priekiniams, tiek galiniams ratams.
Jeigu ne šis trūkumas, kuris atsiranda greičiausiai taupant garso izoliacijos sąskaita (nes „Audi“ modeliai, nors ir naudoja tokias pačias platformas, analogiškų nesklandumų neturi), „Tiguan“ būtų tiesiog nerealus automobilis. Nes daugiau čia tiesiog nėra prie ko prikibti. Daug įrangos, viskas puikiai veikia, kaina gera, išliekamoji vertė – puiki.
Jis turi viską, ko tik gali norėti iš prabangaus automobilio: 4 kamerų projektuojamą vaizdą parkuojantis, kokybišką odinį saloną, erdvę salone bei bagažinėje, dideles kitos įrangos pasirinkimo galimybes. Net ir navigacijos ekranas gali būti atvaizduotas priešais vairuotojo akis, tarp spidometro ir tachometro.
„Tiguan“ patenkina ir minimalius visureigio savininko poreikius: turi 4 varomus ratus, specialius režimus važiuojant ledu padengtu keliu ar visiška bekele, nusileidimo nuokalne ir važiavimo įkalne pagalbos sistemas. Prošvaisa jo taip pat aukšta – 200 mm. Įvertinant santykinai trumpą ratų bazę, „Tiguan“ pravažumu lenkia daugelį savo konkurentų ir labai nedaug nusileidžia kur kas didesniam savo broliui, „Touareg“ visureigiui.
Tačiau jis nenukrypo tikrojo visuregio link: jame galima rasti ir „Sport“ režimo užuominų, o jos automobilio elgesį pakeičia panašiai kaip išmestas atsarginis ratas. Kitaip sakant, nei kiek.
Galų gale, pradinė „Tiguan“ kaina vos viršija 21 tūkst. eurų. O tai yra mažesnė nei vidutinė kaina už tokio segmento automobilį.
„Volkswagen“ taip pat taiko į netradicinį kainos segmentą. Nors jo pradinė kaina gana nedidelė, tačiau padoriai sukomplektuotas „Tiguan“ yra brangesnis už kitus panašaus dydžio krosoverius kaip „Nissan X-Trail“ ar „Mazda CX-5“, tačiau gerokai pigesnis už „Premium“ segmento atstovus „Volvo XC60“ ar „Audi Q3“. Tai pastebima lyginant ne tik „Tiguan“, bet ir kitus „Volkswagen“ modelius su konkurentais.
Čia galima panaudoti kliše tapusią žurnalistų frazę, jog „Volkswagen“ artėja „premium“ segmento link“. Tik vis nepriartėja. Nes jeigu išbandai naują „Passat“ ir jis atrodo daug geresnis už „Škoda Superb“, tada ateina eilė „Audi A4“, kuri viską nušluoja ir ateina supratimas, kad „Volkswagen“ iki „premium“ dar toli. Analogiškai ir visureigių segmente: „Tiguan“ atrodo puikus automobilis, kol nepabandai „Audi Q3“ ar BMW X1. Ir „Tiguan“ vėl tampa puikiu tik pažiūrėjus į kainoraštį.
Pabaigai – protmūšio vertės klausimas: ką bendro turi „Volkswagen Tiguan“ ratlankiai ir Viktorijos krioklys Afrikoje?
Atsakymas – pavadinimą: „Victoria Falls“. Jeigu tai yra vokiečių koncerno juokelis, tai kito „Tiguan“ ratlankius galima būtų pavadinti „Pulp fiction“.
Bandyto „Volkswagen Tiguan“ techniniai duomenys | |
---|---|
Variklis | Dyzelinis 2.0 TDI |
Pavarų dėžė | Automatine (DSG), 7 pavaros |
Varomi ratai | 4 |
Didžiausia galia | 150 AG |
Didžiausias sukimo momentas | 340 Nm |
Įsibėgėjimas 0-100 km/val. | 9,3 sek. |
Maksimalus greitis | 200 km/val. |
Ilgis/plotis/aukštis | 4 486/1 839/1 643 mm |
Ratų bazė | 2 677 mm |
Prošvaisa | 200 mm |
Bagažinės talpa | 616 – 1 655 l |
Degalų sąnaudos (miestas, užmiestis, vidutinės) | 6,7/5,1/5,7 l/100 km |
Vidutinė CO2 emisija | 125 g/km |
Bandyto automobilio kaina | 44 000 Eur (aukščiausia komplektacija) |
Bazinės komplektacijos „Tiguan“ kaina | 19 906 Eur |