„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

„Volkswagen Tiguan“ būtų puikus, jeigu ne vienas trūkumas

Kokia yra tinkamiausia frazė apibūdinti „Volkswagen“ automobiliui? „Top3 savo klasėje“. Ši frazė tinka daugeliui „Volkswagen“ automobilių ir jos teisingumą įrodo aukšti pardavimai bei apdovanojimai įvairiausiose pasaulio vietose. Ar vertas tokių pagyrų vienas naujausių vokiečių koncerno kūrinių, visureigis „Volkswagen Tiguan“?
Antros kartos „Volkswagen Tiguan“
Antros kartos „Volkswagen Tiguan“ / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Į 15min rankas šis modelis pakliuvo vasaros pradžioje, netrukus po debiuto Lietuvoje. Šalyje jis turi bent keliolika konkurentų bei vieną pusbrolį – platforma „Tiguan“ dalijasi kartu su „Audi Q3“. Tik pastarasis turi kur kas didesnį komforto įrangos ir apdailos medžiagų pasirinkimą.

Kadangi „Tiguan“ surėdytas ant naujosios „Volkswagen“ grupės MQB platformos, kaip ir naujasis „Passat“ bei dar keli modeliai, jis turi tą pačią problemą – garsiai dirbančią pakabą. Miesto gatvėse to nejusti, tačiau pabandykite pervažiuoti per „gulintį policininką“ 20 km/val. greičiu – nemalonius „dunkst“ išgirsite kliūtį pervažiuojant tiek priekiniams, tiek galiniams ratams.

Jeigu ne šis trūkumas, kuris atsiranda greičiausiai taupant garso izoliacijos sąskaita (nes „Audi“ modeliai, nors ir naudoja tokias pačias platformas, analogiškų nesklandumų neturi), „Tiguan“ būtų tiesiog nerealus automobilis. Nes daugiau čia tiesiog nėra prie ko prikibti. Daug įrangos, viskas puikiai veikia, kaina gera, išliekamoji vertė – puiki.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Antros kartos „Volkswagen Tiguan“
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Antros kartos „Volkswagen Tiguan“

Jis turi viską, ko tik gali norėti iš prabangaus automobilio: 4 kamerų projektuojamą vaizdą parkuojantis, kokybišką odinį saloną, erdvę salone bei bagažinėje, dideles kitos įrangos pasirinkimo galimybes. Net ir navigacijos ekranas gali būti atvaizduotas priešais vairuotojo akis, tarp spidometro ir tachometro.

„Tiguan“ patenkina ir minimalius visureigio savininko poreikius: turi 4 varomus ratus, specialius režimus važiuojant ledu padengtu keliu ar visiška bekele, nusileidimo nuokalne ir važiavimo įkalne pagalbos sistemas. Prošvaisa jo taip pat aukšta – 200 mm. Įvertinant santykinai trumpą ratų bazę, „Tiguan“ pravažumu lenkia daugelį savo konkurentų ir labai nedaug nusileidžia kur kas didesniam savo broliui, „Touareg“ visureigiui.

Tačiau jis nenukrypo tikrojo visuregio link: jame galima rasti ir „Sport“ režimo užuominų, o jos automobilio elgesį pakeičia panašiai kaip išmestas atsarginis ratas. Kitaip sakant, nei kiek.

Galų gale, pradinė „Tiguan“ kaina vos viršija 21 tūkst. eurų. O tai yra mažesnė nei vidutinė kaina už tokio segmento automobilį.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Antros kartos „Volkswagen Tiguan“
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Antros kartos „Volkswagen Tiguan“

„Volkswagen“ taip pat taiko į netradicinį kainos segmentą. Nors jo pradinė kaina gana nedidelė, tačiau padoriai sukomplektuotas „Tiguan“ yra brangesnis už kitus panašaus dydžio krosoverius kaip „Nissan X-Trail“ ar „Mazda CX-5“, tačiau gerokai pigesnis už „Premium“ segmento atstovus „Volvo XC60“ ar „Audi Q3“. Tai pastebima lyginant ne tik „Tiguan“, bet ir kitus „Volkswagen“ modelius su konkurentais.

Čia galima panaudoti kliše tapusią žurnalistų frazę, jog „Volkswagen“ artėja „premium“ segmento link“. Tik vis nepriartėja. Nes jeigu išbandai naują „Passat“ ir jis atrodo daug geresnis už „Škoda Superb“, tada ateina eilė „Audi A4“, kuri viską nušluoja ir ateina supratimas, kad „Volkswagen“ iki „premium“ dar toli. Analogiškai ir visureigių segmente: „Tiguan“ atrodo puikus automobilis, kol nepabandai „Audi Q3“ ar BMW X1. Ir „Tiguan“ vėl tampa puikiu tik pažiūrėjus į kainoraštį.

Pabaigai – protmūšio vertės klausimas: ką bendro turi „Volkswagen Tiguan“ ratlankiai ir Viktorijos krioklys Afrikoje?

Atsakymas – pavadinimą: „Victoria Falls“. Jeigu tai yra vokiečių koncerno juokelis, tai kito „Tiguan“ ratlankius galima būtų pavadinti „Pulp fiction“.

Bandyto „Volkswagen Tiguan“ techniniai duomenys
Variklis Dyzelinis 2.0 TDI
Pavarų dėžė Automatine (DSG), 7 pavaros
Varomi ratai 4
Didžiausia galia 150 AG
Didžiausias sukimo momentas 340 Nm
Įsibėgėjimas 0-100 km/val. 9,3 sek.
Maksimalus greitis 200 km/val.
Ilgis/plotis/aukštis 4 486/1 839/1 643 mm
Ratų bazė 2 677 mm
Prošvaisa 200 mm
Bagažinės talpa 616 – 1 655 l
Degalų sąnaudos (miestas, užmiestis, vidutinės) 6,7/5,1/5,7 l/100 km
Vidutinė CO2 emisija 125 g/km
Bandyto automobilio kaina 44 000 Eur (aukščiausia komplektacija)
Bazinės komplektacijos „Tiguan“ kaina 19 906 Eur

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs