Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Volkswagen“ TSI technologijos įvertintos „Metų variklio 2013“ rinkimuose

Pasibaigė jau penkioliktą kartą surengti tarptautiniai „Metų variklio 2013“ rinkimai, kuriuose autoritetinga žiuri (šiemet ją sudarė 87 įtakingi įvairių pasaulio šalių automobilizmo temomis rašantys žurnalistai) įvertina ir apdovanoja geriausių variklių gamintojus, rašoma „Volkswagen“ pranešime spaudai.
„Volkswagen“ 1,4 TSI variklis, turintis 140 AG
„Volkswagen“ 1,4 TSI variklis, turintis 140 AG / „Volkswagen“ nuotr.

„Metų varikliu 2013“ nuo 1 l iki 1,4 l darbinio tūrio kategorijoje pripažintas „Volkswagen“ 1,4 TSI jėgos agregatas. Už ypač sėkmingą TSI technologijos ir automatinio cilindrų atjungimo sistemos (ACT) derinį tas pats variklis pelnė ir „Geriausio naujojo variklio“ titulą.

„Volkswagen“ inžinieriai ne veltui didžiuojasi savo TSI variklių gama. Nuo 2006–ųjų ši agregatų šeimyna net septynis kartus iš eilės laimėjo „Metų variklio“ apdovanojimus įvairiose kategorijose, pelnė du absoliučius „Metų variklio“ titulus ir du „Geriausio naujo variklio“ įvertinimus ir už ekologiškumą teikiamą „Metų „žaliojo“ variklio“ prizą. 

 
EA211 gamyklos kodu pažymėto 103 kW (140 AG) galios „Volkswagen“ 1,4 TSI variklio konstrukcijoje harmoningai dera laiko patikrinta TSI tiesioginio įpurškimo sistema, pastarųjų keleto metų inovacija tapusi variklyje vykstančių temperatūros režimų valdymo sistema ir „Metų variklio“ konkurso komisiją sužavėjusi visiška naujovė – automatinio cilindrų atjungimo (ACT) sistema. 

Šis variklis montuojamas į mažosios klasės „Polo“ ir kompaktinės klasės „Golf“ automobilius.

ACT sistema leidžia atjungti kai kuriuos cilindrus varikliui veikiant nedidelėmis apkrovomis. Iki šiol su tokia koncepcija buvo eksperimentuojama ir ji pakankamai sėkmingai taikoma ypač galinguose didelio darbinio tūrio 8 arba 12 cilindrų varikliuose. Pritaikyti šią koncepciją mažesniuose varikliuose buvo sudėtinga, nes, atjungus du iš keturių cilindrų, pastebimai padidėdavo triukšmas, vibracija ir sumažėdavo variklio darbo sklandumas.
  
Kuriant naująjį 1,4 TSI variklį, šie apribojimai buvo įveikti. Naujojo variklio du cilindrai veikia beveik taip pat sklandžiai, kaip ir keturi. Cilindrų įjungimo/išjungimo procesas atliekamas vienu alkūninio veleno apsisukimu. Priklausomai nuo variklio darbo intensyvumo, persijungimas įvyksta per 13-36 milisekundes. Atlikus papildomą uždegimo ir droselio veikimo procesų derinimą, pavyko užtikrinti dar didesnį darbo sklandumą. 

Visi aktyvaus cilindrų valdymo sistemos mazgai sveria tik 3 kg. Kadangi naujasis variklis yra keletu kilogramų lengvesnis už pirmtaką, ši papildoma sistema beveik nepadidino bendros variklio masės. Visi šios sistemos mazgai patalpinti cilindrų bloko galvutėje.

Kuriant naująjį TSI variklį, pritaikyta daug pažangių inžinerinių sprendimų, leidusių sumažinti variklio masę, besisukančių dalių trintį ir pagerinti variklio šiluminį režimą. Pritaikius šias priemones, naujojo variklio CO2 tarša tapo maždaug 9 proc. mažesnė už pirmtako. Taikant ACT aktyvią cilindrų valdymo sistemą, tarša sumažėja iki 15 proc. Be to, derinant šią sistemą ir ekonomišką vairavimo stilių, galima sutaupyti iki 0,5 litro degalų 100 km kelio.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai
Reklama
Namuose drėgna, kaupiasi kondensatas ant langų. Kaip apsaugoti savo namus nuo pelėsio?
Reklama
Advento kalendoriai – nuo paprastos tradicijos iki prabangos segmento
Reklama
Kaip išvengti peršalimo komplikacijos – sinusito