1990-ieji. Įžengimas į IT erą
Devintasis dešimtmetis buvo skirtas aplinkos apsaugos sprendimams, ekonomiškesnių transporto priemonių gamybai, o transporto istorijai žengiant į XXI amžių, buvo išbandyti ir pritaikyti IT sprendimai.
„Volvo“ pristatė savo pirmąją transporto priemonių valdymo sistemą „Dynafleet“, kurios modifikacijos plačiai naudojamos šių dienų transporto priemonėse. Sistemos pagalba galima sėkmingai optimizuoti darbo kaštus, stebėti transporto priemonės ekonomiškumą, degalų sąnaudas. Šios sistemos pirmtakė „Dynafleet 2.0“ buvo tikras pagalbininkas didesnį transporto priemonių skaičių turinčioms įmonėms.
„Volvo“ įmonei atrodė natūralu ir toliau plėtoti sėkmingu tapusią F10/F12/F16 sunkvežimių liniją. Gamintoją šių modelių sunkvežimių dizainas iš dalies tenkino, tačiau buvo aišku, kad permainos tikrai neaplenks variklių ir jų komponentų. Šiems sunkvežimių modeliams pradėta planuoti visiškai nauja variklių karta – siekta, kad 12 litrų darbinio tūrio varikliai sėkmingai integruotųsi į F10/F12/F16 modelių sunkvežimius.
Prasidėjo visiškai naujo variklio D12 gamyba ir tobulinimas. Pirmą kartą Europoje sunkvežimių dyzelinis variklis atitiko anksčiau nustatytus sportinių mašinų variklių reikalavimus. Taip, kaip to meto sportiniuose automobiliuose, „Volvo“ sunkvežimių varikliai turėjo viršutinį skirstomąjį veleną, o kiekviename cilindre buvo po keturis vožtuvus.
FH12 ir FH16
Apie 1985 metus, buvo parengti galutiniai „Volvo FH12“ ir FH16 sunkvežimių, kurie turėjo rinkoje pasirodyti iki 1990 m., planai. Planuose buvo sukurti inovacinį taupų ir galingą variklį kodiniu pavadinimu D12 bei šį variklį pritaikyti minėtuose sunkvežimių modeliuose.
FH12 ir FH16 pavadinime figūruojantys skaičiai reiškia variklio darbinį tūrį, atitinkamai 12 ir 16 litrų. Kad kuo efektyviau būtų naudojami degalai, o taip pat sumažėtų žala aplinkai, buvo pasitelkta elektroninė dyzelino įpurškimo sistema.
Pagrindiniai projektavimo darbai vyko siekiant sumažinti vėjo pasipriešinimą, tokiu būdu gerinant našumą ir sumažinti degalų sąnaudas. Gera aerodinamika taip pat reiškia didesnį vidutinį greitį.
Šiuose modeliuose integruota ir „Volvo“ patentuota VEB sistema. Ši sistema įgalina geresnį stabdymą varikliu.
FH sunkvežimių kabinų specifikacijų asortimentas labai platus. Kabinos yra keturių skirtingų modelių: trumpesnė dieninė, miegamoji kabina, „Globetrotter“ kabina su papildomu aukštu stogu, kuris suteikia daugiau vietos ir komforto vairuotojui ilsintis. O nuo 1995 m. „Globetrotter XL“ kabina dar labiau padidinta.
Variklių pajėgumas irgi išaugo – pasiekė iki 660 AG. FH12 ir FH16 pasirinktinai turėjo vieną, dvi arba net tris varančiąsias ašis.
2000-ieji. Pritaikyta naujam tūkstantmečiui
Naujajame tūkstantmetyje sunkvežimių paklausa dar labiau išaugo, o sunkvežimių transportas tapo reikalingas beveik visur. Nors pagrindiniai tikslai yra transporto ekonomiškumas ir maži transporto įkainiai, sauga, ergonomiškumas, tačiau ir mažesnio poveikio aplinkai savybėms teikiamas aukštas prioritetas.
„Amsterdam Truck Show“ parodos lankytojai 2000 m. balandį nudžiugo pirmą kartą pamatę europietišką „Volvo NH12“ versiją – aukštų technologijų transporto priemonė, pritaikyta naujajam tūkstantmečiui. Šie sunkvežimiai varomi moderniu elektroniniu būdu kontroliuojamu „Volvo D12C“, tiesioginio įpurškimo varikliu ir parduodami su „Volvo Dynafleet 2.0“ transporto priemonių valdymo sistema.
FH16 (2003 m.) ir FL (2006 m.)
Bendrosios FH16 charakteristikos buvo panašios į FH12 modelį, kuris sulaukė sėkmės ir pripažinimo. Pagrindinis skirtumas – patobulinta stabdymo varikliu sistema (VEB).
2003 metų rudenį buvo pristatytas naujas D16D variklis, kuris tais pačiais metais sumontuotas naujajame FH16. Degalų įpurškimo sistema buvo tokia pati kaip ir pirmtakų D12 ar D9, tačiau sumažėjo variklio galia, kuri siekė 610 AG.
Nuo 2005 m. FH12 modelis dar patobulėjo – variklio galia išaugo iki 670 AG, maksimalus sukimo momentas – 3 100 Nm. Taip pat įmontuota patobulinta „I-Shift“ pavarų dėžė. Išleistos komplektacijos su mechanine ir automatine pavarų dėže.
2006 metų pavasarį, „Volvo“ pristatė visiškai naują FL sunkvežimių modelių, skirtų vidutiniam nuotoliui, gamą. „Volvo FL“ siūlo tris kabinos modifikacijas: dieninę, skirtą vienos dienos krovinių vežimams, „Comfort“ kabiną, kuri yra žymiai erdvesnė ir pritaikyta nakvojimui ir kelių vairuotojų kabina, kuri skirta antram vairuotojui arba keleiviui.
Į naują FL įmontuotas „D7E“ tipo 7,3 litro variklis, kurio galia siekia 240 – 280 AG. Yra galimybė šį modelį eksploatuoti su mechanine arba visiškai automatine pavarų dėže. „Volvo FL“ yra skirtas įvairių vidutinio nuotolio krovinių vežimui ir šį modelį galima skirti į tris krovinių svorio kategorijas: 12 tonų, 15 tonų arba 16 tonų. Atsižvelgta ir į aplinkosaugą. FL atitinka „Euro 5“ klasės standartą.
2010-ieji. Didieji iššūkiai
Žengę į antrąjį XXI amžiaus dešimtmetį, „Volvo” sunkvežimiai tapo dar galingesni, našesni, patogesni, saugesni ir labiau tausojantys aplinką.
Svyruojant pasaulio ekonomikai, šiandien keliami dar didesni reikalavimai: sunkvežimis turi būti ne tik ekonomiškas, ergonomiškas ir ekologiškai tvarus, bet ir puikiai veikti sąveikoje su visu transporto sektoriumi, kuriame gamintojas prisiima atsakomybę už sunkvežimį viso jo gyvavimo ciklo metu – nuo gamybos iki perdirbimo, o vairuotojui į pagalbą atėjo integruotos sistemos (tokios kaip „Dynafleet” ar „Caretrack“).
Naujoji „Volvo FH“ serija
Naujasis FH serijos modelis rinkai buvo pristatytas 2012 m. Šios serijos sunkvežimiai pradėti gaminti prieš 19 metų. Tiek laiko gyvuojanti serija FH užsitarnavo vairuotojų pagarbą. Vairuotojų komfortui pagerinti šiame modelyje įdiegta „ParkCool“ klimato kontrolės sistema. „Volvo“ žadėjo, jog 2012 m. FH bus priskirta „Euro 6“ standarto klasei ir savo pažadą ištesėjo.
„FE Hybrid“
„Volvo“ technologiniai pasiekimai sėkmingai naudojami tausojant aplinką. Ateities koncepcija yra sukurti sunkvežimį, kuris darytų minimalų poveikį aplinkai. Prioritetai – mažinti triukšmo lygį bei anglies dvideginio koncentraciją.
Naujausias žingsnis į priekį – „FE Hybrid“, kuris varomas elektra ir dyzeliniu varikliu. Elektrinis variklis yra įtaisytas tarp dyzelinio variklio ir pavarų dėžės. Maitinimo paskirstymas tarp elektros variklio ir vidaus degimo variklio vyksta visiškai automatiškai. „FE Hybrid” abiejų variklių galia siekia 300 AG.
„FE Hybrid” yra pirmasis „Volvo“ hibridinių sunkvežimių modelis, tačiau pateikiamoje „Volvo Trucks“ informacijoje įvardinta, jog prie šio modelio yra dirbama ir tai tikrai ne paskutinė tokią transmisiją turinti transporto priemonė.