„Volvo XC90“ atspindi visiškai naują „Volvo“ – naują švedų požiūrį į automobilį dizaino ir technologijų prasme. Kompanijos viceprezidentas strategijai ir tyrimams Peteris Mertensas teigė, kad neverta rodyti senų modelių ir technologinių sprendimų – verčiau viską koncentruoti į vieną modelį.
Apie naujausius „Volvo“ sprendimus įvairiose automobilio dalyse P.Mertensas papasakojo ir GAZAS.LT skaitytojams.
– Kodėl pasirinkote strategiją pereiti prie keturių cilindrų?
– Atsakymą galiu išskirstyti į kelias dalis. Pirma – svoris. Mažiau cilindrų – mažiau svorio automobilio priekyje, taip galima pagerinti masės paskirstymą ir mašinos valdymo savybes. Antra – degalų sąnaudos, kurios yra labai svarbios šiandien.
Yra ir dar vienas puikus dalykas sumažinus cilindrų – sutaupoma vietos priekinėje dalyje. Pažiūrėkite į „Volvo XC90“ – tai idealiai proporcingas automobilis.
– Viena pagrindinių „Volvo“ rinkų yra JAV. Nemanote, kad cilindrų skaičiaus mažinimas neigiamai atsilieps būtent šioje valstybėje?
– Mes nustojome skaičiuoti cilindrus, čia būtų konkretus atsakymas į šį klausimą. Net ir keturių cilindrų varikliai gali pasiūlyti tokius pačius galios rodiklius, tačiau turėti geresnę degalų ekonomiją. T8 versija su dviem varikliais – keturių cilindrų benzininiu ir elektriniu išvysto 400 AG, o tai jau yra V8 motoro galia.
Aš esu įsitikinęs, kad tai – teisingas sprendimas.
– „Volvo“ turi viziją, kad 2020-aisiais jokiame naujame kompanijos automobilyje keliaujantis žmogus nežus ir nebus sunkiai sužeistas. Kaip jūs planuojate tai pasiekti?
90 proc. avarijų įvyksta dėl vairavimo klaidos
– Labai svarbu yra tobulinti dvi sritis. Viena jų – pasyvus saugumas, tai oro pagalvės, įsitempiantys saugos diržai ir kiti dalykai, padedantys išvengti sužalojimų avarijos metu. Kita sritis – aktyvus saugumas, tai elektroninės vairuotojui padedančios sistemos.
90 proc. avarijų įvyksta dėl vairavimo klaidos. Jeigu elektroninė sistema sugebėtų reikiamu metu padėti vairuotojui išvengti eismo įvykio, tai būtų didelis žingsnis į priekį siekiant mūsų 2020-ųjų vizijos: niekas negali būti stipriai sužeistas ar žūti naujame „Volvo“ automobilyje.
„Volvo“ pirma pasaulyje sukūrė dvi sistemas, padedančias išvengti avarijų. Viena jų – „City Safety“, sustabdanti automobilį tada, kai jis atsiranda labai arti kliūties, o vairuotojas nereaguoja. Kita sistema, kurią vadiname „Off terrain“, subalansuoja automobilį jam nuvažiavus nuo kelio ir padeda jį suvaldyti.
Elektroninės sistemos ne tik padeda avarijų metu, bet ir padeda eismo įvykių išvis išvengti. Todėl mes labai gilinamės į autonominio vairavimo subtilybes ir norime pasiekti, kad pasaulyje tragiškų avarijų išvis neįvyktų.
– Turite ir kitą viziją – nulis avarijų?
– Tai yra ilgalaikė vizija. Nebus taip, kad vieną dieną „Volvo“ automobiliai nebepateks į avarijas – siekiant tokio rezultato, daug žingsnių turės būti atlikta. Neseniai pradėjome projektą, pavadintą „Drive-Me“ – keli šimtai autonominių automobilių nuo 2017-ųjų važinės Geteborgo gatvėmis.
– Miesto gyventojams tai neprimins siaubo filmo?
– Visko gali būti.
– Prieš kelerius metus pristatėte pirmąjį hibridą „Volvo V60 Plug-in hybrid“, kurio populiarumas turbūt pranoko lūkesčius. Ar ateityje kiekvienas „Volvo“ modelis turės po hibridinę versiją?
– Taip, mes tam ruošiamės. Mes siūlome hibridą, kuris ne tik yra galingas, bet ir gali pasiūlyti mažas degalų sąnaudas. Kai reikia – važiuoji greitai, kai reikia – ekonomiškai. Mes tikime, kad „Plug-in“ tipo hibridai artimiausius dešimt metų bus nepakeičiami – jie gali garantuoti smagų vairavimą ir nedideles degalų sąnaudas.
– O kaip su visiškai elektriniais modeliais?
– Mes svarstome apie tai, tačiau šiuo metu koncentruojamės į „Plug-in“ hibridų tobulinimą ir juose matome didžiausią potencialą.