Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vykdomas naujasis užmojis: kokius garsus skleis naujieji elektromobiliai

Dešimtmečius automobilių gamintojai kūrė inovacijas, kurios leido keliauti tyliau ir patogiau. Tačiau dabar prireiks kitokio išradingumo – mėnesio pradžioje įsigaliojo nauji Europos Sąjungos reikalavimai automobiliams – triukšmo gatvėse bus daugiau.
2018-ųjų „Press ralyje“ – net 7 elektromobiliai
2018-ųjų „Press ralyje“ – net 7 elektromobiliai / Organizatorių nuotr.

Istoriškai tai yra kiek netikėtas posūkis. Automobilių gamintojai visomis išgalėmis stengėsi sumažinti nepageidaujamus garsus. Iš tikrųjų, automobiliai galėtų būti lengvesni ir taupesni, jei ne didžiulis garso izoliacijos kiekis. Patys prabangiausi automobiliai jau seniai yra tokie tylūs, kad juos sunku ir pastebėti. Ir kalba eina ne tik apie „Rolls-Royce“ limuzinus – „Mercedes-Benz SL600“ su didžiuliu V12 varikliu dar 20 amžiaus pabaigoje važinėjo neskleisdamas beveik jokio garso. Netikite?

SL600 garsą galite išgirsti nuo 9:55:

VIDEO: Mercedes Benz SL600 V12 drive and review (R129)

Na taip, šiokį tokį garsą galima girdėti, tačiau toks automobilis prie jūsų mieste galėtų priartėti ir nepastebėtas. Žinoma, elektromobiliai dar tylesni, ypač važinėdami nedideliu greičiu.

Taigi Europos Sąjunga saugumo dėlei priėmė naujus reikalavimus, kuriuose nurodyta, kad visi nauji elektromobiliai turi turėti akustines perspėjimo sistemas. Jos skleis garsą, panašų į paprasto variklio ūžimą. Jis turėtų būti lengviau pastebimas pėstiesiems, todėl žmonės, tikimasi, jausis saugiau. Reikalavimai įsigalioja dabar, tačiau pereinamasis laikotarpis baigsis tik 2021-aisiais – nuo tada visi nauji elektromobiliai ir hibridiniai automobiliai privalės turėti tokias sistemas.

„Harman“ sukurta garso sistema elektromobiliams:

VIDEO: HARMAN facilitates the Electric Vehicle (r)evolution with HALOsonic

Šias akustines perspėjimo sistemas bus galima išjungti, jei tik vairuotojui atrodys, kad tai yra būtina. Tai reiškia, kad visi jas iš karto ir išjungs. Pati sistema nėra sudėtinga, todėl tikriausiai nepadidins ir taip nemažos elektromobilių kainos. Kita vertus, garsas privalo būti gerai girdimas ir sistema pati turi žinoti, kada laikas užsičiaupti. Akustinė perspėjimo sistema nutyla automobiliui pasiekus 20 km/val. Garsas taip pat skleidžiamas, kai elektromobilis manevruoja atbulomis.

Nors nesunku turėti labai neigiamą nuomonę apie šiuos naujus reikalavimus, jie automobilių gamintojams nėra staigmena – daugelis jų jau yra pasiruošę. Kartu tai tikrai padės regėjimo negalią turintiems žmonėms ir telefonų zombiams. Galima numanyti, kad kelių eismo taisyklių reikalavimas laikyti tokią sistemą įjungtą važinėjant mieste taip pat ne už kalnų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų