Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vyras per 48 val. sukūrė programėlę, palengvinančią KET pažeidimų fiksavimą

Savaitgalį VGTU „LinkMenų fabrike“ vykusiose kūrėjų dirbtuvėse-konkurse „Hacker Games: Vilnius“ apdovanojimą programinės įrangos kategorijoje pelnė mobilioji programėlė, skirta keliais telefono ekrano spustelėjimais užfiksuoti ir pranešti apie kelių eismo taisyklių pažeidimus.
„Hacker Games: Vilnius“ akimirka
„Hacker Games: Vilnius“ akimirka

Programos autoriaus Raimundo Sakalausko teigimu, jis pats nuolat susiduria su kaimynystėje automobilius ant vejos statančiais vairuotojais, tačiau šiuo metu institucijų informavimas apie pažeidimus trunka apie 20 minučių. Todėl renginio metu programuotojas sukūrė mobilųjį įrankį, leidžiantį nufotografuoti pažeidimą, keliais paspaudimais pridėti papildomos informacijos apie įvykio aplinkybes ir šitaip drausminti neatsakingus vairuotojus. Tokią programėlę R. Sakalauskas planuoja išbaigti ir pasiūlyti atsakingoms institucijoms.

Nors šis projektas nebus komercinis, renginį organizavusios VšĮ “Versli Lietuva” projektų vadovo Ugniaus Zasimausko teigimu, „hakatonuose“ (angl. hackathon) užsimezgančios idėjos gali būti tęsiamos ir verčiamos verslais.

„Hacker Games: Vilnius“ akimirka
„Hacker Games: Vilnius“ akimirka

„Sėkmingos kompanijos prasideda nuo idėjos, o tokios savaitgalio dirbtuvės yra idealus būdas jas paversti apčiuopiamu prototipu, su komanda bandyti plėtoti ir pasibaigus renginiui. Inovacijos ir kūrybiškumas taip pat turėtų sudaryti svarbią dalį kiekvienos kompanijos ar darbuotojo kasdienybėje. „Hacker Games“ yra ta vieta, kurioje kiekvienas gali kūrybiškai pasižiūrėti bei išspręsti problemas. Džiugu matyti jaunimo norą ir gebėjimą kurti, tad kviečiu dalyvius tęsti per savaitgalį pradėtus projektus. Tikiu, kad dalis jų taps žinomais startuoliais“, – sako U. Zasimauskas.

Iš viso VGTU „LinkMenų fabrike“ vykusiame hakatone (angl. hackathon) dalyvavo per 180 kūrėjų, per savaitgalį buvo sukurti ir pristatyti 29 projektai ar prototipai – 14 žaidimų, 10 programų ir 5 įrengimai. Tarp kitų apdovanotų projektų buvo išmanusis narvas naminiams gyvūnėliams, reklamos platforma mados tinklaraštininkams, gamyklos simuliatorius, šaudyklė su ekonomikos elementais ir kosminis virtualiosios realybės žaidimas. Šiame renginyje dalyviams užduočių pateikė ir viešasis sektorius – Krašto apsaugos ministerija (KAM), Kauno ir Klaipėdos savivaldybės, Kauno klinikos, „Lietuvos energija“, Lietuvos darbo birža, Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas. Renginio dalyviai per finalą pristatė KAM skirtą programėlę, padedančią prireikus suteikti pirmąją pagalbą.

Kitas „Hacker Games“ serijos hakatonas paskutinį rugsėjo savaitgalį vyks Klaipėdoje, o lapkričio gale kūrėjų žaidynės grįš į Vilnių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų