Anot susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio, šiuo metu kelių finansavimas yra netolygus, kasmet keičiasi ir jį sunku planuoti.
„Problema, kurią matome dėl rezervo ir atskirų kišenių, yra net ir sukeliami tam tikri lūkesčiai, kad galima tikėtis papildomo finansavimo, nors jis ribotas. Yra teisinių lūkesčių dėl efektyvaus lėšų panaudojimo, kai viskas sudėta į vienerių metų laikotarpį“, – trečiadienį posėdyje sakė ministras.
Seimui patvirtinus reformą, be to, savivaldybėms būtų suteikta daugiau galių pasirenkant tvarkytinus objektus.
M.Skuodis šią savaitę sakė, kad finansavimas būtų ne tik skaidresnis, bet ir paprastesnis, būtų panaikintos įvairios programos – nuo žvyrkelių asfaltavimo iki rezervo dalinimo, tas lėšas iš anksto paskirstant savivaldybėms.
Tačiau savivaldybės galės gauti lėšų tik tada, jei turės viešai patvirtintą tvarką, pagal kurią bus pasirenkami tvarkomi objektai, o jų eilė bent trejiems metams viešai skelbiama.
Jo teigimu, šiuo metu tokią tvarką turi tik apie pusė šalies savivaldybių.
Planuojama, kad po pertvarkos Kelių priežiūros ir plėtros programos sąmatos schema bus paprastesnė – valstybinės reikšmės keliams būtų skiriama nuo 67 proc., o vietinės reikšmės keliams – 33 proc., iš jų rajonų savivaldybėms – 65 proc., miestų – 35 proc. lėšų.
Pernai šalies keliams skirta 590 mln. eurų, įskaitant ir ankstesniais metais nepanaudotas lėšas. Po Konstitucinio Teismo išaiškinimo nuo šių metų nepanaudotos lėšos neperkeliamos į kitus metus.