Tai – dar vienas japoniškojo neo-retro stiliaus automobilis. Toks senų automobilių įkvėptas dizainas 20 amžiaus pabaigoje Japonijoje buvo ryški automobilių pasaulio mada. Norite sužinoti daugiau? Paskaitykite apie „Nissan Pao“ – šis automobilis atrodo išties senamadiškas, nors buvo gaminamas iki 1991 metų.
Pradėkime nuo svarbiausių faktų – kas tas WiLL? WiLL – tai ypatingas prekės ženklas, sukurtas 1999 metais Japonijoje. WiLL produktai buvo skirti specialiai jaunimui. Taip kompanijos, kurios dalyvavo WiLL programoje, tikėjosi išplėsti savo lojalių klientų ratą. Ir taip – kalbame daugiskaita, nes WiLL produktus gamino ne tik „Toyota“.
„Toyota“, žinoma, jaunimui gamino WiLL markės automobilius. Tuo tarpu „Asahi“ gamino WiLL alų, Ezaki Glico – saldumynus, „Panasonic“ – elektroniką (nuo muzikos grotuvų iki fakso aparatų), „Kao“ – asmeninės higienos produktus. Iš viso po WiLL prekės ženklu susibūrė net septynios visiškai skirtingos kompanijos, kurios taip norėjo prisistatyti jaunimui.
„Toyota“ nusprendė tai padaryti mažais ir pigiais automobiliais. Pirmasis jų, pavadintas WiLL Vi, į gatves išriedėjo 2000 metais. Tai buvo itin mažas sedanas – šio keturdurio automobilio ilgis siekė vos 3,76, plotis – 1,66 metrus. WiLL Vi naudojo iš kitų „Toyota“ modelių (ypač iš „Yaris“) pasiskolintus mechaninius komponentus, įskaitant 1,3 litrų variklį ir 4 greičių automatinę pavarų dėžę. Tačiau išore jis nepriminė nieko kitko.
WiLL Vi dizainas buvo kuriamas žvalgantis į senus automobilius. Pavyzdžiui, tas neigiamu kampu pasviręs galinis stiklas anksčiau buvo sutinkamas „Mazda Carol“, „Ford Anglia“ ir „Citroën Ami“ automobiliuose. Dureles ir kapotą papuošę stambūs grioveliai taip pat buvo įkvėpti senųjų „Citroën“ modelių. Norint WiLL Vi formoje buvo galima įžiūrėti ir „Volkswagen“ vabalo siluetą. Na, o bagažinės dangtį, žinoma, puošė išorėje sumontuoti vyriai.
WiLL Vi buvo dažomas keliomis pastelinėmis spalvomis. Specialiai šiam automobiliui buvo sukurti ir plastikiniai ratų gaubtai, kurie turėjo priminti paplūdimiuose sutinkamas jūrų ežių liekanas, kurias žmonės vadina smėlio doleriais. Pirkėjai galėjo pasirinkti ir nuimamą medžiaginį stogą, kokį turėjo ne vienas mažas europietiškas automobilis. Tik tų pirkėjų nelabai buvo.
WiLL Vi gamyba buvo nutraukta jau 2001-ųjų pabaigoje. „Toyota“ ir toliau dalyvavo WiLL programoje, tačiau kiti du markės automobiliai nepasižymėjo tokiu radikaliu dizainu. WiLL prekės ženklas gyvavo tik iki 2004 metų.
Specialiai jaunimui skirti produktai retai sulaukia sėkmės. Viena vertus, taip rinkoje pozicionuodami savo produktus gamintojai atsisako vyresnių pirkėjų. Kita vertus, korporacijos dažnai nesupranta, ko iš tikrųjų nori jaunimas. WiLL Vi yra išskirtinio dizaino automobilis, bet išskirtinis dar nereiškia gražus.
Paklauskite „Fiat Multipla“ kaip jam sekasi būti išskirtiniu.