„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

„Winterbeateris“ be stogo: gargždiškio kabrioletui nebaisus nei speigas, nei laikas

Gargžduose gyvenantis 56 metų automobilių entuziastas Vytautas, daugeliui internautų ir automanų žinomas kaip Vytc Coca, „Ford“ markės automobilių gerbėjas ir žinovas. Daug ką pasako vien faktas, kad šis linksmų plaučių vyrukas kadaise važinėjo „Ford Sierra“ XR 4x4, kurią kolekcionieriai vertina ne ką mažiau nei senąją „Audi quattro“.

Ketvirtadienio vakarą, spiginant 12 laipsnių šalčiui, Vytautas išvažiavo pasivažinėti į Gargždus istoriniu automobiliu – savo 20-ties metų senumo kabrioletu „Ford Escort“ XR3. Be abejo, važiavo atviru stogu ir visą pasivažinėjimą nufilmavo telefonu ir „Go Pro“ kamera. Kaip čia nutiko, kad žiemiško pasivažinėjimo automobiliu (angl. „winterbeater“) tapo kabrioletas?

Anot Vytauto, taip jis norėjo parodyti, kad gelbėtojų perspėjimai apie artėjančius šalčius jam nebaisūs – žiemą galima nesušalti važinėjant net ir automobiliu be stogo nemūvint pirštinių. Žinoma, jei automobilis tinkamai prižiūrėtas, jei puikiai veikia visos jo sistemos. Ypač šildymo.

Vytautas yra turėjęs ne vieną naują automobilį: nuo „Subaru Outback“ iki „Ford Mondeo“. Ir priėjo prie išvados, kad mažiausiai kaprizus rodo seni patikimi automobiliai. Todėl prieš 12 metų už 5000 litų iš merginų įsigijo šiek tiek apdaužytą ir pažeistą korozijos kabrioletą „Ford Escort“ su 1,8 l, 16 V, 130 AG varikliu, „recaro“ sėdynėmis ir puikiai išsilaikiusiu stogu.

Jei automobilį iš tikrųjų myli, turi neleisti jam stovėti.

Vytautas neslepia, kad vienu metu norėjo automobilį parduoti. Bet susidomėjusių nebuvo – lietuviams labiau patinka tradiciniai automobiliai su stogu. Ir ne toks „Ford“ (nepaisant puikios jo dinamikos), o su pavadinimais iš „trijų raidžių“.

Todėl automobilių entuziastas iš Gargždų nusprendė sutvarkyti kabrioletą taip, kad galėtų juo važinėti apskritus metus. Ir nesigaili – „Fordas“ dar nė karto nėra pavedęs – nei vasarą, nei žiemą.

„Jei automobilį iš tikrųjų myli, turi neleisti jam stovėti. Todėl pakeičiau priekinius sparnus, pervirinau galinius lonžeronus, padengiau antikorozine danga, – pasakoja Vytautas. – Šių modelių dugnas nerūdija, jis iki šiol kaip naujas“.

Vytautas stengiasi išlaikyti 1993 m. gamybos automobilį kuo originalesnį. Neslepia, kad trūksta tik originalaus radijo imtuvo. Visa kita, net pavarų dėžės svirties bumbulas bei apvadai (moldingai) – originalūs.

Praėjusią žiemą su šiuo kabrioletu Vytautas nuvažiavo 15 tūkst. kilometrų:

„Taip susiklostė, kad rudenį užsisakiau naują Ford Focus su 2 l dyzeliniu varikliu. Bet jį atvežė tik po 8 mėnesių. Todėl visą žiemą važinėjau kabrioletu“.

VIDEO: Spaudžiant 12 laipsnių šalčiui Gargždų gatvėmis važinėjosi atviru kabrioletu

Gargždiškio teigimu, apie kabrioletus yra susiformavęs neteisingas įvaizdis. Neva tai automobiliai tik vasarai. Ir tik prabangai. Vytauto teigimu, gerai prižiūrėtas (nuolat sutepamas kosmetika) kelių sluoksnių kabrioleto stogas yra šiltesnis nei skardiniai. Tačiau, net ir spiginant šalčiui, stogas nebūtinas.

„Esu važiavęs be stogo ir atšalus iki -20 laipsnių. Tikrai nešalta. Tereikia uždaryti šoninius langus. Net šildymą nebūtina jungti maksimaliu režimu – jautėmės tikrai patogiai“ , – dėstė Vytautas.

Esu važiavęs be stogo ir atšalus iki -20 laipsnių. Tikrai nešalta.

Jis neslepia, kad labiausiai bijo, jog į fordą neįvažiuotų koks nors užsižiopsojęs vairuotojas.

Nes tokio automobilio jokia bendrovė nedraudžia kasko draudimu, taigi tokiu atveju atstatyti puikios būklės kabrioletą kainuotų daug pinigų:

„Tektų dalims atiduoti arba pusvelčiui parduoti“.

Lietuvos vairuotojų kultūra

Vytauto teigimu, kitų vairuotojų požiūris į šį vertingą automobilį parodo, ko verta mūsų šalie vairuotojų kultūra. Daugeliui mėgstančių pasididžiuoti „erelių“ šis antikvarinis stebuklas tėra tik spuogas kelyje. Todėl labai dažnai, pasiviję automagistralėje, kai kurie ima piktybiškai chuliganavoti: spaudžia, lenkia, vėl spaudžia. Kartais Vytautas jiems pademonstruoja įspūdingą kabrioleto dinamiką, bet dažniausiai vengia konfliktų kelyje.

Vis dėlto pastebi, kad daugybė vairuotojų jį atpažįsta ir Gargždų ar Klaipėdos gatvėse, ir greitkeliuose.

Vežė net metalo konstrukcijas

Kitas stereotipas, kurį nesunkiai gali paneigti Vytautas, kad kabrioleto trūkumas – jo maža bagažinė. Nieko panašaus. Ne kartą šiuo automobiliu yra važiavęs ir į statybinių prekių parduotuvę. Nusiperka ilgų lentų, ar metalo konstrukcijas. Nuima stogą, patiesia automobilyje užtiesalą ir viską sukrauna – jokių problemų, viskas pagal taisykles.

Važinėjate reto modelio automobiliu? Parašykite mums gazas@15min.lt.

Asmeninio albumo nuotr./Vytauto kabrioletas „Ford Escort“
Asmeninio albumo nuotr./Vytauto kabrioletas „Ford Escort“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs