„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

„Xiaomi Electric Scooter 4“ – smagus ir patogus miesto darbininkas

Ieškant kokybiško paspirtuko, atitinkančio KET keliamus reikalavimus, verta pažvelgti į „Xiaomi“ pasiūlymus. Gamintojas siūlo šešis skirtingų kainų kategorijų modelius. Naujausios kartos „Scooter 4“ gamai atstovauja keturi modeliai: „Scooter 4“, „Scooter 4 Ultra“, „Scooter 4 Pro“ ir „Scooter 4 Lite“ Šį kartą išbandžiau modelį „Scooter 4“, kainuojantį apie 500 eurų.
„Xiaomi Electric Scooter 4“ – smagus ir patogus miesto darbininkas
„Xiaomi Electric Scooter 4“ – smagus ir patogus miesto darbininkas / „Xiaomi“ nuotr.

Techninės savybės

Pagrindinės elektrinio paspirtuko „Xiaomi Electric Scooter 4“ savybės:

  • nuvažiuojamas atstumas iki 35 km;
  • maksimalus greitis 25 km/h;
  • nominali galia – 300 W, maksimali – 600 W;
  • baterijos talpa 7 650 mAh;
  • paspirtuko masė 17,2 kg;
  • maksimali apkrova 110 kg;
  • gali įveikti 16 proc. įkalnę.
„Xiaomi“ nuotr./„Xiaomi Electric Scooter 4“ – smagus ir patogus miesto darbininkas
„Xiaomi“ nuotr./„Xiaomi Electric Scooter 4“ – smagus ir patogus miesto darbininkas

4 varžtai ir galite lėkti su vėjeliu

Didelėje kartoninėje dėžėje radę savo elektrinę transporto priemonę „Xiaomi Electric Scooter 4“, bei kelias atspausdintas instrukcijas, paspirtuką surinksite labai greitai. Iš esmės nieko sudėtingo daryti nereikia – atlenkiate vairo kolonėlę, ją užfiksuojate, uždedate vairą, pritvirtinate jį keturiais varžtais ir... važiuojam. Raktas varžtams priveržti pridedamas. Beje, galite pradėti važiuoti iš karto, nes ličio jonų baterijos jau būna įkrautos!

„Xiaomi Electric Scooter 4“ baterija įmontuota taip, kad jos neišimsite (kaip ir daugelio paspirtukų). Tai reiškia, kad jei gyvenate daugiaaukštyje, visą 17,2 kg masės paspirtuką reiks tempti į namus. Bet paimti jį patogu: užlenkiate vairo kolonėlę, užfiksuojate ją ant galinio rato sparno ir nešate kaip didelį lagaminą.

„Scooter 4“ konstrukcijoje dominuoja aliuminis. Jo rėmas pagamintas iš aliuminio vamzdžių, sudaro labai lengvos konstrukcijos įspūdį. Surinkimo kokybė taip pat yra aukšto lygio, standumui jokių priekaištų neturiu. Keliamoji galia pakankamai solidi – 110 kg. Spalvinėje gamoje dominuoja juodi ir pilki tonai bei raudoni akcentai.

„Xiaomi Scooter 4“ valdomas vienu centriniu valdymo mygtuku, esančiu vairo centre, žemiau informacinio ekrano. Juo galite įjungti ir išjungti paspirtuką, pasirinkti važiavimo režimą ir įjungti arba išjungti šviesas. Ekrane rodomas greitis, bet nerodoma kiek dar galite nuvažiuoti kilometrų. Kiek dar važiuosite, turėsite spręsti iš ekrano apačioje pavaizduotų 5 baterijos segmentų, kurių kiekvienas atitinka 20 proc. įkrovą.

„Xiaomi Scooter 4“ turi priekinį LED žibintą, galinį stabdžių žibintą (mirksintį raudonai), atšvaitus (šonuose, priekyje ir gale). Paspirtukas neturi posūkių žibintų, tad savo ketinimus atlikti šį manevrą teks rodyti ranka. Priekinis LED žibintas skleidžia ryškų šviesos srautą, kuris gerai apšviečia maždaug iki 17 metrų kelio dalį.

„Xiaomi“ nuotr./„Xiaomi Electric Scooter 4“ – smagus ir patogus miesto darbininkas
„Xiaomi“ nuotr./„Xiaomi Electric Scooter 4“ – smagus ir patogus miesto darbininkas

Valdymas išmaniuoju telefonu

Norėdami turėti daugiau informacijos, didesnes valdymo galimybes, paspirtuką „Xiaomi Scooter 4“ galime susieti su savo išmaniuoju telefonu. Tam turėsime įdiegti „Xiaomi Home“ programėlę. Programėlė parodys ir kiek dar galėtume nuvažiuoti kilometrų, ir baterijos įkrovos būklę. Taip pat galima užrakinti variklį ir apsaugoti paspirtuką. Žinoma, tai nėra fizinė apsauga, nes paspirtuką kas nors gali nunešti, nustumti, bet nuvažiuoti nepavyks. Yra greičio kontrolės funkcija, kurios dėka palaikomas vienodas greitis. Taip pat galima išsirinkti vieną iš trijų stabdymo elektriniu varikliu lygių. Be to galinį žibintą galima nustatyti, kad jis būtų „visada įjungtas“.

Vikrus ir manevringas

„Xiaomi Scooter 4“ įsibėgėja pastebimai greitai, jo apsisukimo spindulys yra vos 1,3 metro, tad šis paspirtukas yra pakankamai manevringas.

„Xiaomi“ nuotr./„Xiaomi Electric Scooter 4“ – smagus ir patogus miesto darbininkas
„Xiaomi“ nuotr./„Xiaomi Electric Scooter 4“ – smagus ir patogus miesto darbininkas

Pagal „Xiaomi“ pateiktus duomenis „Scooter 4“ turėtų nuvažiuoti iki 35 km. Tačiau paspirtukų nuvažiuojamą atstumą reikia vertinti panašiai kaip elektromobilių: svarbu kas važiuos (ar 100 kg ar 50 kg sveriantis paspirtukininkas), kaip važiuos (maksimaliu greičiu ar lėčiau – 15 km/h greičiu), kada važiuos (šaltą ar karštą dieną). Paprastai paspirtukų gamintojų nurodomi atstumai yra optimistinė reikšmė, kurią lengvas paspirtukininkas gali pasiekti idealiomis sąlygomis, važiuodamas optimaliu greičiu. Kadangi sveriu 80 kg, dažnai važiuodavau 20 – 25 km/h greičiu, daug stabdydavau, daug greitėdavau, todėl su pilnai įkrauta baterija įveikti 35 km nepavykdavo. Bet tai – normalu.

Ar rekuperacijos sistema (kai važiuojama nuokalne arba kai stabdoma elektriniu varikliu ir tuo pat metu kraunama baterija) padeda prailginti nuvažiuojamą atstumą? Teoriškai prailgina, praktiškai labai didelės reikšmės neturi, nes daug kas priklauso nuo paspirtukininko važiavimo stiliaus. Bet šios sistemos veikimą galima stebėti „Xiaomi Home“ programėlėje bei įvertinti jos įtaką.

Su statesnėmis įkalnėmis problemų neturėjau – „Xiaomi Scooter 4“ važiuoja ir tiek, nereikia raginti: „greičiau, greičiau!“.

„Xiaomi Scooter 4“ turi tris pasirenkamus važiavimo režimus – jie matomi ekrano viršuje. „Pėsčiojo“ režimas – tai tam tikra pagalba stumiant paspirtuką (pavyzdžiui, į kalną). Šiuo atveju greitis ribojamas iki 6 km/h. „Standartiniame“ režime didžiausias greitis ribojamas iki 20 km/h , o įjungus sportinį režimą „Xiaomi Scooter 4“ greitėja smagiau ir pasiekia maksimalų 25 km/h greitį.

„Xiaomi“ nuotr./„Xiaomi Electric Scooter 4“ – smagus ir patogus miesto darbininkas
„Xiaomi“ nuotr./„Xiaomi Electric Scooter 4“ – smagus ir patogus miesto darbininkas

Ratai ir stabdžiai

Ant „Xiaomi Scooter 4“ ratų užmautos bekamerinės 10 colių padangos, kurios turėtų geriau sugerti smūgius, nes yra didesnio skersmens nei daugelio tų paspirtukų, kuriuos sutiksite savo kelyje. Nedideli nelygumai tikrai nekelia problemų, tačiau keliolikos centimetrų aukščio duobių ar žemų bordiūrų vis tik reikėtų vengti.

El. paspirtuko „Xiaomi Scooter 4“ stabdžių sistemą sudaro du stabdžiai – mechaninis diskinis galinio rato stabdys, kuriame gamintojas padidino disko skersmenį iki 130 mm ir priekinio rato elektrinis variklio stabdys su stabdžių antiblokavimo sistema ABS. Stabdymo efektyvumą bandžiau daug kartų sausame (testų metu Lietuvoje neiškrito nė lašas lietaus), lygiame kelyje ir stabdžiams priekaištų neturiu, nebent tai, kad riba tarp lengvo pristabdymo ir staigaus stabdymo yra labai nedidelė, tad teks priprasti, o posūkiuose su stabdžiais reiktų elgtis kiek atsargiau.

Vertinimas

Pralėkus porą šimtų kilometrų su „Xiaomi Electric Scooter 4“ galiu pasakyti, kad įspūdžiai – teigiami. Turint omenyje, kad „Xiaomi Electric Scooter 4“ kainuoja apie 500 eurų, negali iš šio paspirtuko reikalauti tiek, tarsi jis būtų lenktyninis. Man patiko dizainas, stabilumas, manevringumas, našumas. Paspirtuko stabdžiai efektyvūs, tik riba tarp lengvo ir staigaus stabdymo galėtų būti didesnė.

„Xiaomi Scooter 4“ puikiai tinka kasdieniam važinėjimui mieste ir turėtų sudominti tuos, kurie nori patogaus ir manevringo paspirtuko, kuriems pakanka vidutinio nuvažiuojamo nuotolio (nepamirškite, kad didinant paspirtukų įveikiamą atstumą, sparčiai kyla ir jų kaina).

Ketvirtos kartos „Scooter 4“ modelių linijoje yra ir kur kas didesnės galios ir brangesni paspirtukai „Ultra“ ir „Pro“ – šiuos įdomius modelius pristatysime vėliau.

Apžvalgą atliko nepriklausomas žurnalistas Rolandas Kažimėkas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų