2019 11 06 /15:31

Ž.Mauricas apie „patobulintą“ automobilių taršos mokestį: nekartokime portugalų klaidų

Ekonomistas Žygimantas Mauricas sukritikavo trečiadienį užregistruotą atnaujintą automobilių taršos mokesčio įstatymo projektą. Pasak jo, idėja apmokestinti tik pirmą kartą šalyje registruojamus automobilius jau buvo kilusi Portugalijos valdžios atstovams, tačiau baigėsi liūdnu Europos Sąjungos Teisingumo teismo verdiktu. Toks mokestis, pasak specialisto, galimai prieštarauja ES įstatymams.
Automobilių tarša
Automobilių tarša

„Seimas siūlo automobilių taršos mokestį, kuris galimai prieštarauja Europos Sąjungos laisvo prekių judėjimo principui? Siūloma apmokestinti tik pirmą kartą Lietuvoje registruojamus automobilius, o pakartotinių registracijų metu, kai keičiasi Lietuvoje jau registruoto automobilio savininkas, registracijos mokestis nebūtų imamas.

Josvydo Elinsko / 15min nuotr./Žygimantas Mauricas
Josvydo Elinsko / 15min nuotr./Žygimantas Mauricas

Tačiau panašų mokestį įsivedusi Portugalija sulaukė Europos Sąjungos Teisingumo Teismo verdikto, cituoju: „The European Union (EU) Court of Justice has said that the tax on used vehicles imported into Portugal from another member state violated the rules on the free movement of goods“ (t.y. ES Teisingumo Teismas pareiškė, kad toks įstatymas riboja laisvą prekių judėjimą ir diskriminuoja kitų šalių piliečius, pvz., latvius).

Nes, jei Lietuvos pasienyje gyvenantis latvis bandytų parduoti savo automobilį Latvijos pasienyje gyvenančiam lietuviui, šis jo nepirktų, nes tokiu atveju turėtų mokėti taršos mokestį. Vietoje to, tokį patį taršų automobilį nusipirktų iš Lenkijos pasienyje gyvenančio lietuvio“, – socialiniame tinkle rašo Ž.Mauricas.

Pasak ekonomisto, dėl šio sprendimo Portugalijos gyventojai jau padavė Portugalijos mokesčių inspekciją į teismą, tad ši, tikėtina, turės kompensuoti mokestį gyventojams.

Mokestis mažins importą, bet nespręs taršos klausimų

„Importo taršos mokestis dar nėra geras tuo, kad neskatins išvežti taršių automobilių iš Lietuvos (mažins tik įvežamų skaičių), t.y. eis iš rankų į rankas tol, kol pavirtę į metalo laužą bus atiduodami sunaikinimui mainais į 1000 eurų valstybės subsidiją“, – teigia Ž.Mauricas.

Kritika iš premjero

Premjeras Saulius Skvernelis trečiadienį pareiškė, kad kelių valdančiųjų „valstiečių“ pasiūlytas automobilių taršos mokesčio variantas nesprendžia ekologinių problemų.

„Tai būtų tik dalinis sprendimas, jeigu mes norime, o manau, kad Vyriausybė ir siekė, kad tas taršus transportas iš rankų į rankas nebekeliautų. Tai šis pasiūlymas nesprendžia (problemos)“, – žurnalistams Vyriausybėje sakė S.Skvernelis.

„Gaila, kad mes nežengiame žingsnių, kurie tikrai padėtų atsikratyti seno (automobilių) parko“, – pridūrė jis.

Mažesnis mokestis ir ne visiems

Trečiadienį Seime registruotas motorinių transporto priemonių pirmos registracijos mokesčio įstatymas, kuriuo remiantis mokestį tektų mokėti automobiliams, pirmą kartą registruojamiems Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registre. Kitaip nei anksčiau siūlyta, mokestį tektų mokėti ne kaskart pasikeitus automobilio savininkui, o tik pirmą kartą įregistravus jį Lietuvoje.

Jei bus pritarta šiam projektui, mokestį mokėtų savininkai, automobilį registruojantys nuo 2020 metų sausio 1-os dienos.

Kaip ir anksčiau siūlytame automobilių taršos mokesčio projekte, šiame taip pat siūloma mokesčio dydį apskaičiuoti pagal registruojamos motorinės transporto priemonės išmetamą CO2 kiekį ir degalų rūšį. Mokestis turėtų būti apskaičiuojamas ir sumokamas iki automobilio įregistravimo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų