„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Automobilių rinka: daugėja naujų, bet Lietuva lieka ir Vakarų Europos automobilių parko valytoja

Lietuvos automobilių rinka gerina rekordus: iki metų pabaigos laukiama daugiau nei 400 tūkst. lengvųjų automobilių sandorių. Tai reiškia, kad kas septintas Lietuvos gyventojas bus pakeitęs naudotą arba įsigijęs naują automobilį.
Panevėžio automobilių turguje
Panevėžio automobilių turguje / Tomo Markelevičiaus nuotr.

Transporto skelbimų portalo Autoplius.lt plėtros vadovo Mato Buzelio teigimu, trečiasis metų ketvirtis buvo rekordinis tiek lyginant su prieškriziniais 2008-aisiais, tiek su rekordiniais 2014-ais metais.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Matas Buzelis
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Matas Buzelis

„Per trečiąjį šių metų ketvirtį Lietuvoje užregistruota 116 tūkst. lengvųjų automobilių sandorių. Tai 9,4 proc. geresnis rezultatas nei tokiu pat metu pernai ir geresnis rezultatas nei po visų 2010 m.“, – tvirtino automobilių rinkos ekspertas M.Buzelis.

Metų pabaigoje, žadėjo ekspertas, rinkoje turėtų būti sudaryta daugiau nei 400 tūkst. sandorių.

Anot specialisto, augo visų tipų sandorių skaičius. Lietuviai pirko daugiau automobilių ne tik vidinėje Lietuvos rinkoje, bet ir įvežė daugiau transporto priemonių iš užsienio.

Naujų aukštumų pavyko pasiekti ir naujų automobilių pardavėjams – per šių metų liepos-rugsėjo mėnesius šalyje parduota 7,2 tūkst. naujų modelių.

Valome Vakarų Europos parką

„Vidinėje rinkoje įvyko apie 70 tūkst. sandorių – 5,6 proc. daugiau nei trečiąjį praeitų metų ketvirtį. Iš užsienio pastoviai registracijai į Lietuvą įvežtų transporto priemonių srautas padidėjo 13,7 proc., o naujų automobilių pardavimai per metus šoktelėjo net 28,9 proc. ir iki pavyzdingo Estijos rezultato pritrūko tik 100 vnt.“, – pabrėžė M.Buzelis.

Anot jo, vidinėje rinkoje prekyba augo lėčiau nei iš užsienio įvežtų transporto priemonių sandoriai, tad, jo nuomone, vairuotojai vis dažniau automobilio dairosi kitose šalyse.

„Net 62,4 proc. iš visų į Lietuvą pastoviai registracijai įvežamų automobilių yra senesni nei 11 metų. Nerimą kelia tai, kad jų rinkos dalis kiekvieną ketvirtį paauga bent keliais procentiniais punktais. Skirstant iš užsienio įvežamus automobilius pagal degalų tipą pastebime, jog 3 iš 4 transporto priemonių yra dyzelinės. Visa tai sudaro įspūdį, kad Lietuva yra Vakarų Europos automobilių parko valytoja“, – komentavo M.Buzelis.

Reeksporto apimtys auga

Tarp įdomesnių Lietuvos automobilių rinkos tendencijų yra ir padidėjęs naujų transporto priemonių reeksportas. Anot Autoplius.lt plėtros vadovo, jau buvo įprasta matyti, kad per trijų mėnesių laikotarpį vidutiniškai buvo išregistruojama apie 1 000 automobilių, tačiau antrojo ketvirčio reeksporto duomenys išjudino šią, seniai nusistovėjusią tvarką.

„Šių metų balandžio-birželio mėnesiais reeksportuotų automobilių dalis nuo 17 proc. paaugo iki 21 proc. – tokią didelę reeksporto dalį fiksavome tik 2009 metais“, – tvirtino M.Buzelis. – Tačiau įvardinti konkrečias padidėjusio naujų automobilių reeksporto priežastis sunku. Lietuvoje yra keli atstovai, kurie didžiąją daugumą savo automobilių išveža į užsienį ir tikėtina, kad reeksporto apimtis didina tik dėl abipusės naudos“.

Vairuotojai dažniausiai pirko naujus „Toyota“ ir naudotus „Volkswagen“ markių automobilius.

Trečiąjį šių metų ketvirtį Lietuvos vairuotojai dažniausiai pirko naujus „Toyota“ markės automobilius, o anksčiau akivaizdžiai pirmavę „Volkswagen“ tenkinosi antra vieta. Tačiau „Volkswagen“ be konkurencijos pirmavo tarp populiariausių vidinėje rinkoje parduotų bei iš užsienio įvežamų automobilių.

Anot eksperto, tarp geidžiamiausių naudotų automobilių labiausiai augo susidomėjimas BMW markės automobiliais, o šios tendencijos atsispindi ir skelbimų portale.

Kainas pristabdo ir brangstantis draudimas

Autoplius.lt duomenimis, trečiąjį šių metų ketvirtį Lietuvoje užfiksuota vidutinė naudoto automobilio kaina siekė 3,3 tūkst. eurų, o didėti jai neleido du faktoriai: Lietuvos vairuotojų prisirišimas prie tam tikro tipo automobilių ir didėjančios transporto priemonių draudimo kainos.

„Jau trečią ketvirtį iš eilės vidutinė naudoto automobilio kaina nesikeičia. Dėl to kalta didelė senų transporto priemonių koncentracija, tačiau reikia įvertinti ir augančias draudimo kainas. Natūralu, kad transporto priemonės pasirinkimą labiausiai apriboja finansai. Brangstantis draudimas verčia atsisakyti brangesnių automobilių, o tai užkerta kelią daugiau kainuojančių mašinų pirkimui. Išlaidas kruopščiai skaičiuojantys vairuotojai rinksis pigesnius ir senesnius automobilius“, – pridūrė M.Buzelis.

Anot rinkos eksperto, trečią metų ketvirtį vidutinė naudoto automobilio kaina mažėjo maždaug 5 proc. Pasak M.Buzelio, įvertinus tai, kad sulig euro įvedimu prieš porą metų naudotų automobilių kainos šoko aukštyn, šiandien jų vidutinė kaina sugrįžo į laikus iki euro įvedimo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“