Žaliąjį „Telia“ parką papildė 60 elektromobilių „Cupra Born“

Telekomunikacijos bendrovė „Telia“ Lietuvoje yra geras pavyzdys, kaip, iš anksto paskaičiavus, galima sėkmingai dyzelinius automobilius pakeisti elektriniais.
„Telia“ įsigijo 50 elektromobilių „CUPRA Born“
„Telia“ įsigijo 50 elektromobilių „CUPRA Born“ / Jutos nuotr.

Kiek anksčiau 15min rašė apie „Telia“ įsigytus elektrinius furgonus.

VIDEO: Elektromobilis – daugiau nei įvaizdis: Lietuvos oro uostai ir „Telia“ persėda į elektromobilius

Dabar „Telia“ iš UAB „Autojuta“ įsigijo rekordiškai didelį kiekį elektromobilių „CUPRA Born“ – net 60.

„Telia“ skaičiavimu, dėl įsigytų elektromobilių bendras „Telia“ degalų suvartojimas vien šiemet sumažės apie 40 procentų.

Praėjusiais metais „Telia“ pradėjo radikalius savo transporto parko pokyčius ir per keletą etapų net 115 komercinės paskirties (N1 klasės) automobilių dyzeliniais jėgos agregatais pakeitė į elektra varomus „Toyota Proace City Electric“. Tuo būdu „Telia“ pateko į Lietuvos automobilizmo metraščius kaip didžiausią elektromobilių flotilę savo reikmėms suformavusi privati kompanija.

Iš 380 šiuo metu „Telia“ komandos narių eksploatuojamų automobilių – 176 „grynakraujai“ elektromobiliai. Pasakodamas apie radikalias permainas ir su jais susijusius iššūkius „Telia“ verslo transformacijos, rizikų valdymo ir tvarumo vadovas Vytautas Bučinskas teigia, kad kiek netikėtai susidūrė su problemomis gauti tokį kiekį elektromobilių.

„Reikiamo skaičiaus komercinės paskirties elektromobilių ilgai negalėjo pasiūlyti nei vienas gamintojo atstovas, todėl „Toyota Proace City Electric“ pas mus atkeliavo nedidelėmis partijomis. Su „Cupra Born“ tokių bėdų jau nebuvo ir su „Autojuta“ sukirtę rankomis pačioje praėjusių metų pabaigoje, balandžio viduryje jau turėjom praktiškai visus užsakytus darbuotojų automobilius „, – pasidžiaugė V. Bučinskas.

Jis taip pat patikino, kad pristatymo terminai buvo tik viena sąlygų. Galutiniai sprendimai kiek į ką investuoti priimti realiomis sąlygomis išbandžius absoliučiai visus Lietuvos rinkoje siūlomus elektromobilius. Kadangi praėjusi žiema buvo pakankamai dosni sniegu ir žemomis temperatūromis, dalis pretendentų atkrito net nepasiekę finalinio svarstymų etapo.

„Puikiai žinau, kaip šaltis ir aplinkos sąlygos daro įtaką nuvažiuojamam atstumui, todėl „ačiū“ turėjome pasakyti visiems, kam 200 „šaltų“ kilometrų buvo pernelyg didelis iššūkis. „Cupra Born“ su 77 kWh talpos baterija su visomis sunkiausiomis užduotimis susidorojo pavyzdingai, o testuojant elektromobilį šiltuoju metų laiku rezultatai buvo stebėtinai artimi tiems, kuriuos deklaruoja WLTP duomenų bazės.

Šie dalykai leidžia tikėtis, kad net regioniniuose padaliniuose – Šiauliuose ar Alytuje – mūsų bendrovės inžinieriai ir vadybininkai iš dyzelinių automobilių persėdę į elektromobilius kasdienes užduotis įveiks be papildomų rūpesčių. Vienas kolega, pačią pirmą dieną persėdęs į „Cupra Born“ iš Vilniaus per Panevėžį ir Šiaulius nukeliavo iki Telšių, o sutvarkęs visus reikalus ir grįžęs namo (iš viso nuvažiavęs kiek daugiau nei 600 kilometrų) pareiškė, kad raktelių niekam nebeatiduos. Aš daug metų rūpinuosi šios įmonės automobiliais, bet pirmą kartą iš naują techniką gavusių kolegų sulaukiau padėkos žinučių“, – šypsosi „Telia“ atstovas.

Pradėjusi masišką automobilių parko elektrifikaciją „Telia“ Lietuvoje iškastinės kilmės degalų suvartojimą per penkerius metus sumažino daugiau kaip puse milijono litrų, o į aplinką išmetamo anglies dioksido (CO2) kiekis krito 58 proc. Taip pat visoje šalyje buvo įrengtas nuosavas 150 įkrovimo stotelių tinklas. Transporto elektrifikacijos programai „Telia“ bendrai skyrė 5,5 mln. eurų.

„Prognozuojame, kad šiais metais dėl elektromobilių naudojimo mūsų degalų sąnaudos sumažės apie 40 proc. Tai yra svarbus pasiekimas judant link įmonės užsibrėžto tikslo iki 2030 metų visoje vertės grandinėje šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisiją sumažinti perpus, o savo pačių veikloje sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisiją 90 proc.“, – teigia „Telia“ verslo transformacijos, rizikų valdymo ir tvarumo vadovas V. Bučinskas

Nuosavas įkrovimo stotelių tinklas jau dabar leidžia darbuotojams krautis nepriklausomai nuo viešosios elektromobiliams skirtos infrastruktūros. V. Bučinsko teigimu, nepaisant augančio žaidėjų šioje rinkoje skaičiaus, rūpesčių dėl įkrovimo vis dar daugiau nei norėtųsi – net jei stotelės veikia, labai dažnai deklaruojama įkrovimo sparta prasilenkia su realybe.

V. Bučinskas atkreipė dėmesį ir į tai, kad elektrifikuojant bendrovės transporto parką pavyko išvengti kompromisų, susijusių su vadinamaisiais TCO („Total Cost of Ownership“ – bendroji nuosavybės kaina liet.) rodikliais. Įvertinus įsigijimo kainą, draudimą, elektros sąnaudas, rutininį techninį aptarnavimą, atpirkimo sąlygas po 4 ar 5 metų bei panašius dalykus paaiškėja, kad TCO rodiklis iš esmės toks pat, kaip ir įsigijus analogiško dydžio bei komplektacijos automobilį su dyzeliniu varikliu. Iš viso „Telia“ automobiliai ir elektromobiliai per metus nuvažiuoja apie 7 mln. km.

„Prieš atnaujindami savo transporto parką „Telia“ strategai itin kruopščiai ir profesionaliai analizavo visas alternatyvas. Mes džiaugiamės galimybe prisidėti prie „Telia“ ambicingų tikslų įgyvendinimo ir pasiūlyti jiems geriausias įmanomas sąlygas. Tikimės, kad ateityje „Telia“ parkas pasipildys ir kitais mūsų atstovaujamų prekinių ženklų – „Volkswagen“, „Audi“ ir „Cupra“ elektromobilių modeliais“, – komentuodama išskirtinį sandorį sako bendrovės „Autojuta“ generalinė direktorė Rasa Sinkevičienė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų