Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Žaliojo kurso link: „Daimler“ ir „Volvo“ kurs vandenilio kuro elementus

Komercinių transporto priemonių rinkos lyderiai „Daimler Truck AG“ ir „Volvo Group“ žengia dar vieną žingsnį link Europos tikslo tapti anglies dioksido (CO2) atžvilgiu neutraliu žemynu. Bendra šių įmonių bendrovė „Cellcentric“ planuoja 2025 metais pradėti serijinę vilkikų vandenilio kuro elementų gamybą, rašoma pranešime žiniasklaidai.
„Cellcentric“ gamins vandenilio kuro elementus
„Cellcentric“ gamins vandenilio kuro elementus / „Daimler Truck AG“ nuotr.

„Cellcentric“ tikisi tapti viena didžiausia tokių kuro elementų gamintoja Europoje bei vienu pagrindinių žaidėjų pasaulinėje rinkoje. „Cellcentric“ akcininkų teigimu, tam, kad vandenilio kuro technologija stiprėtų ir taptų komerciškai sėkminga, būtina sukurti vieningą Europos Sąjungos vandenilio politiką.

Plėtodama vandenilio elementų naudojimą, „Cellcentric“ siekia prisidėti prie Europos Sąjungos tikslų dėl tvaraus transporto ir nulinės taršos iki 2050 m., kaip numatyta Europos žaliajame kurse. Bendrovė kurs, gamins ir parduos kuro elementų sistemas tolimųjų reisų vilkikams ir kitoms reikmėms. Steigėjai tikisi, kad bendra įmonė išnaudos dešimtmečius kauptą „Daimler Truck AG“ ir Volvo Group“ patirtį.

„Daimler Truck AG“ nuotr./„Cellcentric“ kuro elementas
„Daimler Truck AG“ nuotr./„Cellcentric“ kuro elementas

Abiejų įmonių atstovai teigia, kad elektriniai vilkikai ir vilkikai su vandenilio kuro elementais vienas kitą darniai papildys ir galės būti naudojami atsižvelgiant į situaciją. Planuojama, kad elektros energija bus naudojama pervežant mažesnio svorio krovinius trumpesniais atstumais, o vandenilio – ilgesniais ir vežant sunkesnius krovinius.

„Daimler Truck AG“ valdybos pirmininkas ir „Daimler AG“ valdybos narys Martinas Daumas teigia, kad vandeniliu ir elektra varomi vilkikai gali tapti išeitimi, ieškant būdų užtikrinti sunkiasvorio transporto neutralumą CO2 atžvilgiu.

„Vien tik su elektriniais vilkikais nulinės taršos pasiekti nepavyktų. Dėl to kartu su partneriu „Volvo Group“ siekiame toliau vystyti technologijas bei tęsti pasiruošimą serijinei gamybai. Tikime, kad „žaliasis“ vandenilis yra vienintelė tinkama ir būtina priemonė, siekiant Europos Sąjungos užsibrėžtų tikslų“, – sako M.Daumas.

Pasak „Volvo Group“ generalinio direktoriaus Martino Lundstedo, įmonės nori kartu iki 2050 metų pasiekti Paryžiaus sutartyje numatytus CO2 neutralumo tikslus.

„Tačiau mes žinome, kad nepakanka vien tik elektrifikuoti mašinas ir automobilius. Viešasis ir privatus sektorius turi daugiau bendradarbiauti, kurdami būtinas technologijas ir infrastruktūrą, todėl mes kviečiame politikus ir vyriausybes visame pasaulyje vienytis, kad vandenilio kuro elementų technologija būtų sėkminga. Tokios partnerystės, kaip „Cellcentric“, yra labai svarbios, mažinant kelių transporto išmetamą anglies dioksido dujų kiekį“, – teigia Martinas Lundstedas.

Viešasis ir privatus sektorius turi daugiau bendradarbiauti, kurdami būtinas technologijas ir infrastruktūrą.

Didžiausi vilkikų gamintojai Europoje, paskatinti „Daimler Truck AG“ ir „Volvo Group“ pavyzdžio, planuoja iki 2025 metų įkurti maždaug tris šimtus didelio našumo vandenilio degalinių, kurios būtų pritaikytos sunkiasvoriui transportui. Tikimasi, kad vėliau, iki 2030 metų, tokių degalinių tinklas Europoje išaugtų iki 1000.

Iniciatyva naudoti vandenilį kaip papildomą „žalią“ energiją tolimųjų reisų elektriniams vilkikams, anot ekspertų, yra viena svarbiausių priemonių kelių transporto CO2 išmetimui mažinti. Tačiau CO2 neutralūs vilkikai yra gerokai brangesni už tradicinius, todėl pasigendama politinių sprendimų, kurie skatintų panašių technologijų plėtrą ir prieinamumą. Pasak „Daimler Truck AG“ ir „Volvo Group“ atstovų, teigiamas tendencijas paskatintų papildomos į tai orientuotos mokestinės priemonės.

Šiuo metu „Cellcentric“ derina koncepciją, kurioje numatyti didelio masto kuro elementų serijinės gamybos planai. Daugiau informacijos ir sprendimų apie konkrečias gamybos vietas žadama pateikti kitais metais. Šiuo metu netoli Štutgarto (Vokietija) esančiame Eslingene vyksta pasiruošimas bandomajai ikiserijinei gamybai. Taip pat „Cellcentric“ lygiagrečiai plečia prototipų gamybos apimtis.

„Daimler Truck AG“ nuotr./Kuro elementų surinkimo linija
„Daimler Truck AG“ nuotr./Kuro elementų surinkimo linija

„Daimler Truck AG“ ir „Volvo Group“ tikisi pradėti kuro elementus naudojančių vilkikų bandymus per trejus metus, o vėliau – ir serijinę tokių vilkikų gamybą. Visos su automobiliais susijusios veiklos bus vykdomos atskirai, nes abi įmonės ir toliau konkuruoja automobilių rinkoje, ypač ieškant sprendimų, kaip integruoti kuro elementus į savo gaminamas transporto priemones.

Bendra įmonė kuro elementų sistemoms

Įmonė „Cellcentric“ buvo įkurta 2021 metų kovo 1 dieną, kai „Volvo Group“ įsigijo 50 proc. „Daimler Truck Fuel Cell GmbH & Co. KG“ akcijų už maždaug 0,6 mlrd. eurų, neskaičiuojant įmonės turimų grynųjų pinigų ir skolų.

Tarpdisciplininėse „Cellcentric“ komandose Naberne (Vokietijoje) ir Barnabyje (Kanadoje) dirba daugiau kaip 300 aukštos kvalifikacijos specialistų. Iki šiol buvo išduota maždaug 700 individualių patentų, kurie patvirtina, koks svarbus įmonei yra technologijų vystymas.

2020 metais „Daimler Truck AG“ atskirų verslo šakų pajamos siekė 35 mlrd. eurų, koreguotas EBIT – 678 mln. eurų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų