Į sesiją apie žaliąją transporto politiką buvo pakviesti LR susisiekimo ministras Marius Skuodis, Klaipėdos jūrų uosto direkcijos vadovas Algis Latakas, „Rail Baltica“ Lietuvos filialo vadovas Marius Narmontas, Lietuvos oro uostų aplinkosaugos projektų vadovė Kristina Greičiūtė bei UAB „Kautra“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas.
Diskusijoje tema „Kaip žalioji politika keis transporto ekosistemą ir kokie sprendimai bei investicijos yra prioritetiniai?” apžvelgti esami bei vystomi projektai atitinkantys žaliosios transporto politikos standartus.
Būtinas glaudus verslo ir vyriausybės bendradarbiavimas
„Plačiai žinoma, jog kelių transporto segmente didžiausią išmetamųjų CO2 taršos dalį sudaro privatūs lengvieji automobiliai, tikiu, kad žaliojoje transporto politikos kryptyje, didžiausią proveržį galime pasiekti pirmiausia per viešąjį transportą, kuris sudaro bene 2% viso išskiriamo CO2 visame Lietuvos kelių transporto segmente. Valstybė turėtų skatinti viešojo elektrinio transporto plėtrą nepamirštant infrastruktūros. Šiai dienai savivaldybėse vis dar yra formuojami konkursai teikti keleivinio pervežimo paslaugas dyzelinėmis transporto priemonėmis, nesukuriant papildomos paskatos vežėjams siūlantiems aptarnauti maršrutus elektrinėmis transporto priemonėmis. Taip užprogramuojame vežėjus likti prie dyzelinu varomų autobusų”, – pasakojo keleivių vežėjos UAB „Kautra“ generalinis direktorius L.Skardžiukas.
„Tvarumas ir transformacija iš dyzelinu varomų viešojo transporto priemonių į elektrines yra šios dienos, o ne rytojaus aktualijos, norint išsaugoti švarią, mus supančią aplinką”, – papildė įmonės vadovas, atkreipdamas dėmesį į iššūkius, su kuriais susiduriama norint tvariai plėtoti elektrinių autobusų tinklą. Keleivių pervežimo bendrovės vadovas teigė, kad verslui būtina pagalba ir glaudesnis ryšys su vyriausybe norint išplėtoti infrastruktūrą ir sukurti tvarų viešojo transporto segmentą aptarnaujamą elektriniais autobusais.
Planuose 100 naujų elektra varomų autobusų
„Kautros“ vadovas atskleidė, jog per 2 artimiausius metus planuojama į Lietuvos kelius išleisti per 100 elektra varomų autobusų, kurie aptarnaus reguliaraus vietinio susisiekimo maršrutus.
Keleivių vežėjai autobusais žengia link tvaraus ir mažiau taršaus viešojo transporto, taip skatindami visuomenę iš taršių privačių transporto priemonių persėsti į netaršius autobusus. Tikima, jog plačiąja prasme švara, punktualumas, pakankamas kiekis išvykimų aptarnaujamuose maršrutuose bei modernus autobusas yra tai, kas gali paskatinti daugiau žmonių perlipti į viešąjį transportą.