Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Žemėlapis: 2022 m. Lietuvos keliuose – 100 naujų vidutinio greičio matuoklių

Lietuvos automobilių kelių direkcija teigia, kad vidutinio greičio (sektoriniai) matuokliai labai prisideda prie avaringumo mažinimo. Todėl plečia matuoklių tinklą Lietuvoje. Kiek vidutinio greičio matuoklių veikia Lietuvoje? Kiek jų planuojama įdiegti dar šiais metais?
Planuojami nauji vidutinio greičio matuokliai
Planuojami nauji vidutinio greičio matuokliai / LAKD iliustr.

TAIP PAT SKAITYKITE: Sudarytas 2022 m. juodųjų dėmių keliuose žemėlapis: kurios atkarpos pavojingiausios?

Pasak Kelių direkcijos vadovo Remigijaus Lipkevičiaus, Lietuva nuo 2001 iki 2021 m. žuvusiųjų skaičių sugebėjo sumažinti nuo 202 iki 52 žmonių vienam milijonui gyventojų. Nors ankstesni penkeri metai nerodė didesnio pokyčio mažinant skaudžiausių eismo įvykių skaičiaus, 2021 m. mirtinų eismo įvykių Lietuvos keliuose sumažėjo 17 procentų.

100 naujų vidutinio greičio matuoklių (žemėlapis)

Iš viso valstybinės reikšmės keliuose šiuo metu veikia 162 vidutinio greičio matuokliai, įrengti 81 kelio ruože, ir 70 momentinio greičio matuoklių, išdėstytų pavojinguose taškuose. Šie matuokliai fiksuoja greičio pažeidimus, kelių mokesčio sumokėjimo, techninės apžiūros ir civilinės atsakomybės draudimo galiojimą.

Šiais metais valstybinės reikšmės keliuose jau baigiami rengti ir pradės veikti dar 50 VGMS (100 įrenginių). Juos rasite šiame žemėlapyje.

Akivaizdu, kad nauji matuokliai išdygs Trakų, Kauno, Tauragės, Vilniaus, Utenos, Anykščių, Jurbarko ir kitų miestų keliuose.

Kur statomi matuokliai, kas parenka vietą

Apie kelio ruožą, kuriame įrengti nustatyto greičio režimo ar kitus pažeidimus fiksuojantys automatiniai prietaisai, informuoja kelio ženklai Nr. 636 „Automatinė eismo kontrolė“.

Greičio matuoklių įrengimo vietos nustatomos atsižvelgus į kriterijus, nustatytus Kelių direkcijos parengtose greičio matuoklių įrengimo eiliškumo nustatymo metodikose. Vieni svarbiausių kriterijų yra vidutinis metinis paros eismo intensyvumas, eismo įvykių pasekmės, kai nesaugus važiavimo greitis yra, tikėtina, pagrindinė eismo įvykius nulėmusi priežastis, lenkimo ribojimai kelio ruože. Prioritetinę eilę sudaro pagal nustatytus kriterijus atrinkti valstybinės reikšmės kelių ruožai, kuriuose eismo saugos požiūriu tikslingiausia būtų diegti greičio kontrolės sistemas. Informacija apie tai, kur įrengti greičio matuokliai, yra skelbiama Kelių direkcijos tinklapyje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs