„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai
2019 03 05 /10:51

Ženevos automobilių paroda atidaryta: įspūdingiausios premjeros (1)

Kovo 5 d. 7 val. ryto Ženevoje, garsėjančioje itin dosniais automobilių pirkėjais, duris atvėrė jau 89-oji tarptautinė automobilių paroda. Jos metu bus pristatyta daugiau nei 100 pasaulinių ir europinių premjerų (iš jų apie 70 – automobilių). Su premjeromis supažindinsime kelių straipsnių ciklu.
„Audi Q4 e-Tron“
„Audi Q4 e-Tron“ / 15min nuotr.

Pažvelkime į kelias dešimtis pačių aktualiausių. Dalis premjerų įdomios todėl, kad kai kurie šių automobilių jau kitąmet arba 2021 m. važinės ir Lietuvos gatvėmis. Kiti modeliai įdomūs tuo, kad yra griežtai orientuoti į elektrą. Na, ir trečia automobilių grupė – tai sportiniai galiūnai.

„Audi“: įkraunamos versijos ir SUV Q4 e-tron

Ženevos automobilių parodoje debiutuos iš elektros tinklo įkraunamos hibridinės „Audi A8“, „A7 Sportback“, A6 ir Q5 versijos, kuriomis vien tik elektra galima nuvažiuoti daugiau kaip 40 kilometrų (matuojant WLTP ciklu).

Nuo šiol visi nauji iš elektros tinklo įkraunami hibridiniai modeliai bus žymimi „TFSI e“ pavadinimu, o „e-tron“ pavadinimą turės vien tik elektra varomi automobiliai.

Visi nauji iš elektros tinklo įkraunami „Audi“ hibridiniai automobiliai turi elektros variklį ir turbo-benzininį variklį su tiesioginiu degalų įpurškimu, o elektros energija kaupiama po bagažinės dugnu esančiame ličio jonų akumuliatoriuje – pagreitėjimo metu elektros variklis veikia drauge su vidaus degimo varikliu, taip užtikrindamas gerą pagreitį.

Taip pat čia sumontuota panaši į „Audi e-tron“ elektromobilio energijos rekuperacijos sistema. Stabdymo metu naujieji iš elektros tinklo įkraunami „Audi“ hibridiniai modeliai gali atkurti iki 80 kW energijos.

„Audi“ pristatys kompaktiško elektra varomo SUV koncepciją. Naujasis „Audi Q4 e-tron“ koncepcinis modelis taps serijiniu 2020 m. pabaigoje – 2021 m. pradžioje.

Savo dydžiu „Audi Q4“ konkuruoja su BMW X4 ir „Mercedes-Benz GLC Coupe“.

Išskirtinių „Bentley“ pagamins po 100 vienetų

Bentley nuotr./Bentley Continental GT Number 9
Bentley nuotr./Bentley Continental GT Number 9

Šiemet itin prabangių automobilių gamintojas „Bentley“ švenčia garbingą 100 metų jubiliejų. Ta proga gamintojas į Ženevą atveža „Centenary“ vardu pavadintą naujieną. Kol kas išsamios informacijos apie šį automobilį gamintojas nepateikia, tačiau tikėtina, kad jis sukurtas „Continental GT“ modelio pagrindu.

Bentley iliustr./Centenary serija
Bentley iliustr./Centenary serija

„Bentley“ taip pat parodoje demonstruos „Continental GT Number 9 Edition by Mulliner“. Šis itin prabangus ir išskirtinai greitas automobilis gaminamas Jungtinėje Karalystėje. Rankomis bus surinkta tik 100 jo vienetų. Jis pagamintas ant „Continental GT W12“ platformos.

Kitas „Bentley“ greituolis – tai 6l W12 „Bentayga Speed“ modifikacija, išvystanti 626 AG. Maksimalus jos greitis – 306 km/val. O iki 100 km/val. ji įsibėgėja per 3,9 sek. Tai – šiuo metu greičiausias pasaulyje SUV.

„Lamborghini“ evoliucija: 630 „arklių“ ir nurautas stogas

Lamborghini Huracan Evo Spyder
Lamborghini Huracan Evo Spyder

Italų superautomobilių gamintojas į Ženevą atvežė „Huracan Evo“ ir „Huracan Evo Spyder“ modelius. Tai truputį galingesnė „Huracan“ versija. Į šį automobilį sumontuotas 5,2 l V10 benzininis variklis išvystys 630 arklio galių ir 600 Nm sukimo momentą. Be to, ši versija gali būti ir be stogo. Iki 100 km/val. ji įsibėgėja per 3,2 sek. Kaina prasideda nuo 287 400 JAV dolerių.

„Porsche“: 911 kabrioletas ir T raide pažymėtos raketos

Gamintojo nuotr./„Porsche 911“
Gamintojo nuotr./„Porsche 911“

Vokietijos sportinių automobilių gamintojas „Porsche“ parodoje pristato „911 Carrera S“ kabrioletą. Kaip ir originali 911 modifikacija, kabrioletas turi klasikinį šešių cilindrų, 3,0 l darbinio tūrio benzininį variklį su dviem turbinomis. Galiniais ratais varomos S versijos ir visų ratų pavara varomos 4S galia – 450 AG. Tačiau S versija turi 8 pavarų PDK dėžę, o 4S – 6 pavarų.

„Porsche“ į Ženevą atvežė ir T raide pažymėtas „718 Cayman“ ir „Boxster“ (kabrioleto) versijas. Jos varomos 2l, 300 AG turbininiais varikliais. Ką reiškia raidė T? Ji 911 modelio pavadinime atsirado 1968 m. T – tai Touring. Tais laikais šis simbolis reiškė lengvai maloniai valdomą automobilį skirtą kelionėms.

Švedų „Koenigsegg“ turi naują ginklą

2011 m. Ženevos automobilių parodoje Koenigsegg Agera R buvo vienas įdomiausių eksponatų. Jos maksimali galia – 1115 AG, esant 1600 aps./min. iki 100 km/val. ji įsibėgėjo per 2,9 sek.

„Koenigsegg Regera“ – 1,9 mln. dolerių
„Koenigsegg Regera“ – 1,9 mln. dolerių

Vėlesnė modifikacija „Koenigsegg Agera RS“ jau galėjo išvystyti 1160 AG. Pernai jos gamyba nutraukta. „Agera“ įpėdine tampa modelis „Jesko“. Christiano von Koenigseggo teigimu, jis turėtų išvystyti 1400 AG.

„Pininfarina“: galingiausias visų laikų sportinis automobilis

Gamintojo nuotr./„Pininfarina Battisa“
Gamintojo nuotr./„Pininfarina Battisa“

Italijos automobilių dizaino studija „Pininfarina“, jau 90 metų gražinanti kitų gamintojų automobilius, sukūrė galingiausią ratuotį, galintį riedėti bendrojo naudojimo keliais. Savo elektriniam kūriniui suteikė savo įmonės įkūrėjo vardą – „Battisa“.

Sportinio elektromobilio charakteristikos: 1900 AG, 2 300 Nm sukimo momentas, įsibėgėjimas nuo 0 iki 100 km/val. mažiau nei per dvi sekundes. Varomas visų ratų pavara. Kaina gali svyruoti apie 1,7 mln. eurų ir daugiau. Bus pagamintas ribotas kiekis – 150.

„Bugatti“ atgaivino legendinį „Type 57“

„Bugatti Type 57 Atlantic“ eskizai
„Bugatti Type 57 Atlantic“ eskizai

„Bugatti“ savo naujieną slėpė iki paskutinės dienos, užsimindamas apie legendinio modelio atgaivinimą tik savo „Instagram“ paskyroje. Kaip atrodo „Bugatti Type 57 Atlantic“ beveik niekas nematė iki pat parodos atidarymo. O senasis istorinis „Type 57 Atlantic“ yra vienas rečiausių istorinių automobilių pasaulyje, jis buvo gaminamas iki 1940 m. Neseniai vienas aukcione parduotas už 30 mln. dolerių.

Istorinis automobilis „Bugatti Type 57 Atlantic“
Istorinis automobilis „Bugatti Type 57 Atlantic“

Įdomu, kaip jo lenktas linijas atkartos šiuolaikiniai „Bugatti“ dizaineriai.

Elektrinis „Mark Zero“ su svarbia DNR

Gamintojo nuotr./Elektromobilis „Mark Zero“
Gamintojo nuotr./Elektromobilis „Mark Zero“

Ferdinandas Piëchas buvo automobilių industrijos gigantas, pertvarkęs VW grupę. Pradėjo karjerą „Porsche“, vėliau į aukštumas iškėlė „Audi“. Jo senelis buvo pats Ferdinandas Porsche. O dabar Piëch’o sūnus Antonas įkūrė naują automobilių gamybos kompaniją.

Ženevoje ji pristato dviejų durų dvivietį sportinį elektromobilį „Mark Zero“.

Kremliaus limuzinas „Aurus“

Pavadinimas „Aurus“ neva simbolizuoja Rusijos svarbą ir pirmavimą prieš kitas valstybes. Ne veltui grafinė šio prekės ženklo išraiška – keturių spindulių žvaigždė.

„Scanpix“ nuotr./V.Putino automobilis – „Aurus Senat Limousine“
„Scanpix“ nuotr./V.Putino automobilis – „Aurus Senat Limousine“

Be jokios abejonės, tokiai kūrybai skirtas solidus biudžetas – apie 180 mln. eurų. Gamyba turėjo vykti garsiausiose Rusijos automobilių gamyklose.

Projektas, pavadintas „Kortežu“, startavo 2012 m., o 2017 m. Vyriausybės apsaugos tarnyba jau turėjo gauti pirmus 16 automobilių. Tačiau pirmą serijos limuziną pamatėme tik 2018 m. gegužę per V.Putino inauguraciją. O kitiems valdininkams skirtus limuzinus, sedanus ar minivenus – nežinia kada. Visureigis turėtų pasirodyti 2020–2021 m. Plačiau apie „Aurus“ skaitykite čia.

Tekstą parodos metu papildysime nuotraukų galerijomis ir filmuotais reportažais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“