„Ford Mustang“ dinastija Amerikoje žinoma jau 50 metų, tačiau Europos rinkai šis legendinis sportinis automobilis bus oficialiai pasiūlytas tik 2015-aisiais.
„Mustang“ reputacija ir tai, ką jis simbolizuoja – laisvę ir optimizmą, visuomet plito kur kas plačiau, nei tęsiasi oficialaus pardavimo rinkų sienos. Naujasis „Mustang“ yra modernus, technologiškai pažangus ir orientuotas į ateitį, tačiau ir dešimtmečiais puoselėtas paveldas niekur nedingo“, – sakė „Ford of Europe“ prezidentas Stepehenas Odell.
Nuo 1964-ųjų, kai pasirodė pirmosios kartos „Mustang“, šio modelio automobilių buvo parduota daugiau nei 9 milijonai. Per tą laiką automobilis tapo vienu populiariausių herojų ne tik gatvėse, bet ir filmuose, televizijoje, muzikoje ir kompiuteriniuose žaidimuose.
Europos (ir Lietuvos) pirkėjams „Ford“ pateiks „Mustang“ dviejų tipų kėbulu – „festbeko“ ir kupė. „Ford“ dizaineriai šįkart į priekį žiūrėjo dažniau, nei žvalgėsi atgal – „Mustang“ išlaikė klasikinį amerikinio „muscle car“ siluetą, išsiskiriantį ilgu skulptūrišku variklio dangčiu ir trumpa galine dalimi, tačiau jo išvaizdoje aiškiau nei bet kada girdisi modernaus „Ford“ dizaino kalba.
„Visgi pirmas įspūdis neleis suklysti – tai yra „Mustang“. Platus kėbulas, žemas stogas, gan griežtos priekinio ir galinio stiklo linijos, atpažįstamos galinių žibintų girliandos. Tačiau priekinė dalis aiškiai kalba šiandienos „Ford“ dizaino kalba ir bus atpažįstama europiečiams, kurie įvertins ir erdvų, kokybišką automobilio saloną“, – vardino „Ford“ vykdomasis dizaino direktorius Amerikos rinkai Moray‘us Callumas.
„Ford“ inžinieriai taip pat pasistengė įtikti europiečių vairavimo įgeidžiams, todėl naujos kartos „Mustang“ bus judresnis, tiksliau valdomas ir dinamiškesnis, nei pirmtakai. Tam tikslui sukurta ir visiškai nauja priekinė ir galinė pakaba. Elektroninė pakabos ir variklio darbo valdymo sistema leis pasirinkti iš kelių važiavimo režimų, įskaitant lenktynių trasą.
Pokyčių esama ir po variklio dangčiu. Klasikinis V formos aštuonių cilindrų 426 AG variklis ir jo gomurinis bosas lieka – tai šventa. Tačiau atsiranda naujausių technologijų prikimštas 2,3 litro darbinio tūrio „EcoBoost“ šeimos agregatas su turbina, generuojantis 309 AG.
Beje, naujasis „Mustang“ jau turės ir visiškai naują balsu valdomą komunikacijos sistemą SYNC2, kuri, priklausomai nuo situacijos, taps rimta pagalbininke arba linksmintoja.
C-MAX varomas šviesa
Jei „Mustang“ yra simbolis, to, kas yra žemiška ir galinga, tai Ženevoje pristatytas „C-MAX Solar Energi Concept“ atspindi tai, kas vis dar labai neapčiuopiama bei neįprasta. Parodoje eksponuojamas koncepcinis automobilis yra pirmasis, kurio jėgainę sudaro saulės baterijos ir vidaus degimo variklis, kartu veikiantys „plug-in“ hibrido principu. Saulės energiją C-MAX naudoja vietoje tokio tipo automobiliuose įprasto elektros generatoriaus, įkraunančio akumuliatorius. Saulės jėgainę „Ford“ inžinieriai įtaisė ant vienatūrio stogo, tam panaudodami ne tik saulės baterijas, bet ir specialią skaidrią stogo dangą, kuri veikia tarsi padidinamasis stiklas, padedantis koncentruoti saulės spindulius.
„Ford C-MAX Solar Energi“ parodo naujas elektrinių transporto priemonių ir atsinaujinančios energijos panaudojimo kryptis. Šiuo koncepciniu kūriniu mes mėginame ištirti publikos reakcijas ir užmegzti dialogą su potencialiais tokių automobilių vartotojais“, – pažymėjo „Ford“ elektromobilių ir infrastruktūros direktorius Mike‘as Tinskey.
Projekte taip pat dalyvavo bendrovės „SunPower Corp.“ ir Džordžijos technologijų institutas.
Globalus „Focus“ atsinaujinimas
„Mustang“, aišku, yra labai svarbus koncerno identitetui simbolis, tačiau verslo prasme reikšmingiausia Ženevos naujiena buvo atnaujintas „Ford Focus“ – populiariausias automobilio modelis pasaulyje.
„Ford“ nepagailėjo nei investicijų, nei pastangų, todėl atnaujintas „Focus“ atrodo tarsi visiškai naujos kartos modelis. Pasikeitė „Focus“ veidas, įgavęs daugiau dinamiškumo ir emocijų, pasikeitė galinė dalis, tapusi elegantiškesnė. Gerokai pasikeitė automobilio salonas. Ir šiaip jau netrumpas pagalbinės ir saugumo užtikrinimo įrangos sąrašas tapo dar ilgesnis – automobilyje montuojamos dar visiškai šviežios automatinio statymo ir susidūrimų prevencijos sistemos bei naujos kartos balsu valdoma komunikacijos sistema SYNC2.
Maža to, „Focus“ gaus dvi visiškai naujas širdis – „EcoBoost“ šeimos 1,5 litro darbinio tūrio benzininį ir 1,5 litro darbinio tūrio dyzelinį TDCi serijos variklį.
„Edge Concept“ – beveik serijinis
Kita svarbi „Ford“ naujiena Europai Ženevoje dar vadinasi koncepciniu modeliu, tačiau ir pats koncernas neslepia, kad „Ford Edge Concept“ iš esmės yra tai, kas kiek vėliau taps būsimuoju dideliu miesto visureigiu „Ford Edge“.
Šiuo metu gaminamas „Edge“ yra labai populiarus JAV ir kitose rinkose, tačiau Europa tokio „Ford“ visureigio dar neturėjo. Iki šiol koncernų visureigių šeimai atstovavo vidutinės klasės „Ford Kuga“, o artimiausiu metu prisidės kompaktiškas „EcoSport“, tuo tarpu „Edge“ bus tarsi vyresnysis šeimos narys.
Nepaisant dydžio, „Edge Concept“ yra lengvai atpažįstamas naujosios „Ford“ dizaino filosofijos kūrinys, paperkantis savo išbaigtumu ir dinamiškomis linijomis. Vairuotojui ir keleiviams visureigis siūlo amerikietišką komfortą ir naujausias saugumo bei pagalbines technologijas.
„Nauja „Ford“ miesto visureigių linija atskleidžia reikšmingą mūsų augimo pasaulyje ir Europoje potencialą. „One Ford“ globalios koncepcijos modeliai dalinasi geriausiomis dizaino idėjomis ir moderniausiomis technologijomis. Tai padeda mums išsiskirti“, – sakė „Ford of Europe“ vadovė Barba Samardzich.
Europoje „Ford“ per artimiausius 5 metus ketina pristatyti net 25 naujus modelius.