15min grupė“ sėkmingai išplatino 16 mln. eurų obligacijų emisiją, sulaukė rekordinio skaičiaus investuotojų

Lietuviška žiniasklaidos bendrovė „15min“ sėkmingai išplatino 16 mln. eurų obligacijų emisiją su 9,8 proc. metinėmis palūkanomis. Bendra obligacijų paklausa siekė 18,2 mln. eurų, o investuotojų skaičius, vertinant Lietuvos įmonių emisijas, rekordinis – 713 dalyvių.
Tomas Balžekas
Tomas Balžekas / Lukas Balandis / BNS nuotr.

„15min“ emisija buvo prieinama tiek mažmeniniams, tiek instituciniams investuotojams Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje ir buvo pirmoji tokio dydžio žiniasklaidos bendrovės emisija Baltijos šalyse. Paklausai viršijus pasiūlą, įmonė nutarė pakelti platinimo sumą iki pilno programos dydžio, nuo 15 mln. Eur iki 16 mln. Eur, o prioritetas suteiktas mažmeniniams investuotojams.

„Esame dėkingi investuotojams, kurie patikėjo ir prisidėjo prie kokybiškos, stiprios žiniasklaidos grupės ateities. Tokia yra mūsų vizija ir gautas finansavimas leis toliau auginti vertybėmis grįstą žiniasklaidos verslą.

Didelis susidomėjimas „15min grupės“ obligacijomis dar kartą patvirtina, kokia aktyvi ir daug galimybių atverianti yra vieša kapitalo rinka, kurioje mes atrodėme kiek netikėtai prie rinkos senbuvių, bet išsiskyrėme savo drąsa, moderniu požiūriu ir kitokiu verslo modeliu“, – sako „15min grupės“ vadovas Tomas Balžekas.

Obligacijas įsigijo 713 investuotojų, iš kurių 542 yra iš Lietuvos, 129 – Estijos, 42 – Latvijos. Vertybinių popierių platinimą atliko Šiaulių bankas.

Šiaulių banko finansų rinkų departamento vadovė Eglė Džiugytė pastebi, kad pasiektas išskirtinai didelis investuotojų susidomėjimas rodo, kad tiek mažmeniniams, tiek instituciniams investuotojams galimybė diversifikuoti turimą portfelį buvo itin aktuali.

„Kad „15min“ emisijos paklausa viršijo pasiūlą, nenustebino, itin daug dėmesio įmonė susilaukė jau nuo pirmų platinimo dienų. Vis tik šįkart investuotojų ratas yra rekordinis, vertinant lietuviškų įmonių obligacijų kontekste, o tai rodo, kad jie pozityviai sutiko galimybę investuoti į lietuvišką žiniasklaidos grupę – tai itin reta galimybė mūsų kapitalo rinkose.

„15min“ pasiūlymas investuotojams buvo patrauklus dėl savo lietuviškos verslo kilmės, sektoriaus ir žinomo vardo, o iš pokalbių su rinkos dalyviais matome, kad patraukli pasirodė ir įmonės ambicija bei aiškiai deklaruojamos vertybės. Kitas svarbus akcentas – įmonės indėlis kapitalo rinkoms. Ne viena įmonė išreiškė norą atkartoti tokį pasiekimą ir įsitikino, kad stiprus ir tikslingas rezultatų siekimas yra matomas ir įvertinamas rinkos dalyvių“, – sako E. Džiugytė.

Iš investuotojų pritrauktais pinigais „15min“ refinansuos „M-1 grupės“ radijo stočių įsigijimą ir toliau investuos į kokybiškos skaitmeninės žiniasklaidos vystymą. Įmonė skolinasi dvejiems metams – numatyta obligacijų išpirkimo data yra 2026 m. spalio 28 d. Palūkanos bus mokamos kas ketvirtį.

Išleistos obligacijos yra užtikrinamos UAB „M-1“, UAB „Radijo stotis Ultra Vires“ ir UAB „Radijo Stotis Laluna“ paskesniu akcijų įkeitimu. „15min“ taip pat ketina teikti „Nasdaq Vilnius“ prašymą dėl išplatintų obligacijų įtraukimo į alternatyviąją vertybinių popierių rinką „First North“.

T.Balžeko teigimu, sėkminga obligacijų emisija patvirtina ne tik tai, kad investuotojai tiki įmonės ateities perspektyvomis, bet ir rodo pasitikėjimą jų grupės veikla.

„Kalbėdami su investuotojais buvome atviri – pagrindinis „15min“ ir „M-1 grupės“ produktų privalumas yra jų gebėjimas pasiekti plačią auditoriją su didžiausiu savaitiniu įsitraukimu. Tai užtikrina didžiąją dalį mūsų įmonių pajamų ir dėl palankių prognozių reklamos rinkai leidžia toliau tikėtis augimo.

Be to, kartu su komanda įrodėme, kad ateitį turi ir žiniasklaidos prenumerata. Per pastaruosius metus mums pavyko už turinį mokančių prenumeratorių bendruomenę paauginti iki 40 tūkst., o augimo greitis per metus buvo 115 proc. Matydami tendencijas, erdvės prenumeratorių augimui įžvelgiame ir toliau“, – priduria T.Balžekas.

„15min“ yra antras pagal dydį naujienų portalas Lietuvoje, turintis 1,3 mln. unikalių vartotojų auditoriją. „M-1“ radijo stotis yra populiariausia radijo stotis Lietuvoje, kurios kiekvieną dieną klauso daugiau nei 300 tūkst. klausytojų.

„15min grupei“ priklauso šios pagrindinės antrinės įmonės – UAB BNS, UAB „M-1“, UAB „Ultra Vires“, UAB „Radijo stotis Laluna“, taip pat ji netrukus tarps ir UAB „Reklamos ekspertai“ akcininke. Praėjusių metų suminė šių įmonių apyvarta siekė 18,7 mln. Eur, o EBITDA pelnas – 4,5 mln. Eur.

„15min“ yra lietuviško kapitalo įmonių grupė valdoma per holdingo bendrovę „4 Bees“. Jos akcininkai yra Tomas Balžekas (59 proc.), Martynas Basokas (24 proc.), Gabrielė Burbienė (10 proc.) ir Tomas Bindokas (7 proc.).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis