„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

„15min“ įkūrėjai: „Likite smalsūs, išdrįskite keistis, nebijokite naujovių!“

Paskutiniame savo numeryje savaitraštis „15min“ kalbina savo įkūrėjus: direktorių Tomą Balžeką, pirmąją vyr. redaktorę Vytautę Šmaižytę, rinkodaros vadovą Tomą (Olių) Bindoką, pardavimo ir finansų vadovą Daumantą Mikučionį ir verslo angelą Edviną Dovydaitį.
„15min“ turinys persikelia į interneto erdvę.
„15min“ turinys persikelia į interneto erdvę. / Justino Račinsko/15min. lt iliustr.

Penki drąsuoliai 2005 metais į brandžią šalies spaudos rinką įvedė nemokamą naujoką, pakeitusį skaitytojų įpročius ir perraikiusį spaudos reklamos pyragą.

Dienraščio įkūrėjai dabar paskendę naujuose projektuose, išsibarstę po kalnus, dviračių takus ir pajūrį. „15min“ juos trumpam vėl subūrė – prisiminti pradžią ir pasidalyti įkvėpimo šaltiniais.

VIDEO: Kaip gimė paskutinis savaitraščio „15min“ numeris

– Šis „15min“ popierinis numeris – paskutinis laikraščio istorijoje. Kaip jaučiatės tokią dieną? Ką jūsų gyvenime reiškė „15min“?

Edvinas: Jaučiuosi puikiai. Suprantu, kad gyvenimas nestovi vietoje ir prie pokyčių reikia prisitaikyti kuo greičiau, kad nepavirstum dinozauru.

Tomas: Šiek tiek skauda širdį pažvelgus atgal, į aštuonerius metus nuoširdaus darbo. Tačiau protu suvokiu, kad

Tomas Bindokas
Tomas Bindokas

priėmėme teisingą sprendimą. Praeitis buvo nuostabi, ją visada atsiminsiu, bet žvelgiu į ateitį ir noriu dar labai daug nuveikti. „15min“ mano gyvenime, pastaruosius aštuonerius metus, reiškė beveik viską. Su mintimis apie jį gulu ir keliuosi. Šeima ir „15min“ visada konkuruoja mano galvoje.

Vytautė: 2005 metais dienraštis buvo vietoje ir laiku. Dabar žiniasklaida keliasi į internetą. Permainos besikeičiančioje žiniasklaidos erdvėje sunkios, bet neišvengiamos. Man „15min“ idėja nuo pradžios iki dabar yra sėkmės istorija. Džiaugiuosi, kad turėjau puikius partnerius, kurie tikėjo mano idėja.

Olius: Viskas gerai, „15min“ raidės ant popieriaus nori būti dar labiau skaitomos, todėl sugalvojo iškeliauti į virtualią erdvę www.15min.lt . Man 15 minučių yra palankus laiko tarpas, per kurį daug kuo galima pasinaudoti nemokamai..

Daumantas: Pirmas „15min“ numeris su įkūrėjų parašais kabo mano namuose ant sienos. Jis kokybiškai naujo mano gyvenimo etapo simbolis. „15min“ atvėrė duris į savęs pažinimą, padėjo sukurti naujus asmeninius ir dalykinius santykius, leido atrasti rašymą kaip hobį ir padėjo pagrindus ateities verslams. Nepamirštama patirtis!

– Kaip kilo „15min“ idėja? Kiek laiko ruošėtės projektui? Kaip subūrėte komandą?

Daumantas: Idėją studijuodama Švedijoje nusižiūrėjo Vytautė, ji su Tomu anksčiausiai pradėjo leisti vakarus svajodami ir planuodami.  

Tomas: Idėją pritaikėme Lietuvai žiūrėdami į švedišką dienraštį „Metro“. Projektui ruošėmės apie dvejus metus, daug

15min.lt/Juliaus Kalinsko nuotr./Daumantas Mikučionis
15min.lt/Juliaus Kalinsko nuotr./Daumantas Mikučionis

domėjomės kitų šalių praktika, skaitėme visą prieinamą informaciją, stebėjome tendencijas. 2005 metais, kai startavome Vilniuje, per pasaulį ritosi didelė nemokamų dienraščių banga. Komandą, kuri nuo pradžių kūrė „15min“, subūrėme iš gyvenimo patikrintų žmonių, su kuriais studijavome arba buvome gerai pažįstami. Jie buvo pakankamai patyrę savo sričių profesionalai. Jų įgūdžiai atspindėjo „15min“ poreikius: žurnalistika, rinkodara, finansai.

– Kaip dienraščio įkūrėjai vadovavote svarbiausioms leidybos verslo funkcijoms. Už ką buvote atsakingi ir kas buvo sunkiausia jūsų darbe?

Olius: Visi darė tai, ką geriausiai išmanė. Aš rūpinausi laikraščio įvaizdžiu.

Vytautė: Buvau atsakinga už laikraščio turinį ir kasdienį išėjimą į gyvenimą.

Daumantas: Mano pareigos visada buvo susijusios su užtikrinimu, kad verslui plėtoti bus pakankamai pinigų: pritraukiant investuotojo pinigus pradinei investicijai, derantis su „Schibsted“ koncernu dėl verslo pardavimo arba parduodant reklamą klientams. Pastaroji dalis buvo sunkiausia, nes reikėjo nuo nulio sukurti pardavimo sistemą, išmokyti pardavėjus ir dar įtikinti reklamdavius, kad iš pradžių reitingų neturėjęs leidinys yra geras jų pinigų panaudojimo būdas.

Tomas: Kadangi aš buvau direktorius – visus kitus vadovus ir darbuotojus sujungiantis žmogus, man sunkiausia buvo padaryti, kad visi vadovai vienodai matytų ateitį, įdėtų visą širdį į darbą, samdytų geriausius žmones, kurie gali užauginti naują dienraštį su kitokiomis nei tuomet buvo įprasta vertybėmis.

– Ką veikėte prieš tai? Kaip pasiryžote skirti savo laiką ir pinigus iš pirmo žvilgsnio avantiūriškai atrodančiam projektui?

Tomas: Esu gyvenęs, studijavęs ir dirbęs JAV, investicijų valdymo srityje.  Grįžęs į Lietuvą 2002 metais trejus metus dirbau savo versle video, vaizdo sprendimų ir kino srityje. Dėl pinigų ir laiko skyrimo „15min“ abejonių nebuvo, buvau įsitikinęs, kad galime tai įgyvendinti. Be to, surinkau gerą komandą, kuri buvo pasiruošusi įdėti visus savo pinigus ir laiką – tai buvo geriausias įrodymas, kad idėja teisinga.

Olius: Prieš tai dirbau reklamos srityje. Mano geras draugas Tomas pakvietė dalyvauti šiame neeiliniame projekte.

Vytautė: Dirbau žurnaliste „Lietuvos ryte“, studijavau Stokholme, kur ir nusižiūrėjau nemokamo dienraščio idėją – ten leidžiamas pirmasis pasaulyje nemokamas dienraštis „Metro“.

Daumantas: Dirbau tarptautinėje verslo konsultacijų bendrovėje. Jau ilgą laiką kūnas ir protas prašė pokyčių. „15min“ projektas buvo ta išsvajota galimybė pradėti nuosavą verslą. Jam skyriau visą savo laiką ir santaupas – visada maniau, kad visiškas atsidavimas tikslui yra tiesiogiai susijęs su sėkme.

– Dienraščio leidyba – labai brangus malonumas. Kaip finansavote projektą?

Olius: Verslo angelas prikišo nagus…

Edvinas: Tai buvo mano asmeninės lėšos, uždirbtos iš kitų verslų.

Daumantas: Buvome arti susitarimo su didele ir garsia Lietuvos bendrove, bet Edvinas, pademonstravęs neįtikėtiną drąsą ir lankstumą, laimėjo tą galimybę. Padėjo ir tai, kad su Edvinu mane siejo daug valandų, praleistų skvošo aikštelėse, be to, jis šiltas ir greitai su kitais susibendraujantis žmogus – komandai buvo lengva jį priimti kaip partnerį.

– „15min“ reitingai iš karto šovė į viršų, dienraštis pateko tarp skaitomiausių šalies leidinių. Kas lėmė tokią staigią projekto sėkmę?

Edvinas: Savalaikė idėja, puiki komanda, geras pasiruošimas.

Olius: Išskirtinis produktas žiniasklaidos rinkoje, gera komanda ir geras projekto finansavimas.

Daumantas: Tai, kad laikraštis buvo nemokamas, buvo labai svarbu. Tai buvo visos idėjos esmė, leidžianti greitai pasiekti skaitomumą, kuris patraukia didelių reklamdavių pinigus.

Tomas: Mano manymu, lėmė tai, kad žmonėms mes patikome. Pragmatiškesnės priežastys: naujienos efektas, įdomi „15min“ rinkodara, nemokamas dienraštis, nešališkas turinys ir milžiniškas 100 000 tiražas. Mes greitai tapome skaitomiausiu trijų miestų laikraščiu ir patekome į dienraščių TOP 3.

– Kokias naujoves jūsų įkurtas dienraštis atnešė į šalies rinką?

Olius: Jis buvo pirmasis nemokamas dienraštis Lietuvoje.  

Daumantas: Pirmasis, vienintelis ir turbūt paskutinis. Buvome pirmas dienraštis su modernia reklamos pardavimo sistema: tikslinis pardavėjų apmokymas, aktyvus pardavimas, mėnesio tikslai, premijos, CRM sistema.

Tomas: Manau, naujovių buvo labai daug. Parodėme, kad jauni žmonės gali kurti Lietuvoje novatoriškus verslus labai konservatyviose srityse; kad žiniasklaidos bendrovė gali turėti vertybes, būti draugiška, prieinama kiekvienam ir atvira. Aišku, nemokamas dienraštis labai prisidėjo prie to, kad žmonės susimąstytų, už ką jie moka ir kad trumpa ir aiški faktinė informacija gali būti vertingesnė už ilgus, tendencingus rašinius.

– Nepraėjus nė metams, projektą pardavėte dabartiniam savininkui – Norvegijos žiniasklaidos koncernui „Schibsted“.  Kodėl? Ar nenorėjote išlikti verslo savininkais ir kontroliuoti jo plėtros?

Tomas: Norėjau, bet pasiūlymas buvo per geras. Tiesiog nusprendėme pasinaudoti atsiradusia proga turėti tvirtą užnugarį ir plėtrą vykdyti kartu su dideliu partneriu, turėti galimybes pasisemti tarptautinės patirties.

Olius: „15min“ plėtros galimybės savo jėgomis buvo ribotos.  Atėjus norvegų žiniasklaidos koncernui „Schibsted“, be kita ko, buvo įkurtas naujienų portalas 15min.lt, dabar pagal lankomumą užimantis antrą vietą.

Edvinas: Mano, kaip investuotojo, tikslas buvo padėti sėkmingai projektą paleisti, o suradus strateginį investuotoją, jį sėkmingai ir pelningai parduoti. Šis tikslas buvo įgyvendintas. Niekada ir neplanavau būti ilgalaikiu šio verslo savininku.

Daumantas: Pritariu Tomui – pasiūlymas buvo per daug geras, kad jo būtume galėję atsisakyti.  Aš pats „15min“ vertinau kaip projektą – niekada neturėjau ambicijų paversti leidybos savo gyvenimo būdu ir tikslu.  Tai buvo verslas, kurio grąža atėjo greičiau nei mes planavome.

– Dabar „15min“ liko tik bendrovei vadovaujantis Tomas Balžekas. Ką kiti veikiate? Ar galima tikėtis tos pačios komandos kitame verslo projekte?

Olius: Važinėju dviračiu, tačiau visko gali būti, kad vėl susitiksime kokiame nors avantiūriškai atrodančiame projekte.

Daumantas: Bėgioju krosus, kartais sutinku dviratį minantį Olių, rašau įvairius tekstus, domiuosiu psichologija, dalyvauju kito savo verslo projekto – „Coffee Inn“ – valdyboje ir mąstau apie naujas „avantiūras“.   

Edvinas: Turiu kitų projektų, esu keleto įmonių akcininkas, vienoms vadovauju, kitas prižiūriu. Tikriausiai tos pačios komandos kitame verslo projekte nebus, nes ji buvo 100 procentų tinkama tik šiam projektui – nauji galimi projektai reikalaus kitokio tipo, mąstymo ir pasiruošimo žmonių.

– Ko palinkėtumėte „15min“ ir 15min.lt skaitytojams?

Olius: Nepasenti per greitai.

Edvinas: Likti smalsiems, priimantiems naujoves, nebijantiems iššūkių gyvenime ir šiek tiek atlaidesniems kitų klaidoms – neklysta tik nieko nedarantys.

Daumantas: Nenustoti svajoti ir nepamiršti veikti. Nebijoti sudeginti tiltų ir žengti į nežinomą teritoriją.

Tomas: Ir toliau skaityti „15min“, tik jau ne popierinį, o kompiuterio ekrane arba mobiliajame telefone adresu www.15min.lt.

„15min“ laikraščio istorija: nuo 2005 iki 2013 m.

Per šį laiką įmonėje darbavosi 491 žmogus.

Į reklamą „15min“ laikraštyje investavo 10 132 skirtingos įmonės ar asmenys.

Per šiuos aštuonerius metus į spaudą investicijų iš reklamos rinkos pritraukėme daugiau nei už 43 mln. Lt.

Per aštuonerius metus buvome informaciniai partneriai daugiau nei 500 renginių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs