„Sveikiname DELFI žingsnį prisijungti prie 15min Lietuvoje jau pradėtos iniciatyvos spręsti reklamos blokuotojų keliamą problemą. Pajamos iš reklamos iki šiol buvo vienintelės žiniasklaidos pajamos, ir vartotojai, naudojantys reklamos blokavimo programas, jas iš žiniasklaidos atima. Tik bendromis rinkos žaidėjų pastangomis galime iš esmės spręsti šią problemą, kuri aktuali visame pasaulyje“, – teigia 15min vadovas Tomas Balžekas.
Apie planus pristatyti paslaugą be reklamos visose trijose Baltijos šalyse rašoma DELFI žiniasklaidos grupės akcininkės „Ekspress Grupp“ pateiktoje finansinėje ataskaitoje.
„Kova su reklamos blokavimu – jokia naujovė, įvairios jos formos jau išbandytos pasaulyje. Yra įvairių būdų, kaip spręsti šį klausimą, ne vien turinio draudimai. Galima bandyti kurti pridėtinę vertę, optimizuoti reklamas, kad jos taip neerzintų vartotojų. Mes ieškome geriausių sprendimų ir būdų, ir nereiškia, kad be išlygų seksime estų pavyzdžiu. Dalijamės patirtimi kompanijos viduje ir svarstysime, kokį kelią pasirinkti mums“, – 15min atsiųstame komentare sako Vytautas Benokraitis, DELFI direktorius.
15min jau du mėnesius reklamą blokuojantiems vartotojams neleidžia laisvai skaityti portalo turinio. 12 portalo žurnalistų įrašė specialius vaizdo klipus, kuriuose pasakojo apie savo darbą ir prašė padaryti sąžiningą pasirinkimą – ištrinti 15min iš reklamą blokuojančių puslapių sąrašo arba už 1 Eur per mėnesį portale naršyti nematant reklamos.
Per du mėnesius 15min vartotojų, naudojančių reklamos blokavimą, sugeneruojamas puslapių pervertimas nukrito nuo 500 000 iki 130 000 per dieną. Vadinasi, didžioji dalis reklamą blokavusių žmonių išjungė reklamos blokavimą portale 15min. Kaip tai padaryti, paaiškinta čia.
Apie 400 skaitytojų, sumokėję 1 Eur per mėnesį siekiančią sumą, portale naršo nematydami reklamos skydelių, o buvusioje jų vietoje mato ne tuščias erdves, o portalo turinį – naujienas, galerijas, videomedžiagas. Iš pasirinkusiųjų mokamą paslaugą 15min be reklamos dauguma rinkosi ne 6, o 12 mėnesių planą. Tai mums aiškus signalas, šie žmonės padarė labai sąmoningą, ne eksperimentinį pasirinkimą.
„Kartu iš šios – už interneto žiniasklaidą jau pasirengusios mokėti auditorijos dalies – sulaukėme ir įdomių pasiūlymų, kaip toliau plėtoti mokamas paslaugas, ką išskirtinio pasiūlyti. Ateityje planuojame pasiūlyti įvairių portalo personalizacijos sprendimų, naujų skilčių ir technologinių sprendimų, kad 15min vartojimas jums būtų patogus, lengvas, o naujienos dar labiau atitiktų asmeninius lūkesčius“, – sako T.Balžekas.